Hop til indhold
  • 0

Tyverialarm (6.2.01) FB og kodetastatur (6.1.03.b) FB


Lars L
 Share

Spørgsmål

Jeg har en udfordring med, at tyverialarm FB ikke altid opfatter signalet fra mit kodetastatur FB når koden tastes ind. Det betyder, at jeg ofte selv går i fælden.

Jeg har forbundet kodetastatur FB udgang "Udgang puls fra kodetastatur" til tyverialarm FB indgang "Styresignal fra enhed for til- og frakobling af Totalalarm", men er det rigtigt?

Alternativt kunne kodetastatur FB udgang "Udgang fra kodetastatur" måske også bruges.

Mvh Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Der findes en ganske klar og tydelig vejledning for, hvordan det hele kobles sammen.. Da jeg lavede det sidste år, der fulgte jeg vejledningen slavisk, og jeg har praktisk talt ikke oplevet en eneste fejl, ud over at et par gange når controlleren har været genstartet, eller jeg har haft loade et tomt projekt ind, så har kodetastaturet ikke virket i første efterfølgende forsøg. Anden gang og efterfølgende har det virket klippe stabilt. Men det er længe siden, så jeg vil tro at det er noget der skete på en ældre firmware til controlleren.

Vejledningen findes i beskrivelsen til FBén, samt i den fortrådningsoversigt/diagram der findes til alarm installationen, (som i øvrig følger med til kodetastaturet). Det var eneste dokumentation jeg brugte da jeg lavede det som meget "grøn" IHC "installatør". 

Principdiagram: http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98726_04.pdf  
Beskrivelsen for FBérne skal du finde i Visual. Klik på FBét, og tryk F1 tasten.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

Tak for svaret.

Jeg har tidligere kun benyttet kodetastaturet via tyverialarm FBen, men har indsat et kodetastatur FB indmellem den for at kunne tændelyset i huset når alarmen blev slået fra - et af argumenterne for at købe en ny kontroller :)

Fysiske ledninger og forbindelser i FBerne skulle være korrekte med én afvigelse. Jeg bruger tyverialarm FB output "IHCStatus i LK kodetastatur" til at styre status LED på kodetastaturet for at få den til at lyse rød også når skalsikringen er aktiveret. Om det har haft en dårlig indflydelse ved jeg endnu ikke... arbejder videre med sagen ;-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok