Hop til indhold

Pet-imun PIR


 Share

Recommended Posts

Hej. 

Jeg er godt træt af at lyset i min gang tænder hver gang hunden går derud. Kender i til en 24V PIR der ikke trigger på en hund på 16 kg? Det må ikke gå udover komforten, det vil sige at den skal tænde hurtigt og være følsom, så en alarm-PIR er udelukket.

Pt kører jeg med Servodan 41-262.

Link til kommentar
Del på andre sites

Høj følsomhed og immunitet over for et dyr på 16kg peger lidt i hver sin retning - så spørgsmålet bliver nok hvor kompromisset skal ligge.

Du kunne prøve med LKs 180 graders fuga pir, den har 3 følsomheds indstillinger - men om det løser problemet ved jeg ikke. 

Er du helt vild, kunne du overveje at flytte sensoren længere ned på vægen og vende den på hovedet, ikke lavere end højden på hunden. - hvis furen ellers går med til det.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Henning Pedersen skrev:

Er du helt vild, kunne du overveje at flytte sensoren længere ned på vægen og vende den på hovedet, ikke lavere end højden på hunden. - hvis furen ellers går med til det.

God ide Henning, det er forholdsvis nemt at lave da der er en førringsvej (kælder) på den anden sida af væggen.

Ja det første er vist ret modsigende..

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

det vil sige at den skal tænde hurtigt og være følsom, så en alarm-PIR er udelukket.

Det er da netop det en alarm-pir gør/er.. :)
At det så omvendt IKKE er det du vil have, det er en anden sag..  (stor hund, høj følsomhed - Det hænger ikke sammen :D)

Har du overvejet at skippe kræet? :D Specielt i den størrelse er det lidt svært at gøre noget ved. Ellers er Hennings ide nok den bedste, hvis du kan "ramme" højden der virker effektivt mod hunde og med mennesker. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Denne PIR (gætter på det er den Henning mener) https://www.elvvs.dk/p/lk-fuga-ihc-control-pir-sensor-24v-180-hvid-33654/ kan såvidt jeg ved justeres så den ikke reager på hunde og katte. Om det er 3 indstillinger, eller flydende ved jeg ikke, men jeg gætter på det sidste, da følsomheds symbolet antyder flydende overgang fra super følsom til ufølsom.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, Henning Pedersen skrev:

LKs 24v 180 graderes almindelig FUGA PIR har 3 indstillinger. De skriver intet om immunitet over for dyr.

image.png.5c9d762db5f30701b08481e965a62e7d.png

Hvis jeg ikke husker helt galt, så er så er der glidende overgang mellem de indstillinger når du drejer på knappen, mens det på en ældre PIR med samme symboler er tydeligt at det er 3 forskellige indstillinger.

Det er noget tid siden jeg satte den sidste PIR op, men jeg mindes der stod et eller andet om en indstillings så den ikke reagerede på kattet etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok