Hop til indhold
  • 0

"Login via USB mislykkeds" - Visual 2


Bombaus
 Share

Spørgsmål

Hej Folkens.

Ifbm et huskøb er jeg nu også blevet ejer af et IHC system.

Jeg har forsøgt selv at "komme ind" i systemet uden held.

Når jeg prøver at logge på via javastarter via LAN kan jeg ikke logge ind med admin/admin - "login af bruger admin til 192.168.1.3:443 mislykkedes"

Når jeg prøver at logge på via usb direkte i controlleren (og javastarter) får jeg bare beskeden "login mislykkeds"

Det gælder både Administrator og serviceview

Samme gælder "direkte" i en browser

 

Jeg har søgt rundt omkring på forummet og forsøgt følgende.

Ny formateret bærbar med win10 og nyeste java.

Fjernet mulighed for TLS 1.1 og 1.2

tilføjet http://usb samt http://192.168.1.3 til exception til controlleren.

Controlleren har et modelnummer 820ba202 (som lyder til at være en 820b1202 - svarende til en V2 hw 6.1)

Jeg kan nå 192.168.1.3 via browser men heller ikke forbinde via IHC Visual softwaren - her er beskeden at LK IHC controller ikke fundet - men svare på ping.

Jeg har via min router tjekket at det ER 192.168.1.3 som er controllerens lokal ip.

Via FW loader kan jeg se at den pt køre fw 2.6.122, men er bange for at opgradere og miste alt det der allerede ligger på softwaren.

Lige pt bruger jeg seneste java 8 update 191

 

Er der nogle gode tips til hvad jeg kan gøre?

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Javastarter virker vist ikke med de gamle firmware versioner, og jeg begyndte ikke tråden "Java problemer igen igen igen" før firmware 2.7.199, så jeg ved ikke hvilke problemer der kan være med en endnu ældre firmware og nyeste Java, men du rammer 100% sikkert samtlige som er beskrivet i Java problem tråden, og sikkert også nogle flere. Umiddelbart vil jeg tror at du er ramt af MD5 krypterings problemet. Workarounden er beskrevet i Java problem tråden.

Du bør ikke være bange for at opgrader firmware. Bare husk at opgader til 2.7.199 før du går videre til nyer firmwares. Hvis det er en HW 6.1 controller anbefaler vi at bliver på 2.7.199, eller går til 2.8.4 via de workarounds som findes her på boardet. 2.7.220 skal man holde sig fra hvis muligt.

Specielt på de ældre firmware versioner ses det Visual problem du har ofte. Sommetider hjælper det at genstarte IHC controlleren før du forsøger at connecte med Visual. Visual virker også via USB, og den bruger ikke Java, så du bør kunne connected Visual via USB. Jeg kan dog ikke huske om Visual 2.7.x eller 2.8.x kan snakke med firmware 2.6.x.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars.

Tusind tak for svaret!

Det lykkeds mig faktisk at skaffe adgang via min bærbar og java 7 istedet for java 8 - efter at have lavet mig en ny admin konto, kan jeg nu godt komme på via visual softwaren via lan!

Så nu begynder eventueret.

 

Jeg tror dog jeg vil prøve og opdatere til 199 og ser hvad der sker!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok