Hop til indhold
  • 0

Netværksproblem HW 6.1 "Løst"


Szafranski
 Share

Spørgsmål

Har en god ven, som har købt et hus med IHC Visual 2 uden Viewer. HW6.1 nyeste firmware 220.

Har i administrator, sat flueben i alle felter (Som er mulige)

Den har en gang været tilsluttet nettet, men han har en anden forbindelse (Waoo/Fibia) end tidligere ejer.

Skal lige tilføjes, at jeg har søgt efter svar i forrummet .

Den kan tilgås via USB, her har jeg fjernet tidligere brugere og oprettet en til ham.

Nu har jeg så forsøgt, at få den på nettet.

Routeren starter på 192.168.1.254, derfor har jeg sat Gataway til dette. Er det korrekt?

Undernetmaske er i routeren 255.255.255.0 (Standard) 

Kan se i routeren, at DHCP kører fra 192.168.1.64 - 192.168.1.253 

Har sat IHC til 192.168.1.102 (Som ikke er brugt i forvejen)

Dns har jeg brugt 8.8.8.8 og 8.8.4.4

Når jeg så åbner routeren og ser på forbundne enheder, så kommer den ikke frem og den kan heller ikke finde den i Visual. Vi snakker på lokalt netværk.

Gør jeg noget forkert?

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Et par ting som du nok skal rette.

  1. Normalt har routeren .1 som default GW, men .254 ses også sommetider. Hvis du har en windos PC , så prøv at skriv ipconfig i en cmd prompt, så vi du kunne se den korrekte default GW here. du burde også kunne se default GW i router konfigurationen.
  2. LK IHC supporter ikke DHCP, og de fleste router idag vil ikke snakke med udstyr med IP's i DHCP scopet, som de ikke har tildelt. Flyt controlleren til en addresse mellem .11 og .63. .11 fordi at nogle router har default regler som sender SMTP, web og anden traffik ind til de første 2-10 IP's.

Disse 2 ting burde ikke have betydning for adgang til controlleren fra en PC som er tilsluttet samme lokal net som IHC controlleren, men igen hvis IHC controlleren er tilsluttet routeren kan nogle router bloker traffiken hvis punkt ikke er opfyldt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 minutter siden, Lars1 skrev:

Et par ting som du nok skal rette.

  1. Normalt har routeren .1 som default GW, men .254 ses også sommetider. Hvis du har en windos PC , så prøv at skriv ipconfig i en cmd prompt, så vi du kunne se den korrekte default GW here. du burde også kunne se default GW i router konfigurationen.
  2. LK IHC supporter ikke DHCP, og de fleste router idag vil ikke snakke med udstyr med IP's i DHCP scopet, som de ikke har tildelt. Flyt controlleren til en addresse mellem .11 og .63. .11 fordi at nogle router har default regler som sender SMTP, web og anden traffik ind til de første 2-10 IP's.

Disse 2 ting burde ikke have betydning for adgang til controlleren fra en PC som er tilsluttet samme lokal net som IHC controlleren, men igen hvis IHC controlleren er tilsluttet routeren kan nogle router bloker traffiken hvis punkt ikke er opfyldt.

Tak for svar, vil give det et forsøg i morgen.

Gateway er "vel" 192.168.1.254, når router tilgås fra denne?

Har nu ikke problemer med DHCP på min egen router fra YouSee og en 6.2 controllere. Men helt klart et forsøg værd

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Normalt vil default GW være den samme som routerens IP på lokal nettet, men det behøver ikke være sådan.

Hvorvidt der er problemer med statisk IP i DHCP scopet afhænger af DHCP serveren. Det er ikke alle som har problemer med det

Du har selvfølgelig checket at der er link i net lampen, samt prøvet med et andet netkabel.

Sidst men ikke mindst. LK IHC controlleren har kun et 100Mbit netværks interface. Der findes router på marked, som kun understøtter 1Gbit, eller som skal hard kodes til 100Mbit.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
55 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Og husk lige at genstarte ihc controlleren hvis du ændre på IP/netværksindstillingerne. Det er ikke sikkert de virker og træder i kræft, bare fordi du ændre dem i admin interfacet. Der skal som regel en genstart til.

Har lavet genstart ved hver ændring jeg har forsøgt mig med. Det sjove er, at når jeg har genstartet lukket ned og åbnet igen,  så står der de oplysninger jeg har indtastet, men når den forbinder via USB, så skriver den i "loade vinduet" ip fra tidligere ejer. Skal se om jeg kan fange et screenshot.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Lars1 skrev:

Normalt vil default GW være den samme som routerens IP på lokal nettet, men det behøver ikke være sådan.

Hvorvidt der er problemer med statisk IP i DHCP scopet afhænger af DHCP serveren. Det er ikke alle som har problemer med det

Du har selvfølgelig checket at der er link i net lampen, samt prøvet med et andet netkabel.

Sidst men ikke mindst. LK IHC controlleren har kun et 100Mbit netværks interface. Der findes router på marked, som kun understøtter 1Gbit, eller som skal hard kodes til 100Mbit.

Jeg har tjekket lampen, den lyser orange??

Mht. Gbit/Mbit så skal jeg lige tjekke op på dette i morgen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
36 minutter siden, Szafranski skrev:

Har lavet genstart ved hver ændring jeg har forsøgt mig med. Det sjove er, at når jeg har genstartet lukket ned og åbnet igen,  så står der de oplysninger jeg har indtastet, men når den forbinder via USB, så skriver den i "loade vinduet" ip fra tidligere ejer. Skal se om jeg kan fange et screenshot.

Jeg vil gætte på at den IP du ser i loade vinduet er USB IP's. Normalt 10.x.x.x.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok