Hop til indhold
  • 0

Overvejer IHC wireless — hjælp til valg af løsning / hvor skal man starte?


rskadk
 Share

Spørgsmål

Har undersøgt markedet længe, og syntes måske ikke der er noget perfekt.. nedenfor listet mine krav. 

• Min løsning skal gerne passe i eksisterende fuga udtag.

• Gidder  jeg ikke trække nye kabler.

• Løsningen skal kunne dæmpe mine eksisterende 220v spots og lampeudtag

• Skal kunne betjenes via en fysisk knap i fuga rammen - ligesom mine nuværende LK touch.

• Optimalt zwave så man kan koble det sammen med Hue trådløse PIR sensorer. (Dette laver LK jo desværre ikke!! - så skal der trækkes nedning)

Umiddelbart er der ikke noget der løser det perfekt. Det tætteste er nok IHC wireless som så koster en jetjager... Der kommer måske snart en dæmper fra logichome der passer i fuga (zwave) men denne er allerede forsinket et år. Så aner ikke om den nogensinde kommer, derudover om det også er også er for risky at opbygge sin installation omkring enheder fra et mindre firma (fremtidssikret?)..

Såfremt jeg vælger iIHC wireless, skal jeg have den controller / viewer. Men hvilken? Kan se der bliver talt om forskellige versioner af den herunder også forskellige hardware versioner. Derudover hvad med tilslutning til strøm samt mit eksisterende wifi?

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Stort set ingen af de wirless produkter som er på marked i dag kan tale med produkter fra andre leverandør, medmindre man gå via en løsning, med Domotics, IHC Bridge, IHC Captain eller tilsvarende. Den bedste løsning IMHO er derfor det produkt som passer bedst til den specifike funktion, og så koble dem sammen med ovenstående.

Vedr. IHC controller valg, så kan du kun købe HW7/Visual 3 controller af ny idag. HV6.1/HW6.2/Visual 2 vil også kunne løse dit behov, men du skal finde en brugt, og LK supporter ikke længere HW6.1. Hvornår supporten på HW6.2 stopper ved ingen, men mit gæt er meget snart. Den har reelt været ikke eksisterende de sidste par år.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 timer siden, rskadk skrev:

Såfremt jeg vælger iIHC wireless, skal jeg have den controller / viewer. Men hvilken? Kan se der bliver talt om forskellige versioner af den herunder også forskellige hardware versioner. Derudover hvad med tilslutning til strøm samt mit eksisterende wifi?

Hvis du ikke vil trække ledninger og vil betjene alt via wireless komponenter, og heller ikke ønsker adgang til betjening via app, så er der i princippet intet behov en kontroller.

En kontroller giver dog mulighed for at lave statusprogrammering som bl.a. kan aktivere hjemmesimmulering når I er ude og dæmpet belysning om efter sengetid. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

En controller bliver nok nødvendigt hvis man vil integrere og styre det sammen med alt muligt andet. 

Er man ude i man kun vil styre et par lampeudtag fra et par fysiske tryk er IHC wireless standalone perfekt. 

Mht pris så korrekt det er ikke gratis og i den dyre ende. Men sådan er det som regel. Jeg kender et gammelt salgstrick: du (køber) kan bestemme 2 af 3 parametre, men ikke alle 3. Hvilke 2 er underordnet.

  • Pris.
  • Leveringstid
  • Produkt standard/kvalitet.

Så skal det være billigt og her og nu, ja så må du leve med noget "kinaskrammel" som ikke kan kommunikere med andet og måske ikke er i FUGA design.

Skal prisen være ok samtidig med produktet, ja så må du vente - for det er nok ikke på markedet endnu, eller der er stor efterspørgsen og dermed leveringstid.

Og skal det være her og ny i LK/FUGA kvalitet, ja så må man betale prisen.

Sådan er det næstet med alt, lige fra husbyggeri til IT projekter/leverancer. Mange har nok en urealistisk forventning til hvad man kan få idag, da alle producenterne hver for sig lovpriser det de og deres produkter kan. Men produkterne er ikke det samme og kan ikke det samme. Og de kan sjældet tale/virke sammen. Men det tror/forventer kunderne. Det man så kan få til at virke sammen er DIY altså gør det selv projekter som kræver en del tid og indsigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok