Hop til indhold
  • 0

OpenHAB 2 + IHC vises ikke i Binding


Mikael l
 Share

Spørgsmål

Hej :),

jeg har et problem med OpenHAB 2, jeg har tilføjet IHC Bindings under add-ons i Paper UI, og været inde i ihc.cfg og indsætte ip, user og pass.

Men mit IHC kommer ikke frem under Paper UI -> Configuration -> Bindings?''

Jeg får følgende i min LOG så tænker den forbinder fint med controlleren?

    2018-12-08 14:30:47.926 [INFO ] [ui.habmin.internal.servlet.HABminApp] - Started HABmin servlet at /habmin
    2018-12-08 14:30:48.036 [INFO ] [b.core.service.AbstractActiveService] - IHC / ELKO LS refresh and notification listener service has been started
    2018-12-08 14:30:48.040 [INFO ] [nhab.binding.ihc.internal.IhcBinding] - Connecting to IHC / ELKO LS controller [IP='192.168.1.15:443' Username='Mikael' Password='******']

Jeg kører OpenHABian på en RPI3
IHC controler er en Visual 2 HW6.1

 

Nogle gode ideer til hvordan jeg kommer videre?

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 8/12/2018 at 17:27 , Mikael l skrev:

Men mit IHC kommer ikke frem under Paper UI -> Configuration -> Bindings?''

Ja, da det er den gamle binding du har installeret. Så vil du ikke kunne se den. Men den kører fint nok, som du også ser i loggen. 

På 8/12/2018 at 17:27 , Mikael l skrev:

Nogle gode ideer til hvordan jeg kommer videre?

 Du har 2 muligheder:
1. Smid den nye binding ind, (som er her på forumet, der er en længere tråd om det opdateret for mindre end ½ time siden). 
2. Du skal manuelt opsætte alle items du vil bruge, som beskrevet i vejledningen til den gamle binding. Der er også tråde om det her på forumet.

Alt afhængig af hvor seriøs du vil rode med openhab2, så vil jeg måske nok anbefale dig at tage den nye binding og installere den manuelt, (ved at kopiere den ind i din srv/addons/ folder på din Rpi. Og bagefter lade den ny binding installere alle channels automatisk for dig. 
Er du til mere avanceret openhab brug, så kan du vælge enten den gamle eller den nye (som stadigvæk skal kopiere ind i addons folderen) og så ellers i gang med channels og items.   

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Kandersen,

Det hjalp med den nye version tak for det :).

 

Har du eller andre oplevet at IHC controlleren konstant går offline i Openhab?

Jeg mister hele tiden forbindelsen til den, og går jeg under mine "things" kan jeg se den står som offline..
Jeg skal så ind og taste mit password eller brugernavn, altså opdatere den, så går den kortvarigt online igen.

Andre der har oplevet dette?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 timer siden, Mikael l skrev:

Har du eller andre oplevet at IHC controlleren konstant går offline i Openhab?

Jeg mister hele tiden forbindelsen til den, og går jeg under mine "things" kan jeg se den står som offline..
Jeg skal så ind og taste mit password eller brugernavn, altså opdatere den, så går den kortvarigt online igen.

Andre der har oplevet dette?

Nope har jeg ikke oplevet. Faktisk kører den nye binding klippe stabilt. Du kan evt prøve at sætte timeout op. Mener den default står til 5000.
(Jeg har nu testet den nye binding på to forskellige Rpi´s med 3 forskellige setup´s). Jeg synes den kører rigtig godt, men jeg er lidt irriteret over den meget anderledes måde man skal sætte det op på, specielt hvis man, som jeg, bruger resource IDére fra funktionsblokkene. Så skal jeg nemlig lave channels manuelt. Den del kunne jeg godt have været foruden. Men når det er gjort, så fungere det ret godt, synes jeg. Så sent som i går satte jeg en ny Rpi med SSD og openhab 2.4 op. Installeringen tog ca. 15 minutter i alt, så var jeg i gang med at lave IHC channels og items :) Desværre er dette endnu et test setup, fordi jeg vil påvise over for openhab community, at en Rpi 3B (3B+) sagtens kan håndtere adskille grafana charts på een gang.

Det er en lidt længere historie, men det skyldes at mit "main-setup" er crashet, eller dvs det crasher konstant når Grafana skal rendere mere end 1(2) charts, efter jeg opdaterede til openhab 2.4. Min påstand er, at noget er gået galt i opgraderingen fra 2.3 til 2.4. Men flere på community mener, at det skyldes en Rpi ikke kan rendere alt for mange charts på een gang. 
Med openhab 2.3 kunne jeg snildt rendere 4-5 charts. Og det er faktisk aldrig lykkedes mig at få openhab til at crashe. Med openhab 2.4 er det max een, og nogle gange 2, ellers så crasher openhab og genstarter. Det er en rigtig møg irriterende fejl, som jeg ikke kan finde årsag eller løsningen på. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok