Hop til indhold
  • 0

Wireless dimmer og Homekit


Gert Kjerslev
 Share

Spørgsmål

Hej med jer,

Jeg har lidt problemer med mine wireless dimmer og Homekit app'en. Problemet er der når jeg vil regulere på lyset fx fra 10% til 40% så laver lyset et lille blink (læs slukker og tænder på de 40%) dette kan og også se i loggen. Når jeg bruger PaperUI interfacet er der inden problemer. Er det noget i andre OpenHAB bruger har oplevet og evnt. et fiks til? 

Homekit app:


[INFO ] [smarthome.event.ItemStateChangedEvent] - IHCELKOController_StueAlrumOverSpisebordLampeudtagDimmerLysNiveau changed from 100 to 82
[INFO ] [smarthome.event.ItemStateChangedEvent] - IHCELKOController_StueAlrumOverSpisebordLampeudtagDimmerLysNiveau changed from 82 to 1
[INFO ] [smarthome.event.ItemStateChangedEvent] - IHCELKOController_StueAlrumOverSpisebordLampeudtagDimmerLysNiveau changed from 1 to 82

PaperUI:

[INFO ] [arthome.event.ItemStatePredictedEvent] - IHCELKOController_StueAlrumOverSpisebordLampeudtagDimmerLysNiveau predicted to become 47
[INFO ] [smarthome.event.ItemStateChangedEvent] - IHCELKOController_StueAlrumOverSpisebordLampeudtagDimmerLysNiveau changed from 0 to 47
[INFO ] [smarthome.event.ItemCommandEvent     ] - Item 'IHCELKOController_StueAlrumOverSpisebordLampeudtagDimmerLysNiveau' received command 85
[INFO ] [arthome.event.ItemStatePredictedEvent] - IHCELKOController_StueAlrumOverSpisebordLampeudtagDimmerLysNiveau predicted to become 85
[INFO ] [smarthome.event.ItemStateChangedEvent] - IHCELKOController_StueAlrumOverSpisebordLampeudtagDimmerLysNiveau changed from 47 to 85

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Med lidt input fra OpenHab forumet  og forumet her har jeg fået mit HomeKit til at virke med dimmer :-)

Da jeg ikke benytter den "normale" måde med at oprette mine lys osv. i en .items fil, men kun laver link og tagger via cmd line er min løsning kommet til at se sådan ud:

items fil : (skal jeg så bruge for at lave en dummy item til Homekit)

Dimmer LysoverspisebordHomeKit "Lys Over spisebord" <light> [ "Lighting" ] //Dummy for at få Homekit til at virke

 rules fil :

// Lys over spisebord

rule "LysoverspisebordHomeKit"
when
Item LysoverspisebordHomeKit received command
then
if (receivedCommand != ON && receivedCommand != OFF) {
IHCELKOController_StueAlrumOverSpisebordLampeudtagDimmerLysNiveau.sendCommand(receivedCommand)
} else if (receivedCommand == OFF) {
IHCELKOController_StueAlrumOverSpisebordLampeudtagDimmerLysNiveau.sendCommand(0)
}
end

rule "IHCELKOController_StueAlrumOverSpisebordLampeudtagDimmerLysNiveau"
when
Item IHCELKOController_StueAlrumOverSpisebordLampeudtagDimmerLysNiveau received update
then
val level = IHCELKOController_StueAlrumOverSpisebordLampeudtagDimmerLysNiveau.state as Number
LysoverspisebordHomeKit.postUpdate(level)
end

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok