Hop til indhold
  • 0

Hjælp til færdiggørelse af natdæmpning på badeværelse


cckring
 Share

Spørgsmål

Hej!

Det er efterhånden længe siden at jeg i forbindelse med en ombygning fik lavet IHC af et lokalt elektrikerfirma.

Dengang bad jeg om at der skulle være natdæmpning på badeværelset, og der er også gjort noget for det i installationen, men det virker bare ikke.

Jeg har ikke den store IHC-erfaring, men jeg har da lavet nogle småting på installationen selv. Jeg har kigget lidt på denne problemstilling, men det fatter jeg ikke en meter af.

Er der en venlig erfaren sjæl der vil kigge på min projekt-fil og se om det er et eller andet åbenlyst der er galt?

Jeg bruger IHC Visuel 2.7.342

Venlig hilsen,

Carsten

 

20190105 Inden ændring af natlys bad ovenpå.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvad er det der ikke virker?, lyset i badeværelset i stueplan virker fint under test og lyset i kælderbadeværelset er ikke med dæmp, og dermed heller ikke med natlys.

Dit natlys er aktivt fra kl. 01.00 til 06.00, hvis uret i controlleren ellers passer, ses ved at logge på controlleren, under administrator.

Om dit natlys så er lavet på en smart måde er en ganske anden sag. Personligt foretrækker jeg adfærds styring frem for diktatoriske ure til styringen af f.eks. natlys.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Hvad er det der ikke virker?, lyset i badeværelset i stueplan virker fint under test og lyset i kælderbadeværelset er ikke med dæmp, og dermed heller ikke med natlys.

Ja, undskyld det er i stueplan der skal dæmpes.

Dæmpningen er sat til 15%, men jeg synes det lyser meget mere end det. Jeg oplever det som 100% :-)

Jeg skal måske bare starte med at prøve at sætte det til en anden %-værdi?
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Det kan også være minimums niveauet der er for højt, 15% burde ikke give meget lys. Men hvis det er LED pærer så kan det også være dem der er problemet. Kan pærerne dæmpes? 

Det er LED pærer, og jeg har de samme pærer i køkkenet, hvor vi dæmper "manuelt" med kontakten. Jeg tror dog ikke det er samme dæmper der bruges, for den til badeværelset sidder i tavlen (som det står i filen), men jeg mener den til køkkenet er på loftet.

Lyset i badeværelset bliver i øvrigt tændt vha. en bevægelsessensor.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 minutter siden, Kandersen skrev:

En nem måde at finde korrekt niveau på, er vel at sætte det manuelt først, aflæse via serviceview, og så indtaste det. Derved ved man også om niveauet virker hvis det er LED, (problemet med minimums belastningen). 

"Serviceview" siger mig ikke så meget :-) ?

(Har fundet det efterfølgende...)

Redigeret af cckring
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

En IHC installation kan laves på mange måder, din badeværelsesinstallation er lavet så du ikke selv kan ændre lysniveauet, hvilket din lokale elektriker sikkert er glad for, da han så kan sende en regning for at gøre det. :angry:

Med 2.7.342 er det sikkert en gammel 6.1 controller, eller har du bare ikke opgraderet endnu. Hvis det er en 6.1 kan du heller ikke bruge smartphones eller iPad til ændringen. Din nye bedste IHC ven er derfor serviceview, som du helt klart bør lære at kende.

Da det er en gammel controller og du sikkert har en nyrer computer, løber du garanteret ind i java problemer. Det nemmeste er at opgradere din firmware i controlleren til .220 og bruge javastarter, begge kan hentes på lk.dk. Du skal oprette en bruger for at hente dem.

Start javestarter og log på din controller via USB kabel eller den samme ip adresse som du bruger i Visual.

Du kan finde viden om serviceview under "Hjælp" i Visual.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Henning Pedersen skrev:

Med 2.7.342 er det sikkert en gammel 6.1 controller, eller har du bare ikke opgraderet endnu. Hvis det er en 6.1 kan du heller ikke bruge smartphones eller iPad til ændringen. Din nye bedste IHC ven er derfor serviceview, som du helt klart bør lære at kende.

Jeg har selv opgraderet firmware i controlleren, men i skrivende stund har jeg ikke lige styr på hvilken version det var til.

 

1 time siden, Henning Pedersen skrev:

Da det er en gammel controller og du sikkert har en nyrer computer, løber du garanteret ind i java problemer. Det nemmeste er at opgradere din firmware i controlleren til .220 og bruge javastarter, begge kan hentes på lk.dk. Du skal oprette en bruger for at hente dem.

Start javestarter og log på din controller via USB kabel eller den samme ip adresse som du bruger i Visual.

Du kan finde viden om serviceview under "Hjælp" i Visual.

Kan jeg bruge javastarter på Mac?

Jeg har en ældgammel bærbar Windåse som jeg kun bruger til IHC, men min foretrukne platform er Mac.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok