Hop til indhold
  • 0

HW 1 dimmer og elektronisk trafo - test findings


Lars1
 Share

Spørgsmål

Som i kan se i en anden tråd har jeg lidt udfordringer med en HW1 dimmer og en elektronisk transformator. Jeg har de seneste dage brugt lidt tid på at fejlsøge og se om jeg kunne finde hoved og hale i problemet.

Nedenstående er det test setup jeg har brugt under mine tests.

58914162_Dimmer1.thumb.png.d4677d4069235998a29994bc9af4c0dc.png671359406_Dimmer2.png.56bef3fa2c1fc8e013ac721c9941a4b1.png

Findings:

Hvor der ikke specifikt er nævnt HW2, er det en HW1 dimmer som er brugt til testen.

  1. Med dimmeren med trafoen på 100% opfører den sig som en gløde pære, og der er ingen problemer overhovedet.
  2. Jo laver lysstyrke der er på trafo dimmeren når kommunikationen bliver initieret, jo større delay og sandsynlighed for fejl er der. Gem scenarie ser ud til at blive ramt hårde end scenarier som sætter en lysstyrke.
  3. En HW 2 dimmer opføre sig ens hvad enten der er en elektronisk trafo eller gløde pære på. (Tak til Ejvind for lån af en HW 2 dimmer)
  4. Scenarie links afvikles i den rækkefølge som det står i programmet. Det vil sige hvis man har en dimmer etc. som har kommunikations problemer, så kan den bloker for afvikling af scenarier på de efterfølgende linkede enheder.
    1. Med scenarie links i række følge som på vedlagt screenshots
      1. Ved tryk på brand, bliver lysniveau for de 2 første scenarier hurtigt gemt. Derefter kæmper controlleren med at gemme lysniveau for trafo dimmeren. Efter ca. 30 sek. går de første 2 dimmer på 100%, mens trafo dimmeren kommer et par sek. senere.
      2. Ved tryk på fremkald ændre de 2 første hurtigt lys styrke. Trafo dimmeren kommer et par sec. senere
    2. Med scenarie links i modsat rækkefølge (trafo dimmer først)
      1. Ved tryk på brand tager gem lys styrke for alle 3 dimmer lang tid og sommetider fejler trafo dimmeren og sommetider fejler de alle 3. Hvis gem lykkes for en af de 2 dimmer med gløde pære, så er der en tydelig pause før lamperne går på 100%. Igen er det tydeligt at det er trafo dimmeren som volder problemer da alle 3 lamper går på 100% næsten samtidig
      2. Ved tryk på fremkald er det samme billed som ved skift til 100%. Den dårlige kommunikation med Trafo dimmeren bloker for kommunikationen med de andre dimmer.

Håber ovenstående kan give jeg lidt hjælp når i roder med wireless problemer. Det var en øjen åbner for mig, og nu forstår jeg bedre nogle af de IHC problemer jeg har haft gennem tiderne.

Link til kommentar
Del på andre sites

0 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

Der er ingen der har svaret på dette spørgsmål endnu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok