Hop til indhold

Captain status ud i handlingsmodul.


Ulle
 Share

Recommended Posts

Hej.

Ville det være muligt at lave så Captain drift status kan sættes til udløsning i handlingsmodul?

Hvis input værdi er forskelllig fra....

Den sidste aflæste værdi....

Så kør handling....

og det kunne være send mail eller gem til URL med ´kører` eller `stoppet` så har man en status på Captain.

Ulrich

Link til kommentar
Del på andre sites

13 minutter siden, Ulle skrev:

Hej.

Ville det være muligt at lave så Captain drift status kan sættes til udløsning i handlingsmodul?

Hvis input værdi er forskelllig fra....

Den sidste aflæste værdi....

Så kør handling....

og det kunne være send mail eller gem til URL med ´kører` eller `stoppet` så har man en status på Captain.

Ulrich

Ahh du vil have en overvågning på IHC Captain egen status - det ville være svært, men jo den kunne godt sende en besked ved opstart og slut. Men hvad skal det bruges til?

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Ahh du vil have en overvågning på IHC Captain egen status - det ville være svært, men jo den kunne godt sende en besked ved opstart og slut. Men hvad skal det bruges til?

 

5 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Men hvad skal det bruges til?

Så kan man få en mail eller se på en url om captain er i drift eller stoppet.

Ser af og til der mangler data, og så er Captain stoppet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det sker så kan Captain ikke selv opdage det - så skal det laves som et cronjob men så var det nok bedre den genstartede - men hvis du oplever den dør spontant vil jeg da hellere undersøge det og fixe det. Jeg har i den næste version netop omskrevet store dele af måden overvågningen/snak med IHC foregår på.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Hvis det sker så kan Captain ikke selv opdage det - så skal det laves som et cronjob men så var det nok bedre den genstartede - men hvis du oplever den dør spontant vil jeg da hellere undersøge det og fixe det. Jeg har i den næste version netop omskrevet store dele af måden overvågningen/snak med IHC foregår på.

Har et crontab på begge raspberry pi der genstarter kl 4 hver nat.

Glæder mig til opgradering.

Tak for svar.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok