Hop til indhold

Tryk "hænger" når captain kører.


Jakob Hauerslev
 Share

Recommended Posts

Hej

Igennem længere tid har jeg oplevet at mine tryk "sover" og at der skal trykkes to gange inden IHC reagerer. Når først et tryk på en hel enhed er blevet aktivt, så virker de øvrige samme sted fint.

I dag prøvede jeg så at deaktivere captain, og så sover de ikke mere.... Jeg mener ikke at det var et problem i 1.14, men har oplevet det siden da - er ikke 100% sikker på det med 1.14.

 

Hvad kan jeg gøre for at fejlfinde? Det er jo nok et eller andet der er galt med min opsætning, ellers var det nok blevet opdaget :-)

Mvh

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Jakob Hauerslev skrev:

Hej

Igennem længere tid har jeg oplevet at mine tryk "sover" og at der skal trykkes to gange inden IHC reagerer. Når først et tryk på en hel enhed er blevet aktivt, så virker de øvrige samme sted fint.

I dag prøvede jeg så at deaktivere captain, og så sover de ikke mere.... Jeg mener ikke at det var et problem i 1.14, men har oplevet det siden da - er ikke 100% sikker på det med 1.14.

 

Hvad kan jeg gøre for at fejlfinde? Det er jo nok et eller andet der er galt med min opsætning, ellers var det nok blevet opdaget :-)

Mvh

 

 

Det kan være mange ting - de sidste to opdateringer har haft en grim fejl med som jeg tror jeg har fået løst. Arbejder på en test af det i disse dage og håber at have det klar før julen kommer væltende og tager al min tid.

Har du prøvet at køre et par dage uden IHC Captain eller evt. hentet image og undlade at opgradere og se om det løser problemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Det kan være mange ting - de sidste to opdateringer har haft en grim fejl med som jeg tror jeg har fået løst. Arbejder på en test af det i disse dage og håber at have det klar før julen kommer væltende og tager al min tid.

Har du prøvet at køre et par dage uden IHC Captain eller evt. hentet image og undlade at opgradere og se om det løser problemet.

Jeg kører pt uden captain, da det blev irriterende i længden med de tryk, og nu er problemet væk.

Det men en ren installation prøver jeg lige at gøre...

Desuden, og det kan godt være at det er den samme fejl, så skranter controlleren gevaldigt når ikke logger ud efter jeg har brugt captain. I serviceview kan jeg se at det hakker så meget, at controlleren ikke fanger min taste-sekvens til alarmen, hvorfor den ikke bliver koblet til?

Link til kommentar
Del på andre sites

14 minutter siden, Jakob Hauerslev skrev:

Jeg kører pt uden captain, da det blev irriterende i længden med de tryk, og nu er problemet væk.

Det men en ren installation prøver jeg lige at gøre...

Desuden, og det kan godt være at det er den samme fejl, så skranter controlleren gevaldigt når ikke logger ud efter jeg har brugt captain. I serviceview kan jeg se at det hakker så meget, at controlleren ikke fanger min taste-sekvens til alarmen, hvorfor den ikke bliver koblet til?

Det lyder godt nok vildt - jeg vil måske gerne kigge på det via teamviewer - men måske vi lige kan vente til det nye release så kan du se om det er bedre.

Link til kommentar
Del på andre sites

19 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Det lyder godt nok vildt - jeg vil måske gerne kigge på det via teamviewer - men måske vi lige kan vente til det nye release så kan du se om det er bedre.

Ja det er også ret træls, for captain virker jo ellers rigtig godt.

Men ja, lad os lige se - jeg prøver en ren installation og så ellers afventer jeg :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Lars1 skrev:

Inden hele skylden bliver lagt på IHC Captain, så prøv at stoppe IHC Captain, og åben serviceview isteddet, og gerne åben et par produket eller funktions blokke, og prøv så at se om tryk etc. også hænger når serviceview er åbent.

Jeg har oplevet controllere der er syge. Derfor også den tomme projekt. Mange Wireless enheder gør også meget skidt.

Desværre bruger også rigtig mange funktions blokke som bare løber istedet for at stoppe dem. Jeg har set flere hvor en tæller/timer først stopper når der sker en ny start. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Jeg har oplevet controllere der er syge. Derfor også den tomme projekt. Mange Wireless enheder gør også meget skidt.

Desværre bruger også rigtig mange funktions blokke som bare løber istedet for at stoppe dem. Jeg har set flere hvor en tæller/timer først stopper når der sker en ny start. 

Grunden til at jeg forslår ServiceView, er fordi jeg har set flere som har problemer med at connected med Visual hvis enten ServiceView eller IHC Captain køre. Hvis problemet også eksister med ServiceView åben, så ligger fejlen højst sandsynligt i programmet, og de fejl som du referer til her kan nemt være nogle af dem.

Det kan godt være man er nød til at åbne alle produkter og funktions blokke i serviceview for at se problemet ligeså slemt som i IHC Captain. Dertil kender jeg IHC Captain kommunikationen med IHC Controlleren for dårligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

18 timer siden, Jakob Hauerslev skrev:

Hej

Igennem længere tid har jeg oplevet at mine tryk "sover" og at der skal trykkes to gange inden IHC reagerer. Når først et tryk på en hel enhed er blevet aktivt, så virker de øvrige samme sted fint.

I dag prøvede jeg så at deaktivere captain, og så sover de ikke mere.... Jeg mener ikke at det var et problem i 1.14, men har oplevet det siden da - er ikke 100% sikker på det med 1.14.

 

Hvad kan jeg gøre for at fejlfinde? Det er jo nok et eller andet der er galt med min opsætning, ellers var det nok blevet opdaget :-)

Mvh

 

 

Vil bare lige byde ind med at jeg oplever det samme - at man skal "vække" et tryk, for at man rent faktisk kan bruge det med endnu et tryk  - jeg bruger så p.t. kun IHC Captain til HUE styring - men det er præcis samme problem som beskrevet ovenfor - jeg vil mene at det er opstået i v.1.17 -  da jeg har testet en anden "bug" som jeg slås med, intensivt siden v1.14

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, hrravn skrev:

Jeg oplever samme problem med min V3 controller. Problemet er der når Captain køre.

Min er også netop en v3....

Jeg er sikker på at problemet hvad angår "lag" ved sekvenser/tasteforsinkelse har stået på, for mit vedkommende, som minimum fra captain 1.16.

Problemet med at skulle vække trykkene kan godt være opstået med 1.17 muligvis 1.16.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Dem der har det hænger - er det pr. tryk det er sådan? Altså skal man vække alle trykkene? 

Jeg vil gerne lige have en privat besked hvor vi evt. kan lave teamviewer og se hvad der sker eller evt. åbne for SSH udefra

Det virker det til at være. Og det er som om at der er en form for timeout, så at trykket igen skal vækkes efter en vis tid. 

Men om den timeout er på input i det hele taget, eller om den er pr. tryk, det er egentlig lidt svært at sige...

Jeg skriver lige en besked til dig, men er først hjemme ved installationen efter jul igen. 

Igen, stadig tak for en fed applikation!

Jeg bruger det stadig til at overvåge alarm via pushover - kobler bare overvågning til og fra afhængigt om jeg er hjemme.

Link til kommentar
Del på andre sites

17 timer siden, Jakob Hauerslev skrev:

Det virker det til at være. Og det er som om at der er en form for timeout, så at trykket igen skal vækkes efter en vis tid. 

Men om den timeout er på input i det hele taget, eller om den er pr. tryk, det er egentlig lidt svært at sige...

Det er vel hurtigt at se ved at bruge serviceview?

Link til kommentar
Del på andre sites

På 19/12/2018 at 11:05 , Mikkel Skovgaard skrev:

Dem der har det hænger - er det pr. tryk det er sådan? Altså skal man vække alle trykkene? 

Jeg vil gerne lige have en privat besked hvor vi evt. kan lave teamviewer og se hvad der sker eller evt. åbne for SSH udefra

Umiddelbart er det løst hos mig - jeg har en v1 controller - og jeg havde "timeout" problemerne på alle "Hue" FB'er - iøvrigt ser det også ud som om at mit generelle Hue problem er løst - indtil videre er jeg "happy camper".

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok