Hop til indhold
  • 0

IHC projekt dokumentation


Mikkel Skovgaard
 Share

Spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ahh, det er fandme godt gået.. Har ventet længe på en update..
Men synes ikke kabeloversigten har "fanget" alle mine kabler.. Det er langt fra alle som er dokumenteret, men den finder kun de to kabler der er i den første lokation.. Det mener jeg ikke er rigtigt. (har ikke lige tjekket i Visual, da jeg sidder og roder med 27 ting på een gang nu, som sædvanlig :D).

Grafisk oversigt virker ikke mere.
Det med links det er genialt. Men måske kunne det stå på en lidt anden måde.. Det hele falder meget ind i hinanden, synes jeg. 

EDIT.
Glem det med kabeloversigten. Det sker hvis man ikke angiver et kabelnummer. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 timer siden, Kandersen skrev:

Ahh, det er fandme godt gået.. Har ventet længe på en update..
Men synes ikke kabeloversigten har "fanget" alle mine kabler.. Det er langt fra alle som er dokumenteret, men den finder kun de to kabler der er i den første lokation.. Det mener jeg ikke er rigtigt. (har ikke lige tjekket i Visual, da jeg sidder og roder med 27 ting på een gang nu, som sædvanlig :D).

Grafisk oversigt virker ikke mere.
Det med links det er genialt. Men måske kunne det stå på en lidt anden måde.. Det hele falder meget ind i hinanden, synes jeg. 

EDIT.
Glem det med kabeloversigten. Det sker hvis man ikke angiver et kabelnummer. 

Det med grafisk oversigt er lige løst :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 timer siden, BrianPedersen skrev:

Billede til output 230 findes ikke.... den refererer til: http://jemi.dk/ihc/docs/assets/gfx/products/output230.png som ikke findes på serveren

 

Det modul kan jeg slet ikke vælge i min - jeg tror den er udgået til fordel for Output 230/10 og Output 230/16 men din vis fil indeholder det nok :) Jeg har tilføjet den

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har lige lavet lidt opdateringer på det med grafisk visning :)

I den forbindelse vil jeg gerne vide om nogen kender til: 

  • LK FUGA Betjeningstryk 2 tast 4 dioder
  • LK FUGA Betjeningstryk 3 tast 3 dioder
  • LK OPUS Tryk 4 tast 4 dioder
  • LK OPUS Betjeningstryk 2 tast 4 diode

Kan se de findes i IHC visual men kan intet finde hos LK etc.

Generelt hvis folk ser ting i funktionsoversigten som vises med "?" (se herunder) eller de mener har forkert grafik så give et praj

modul

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

 

  • LK FUGA Betjeningstryk 2 tast 4 dioder
  • LK FUGA Betjeningstryk 3 tast 3 dioder
  • LK OPUS Tryk 4 tast 4 dioder

http://www.lk.dk/produkt/5703302088350

  • LK OPUS Betjeningstryk 2 tast 4 diode

 

jeg mener, uden jeg vil hænges op på det, at der engang fandtes nogle tryk, lignende almindelige svagstrømstryk, hvor begge øverste knapper, var på samme terminal, og det samme med den nederste, og så kunne det godt være den der er stoppet 4 dioder i, sikkert for at få plads til terminalerne, om måske det samme med 3 tast versionen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
45 minutter siden, BrianPedersen skrev:

jeg mener, uden jeg vil hænges op på det, at der engang fandtes nogle tryk, lignende almindelige svagstrømstryk, hvor begge øverste knapper, var på samme terminal, og det samme med den nederste, og så kunne det godt være den der er stoppet 4 dioder i, sikkert for at få plads til terminalerne, om måske det samme med 3 tast versionen

Ja spørgsmålet er om så man kan finde noget på dem i LKs katalog - jeg har ikke haft held :(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, BrianPedersen skrev:

jeg mener, uden jeg vil hænges op på det, at der engang fandtes nogle tryk, lignende almindelige svagstrømstryk, hvor begge øverste knapper, var på samme terminal, og det samme med den nederste, og så kunne det godt være den der er stoppet 4 dioder i, sikkert for at få plads til terminalerne, om måske det samme med 3 tast versionen

Var det ikke noget med at man kunne vende tangenten, så du lavede et 4 tryk om til 2 tryk og 6 tryk om til 3 tryk?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
53 minutter siden, Martin Abildgaard skrev:

Var det ikke noget med at man kunne vende tangenten, så du lavede et 4 tryk om til 2 tryk og 6 tryk om til 3 tryk?

Jeg ved det ikke - men jeg har lavet en vis/projekt hvor jeg har puttet alle produkterne ind i for at se hvordan det skaber sig - generelt en sjov en at have :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 8/12/2018 at 16:03 , Mikkel Skovgaard skrev:

Har lige lavet lidt opdateringer på det med grafisk visning :)

Generelt hvis folk ser ting i funktionsoversigten som vises med "?" (se herunder) eller de mener har forkert grafik så give et praj

modul

Ser sgu godt ud, igen.. Du skal måske lige sige, at alle produkter bliver ikke vist som standard. Man skal aktivere "Al funktionsdokumentation" oppe i højre hjørne, for at få alt vist. 

Jeg har en del ?:

Alle PIR´s viser ?
Lampeudtag (alm 80mm) og UNI400 dimmere viser ?
Udgang UNI400 dimmere viser (UniDimmer touch) ?
Alle Telestater viser ?
Alarm FBén, sabotage kreds viser ?
Alarm Lydgiver viser ?
Og så har jeg et par reedrelæer, (Brugerdefineret udgangsprodukt) som af gode grunde også viser ?

Du bad om et praj, du fik et praj :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Kandersen skrev:

Ser sgu godt ud, igen.. Du skal måske lige sige, at alle produkter bliver ikke vist som standard. Man skal aktivere "Al funktionsdokumentation" oppe i højre hjørne, for at få alt vist. 

Jeg har en del ?:

Alle PIR´s viser ?
Lampeudtag (alm 80mm) og UNI400 dimmere viser ?
Udgang UNI400 dimmere viser (UniDimmer touch) ?
Alle Telestater viser ?
Alarm FBén, sabotage kreds viser ?
Alarm Lydgiver viser ?
Og så har jeg et par reedrelæer, (Brugerdefineret udgangsprodukt) som af gode grunde også viser ?

Du bad om et praj, du fik et praj :D

Ja når du sætte flueben i "Al funktionsdokumentation" så viser den alt og ikke bare det LK mener er relevant.

For at jeg kan tilføje billederne skal du lige smide mig linket til LKs produkt katalog numre eller noget så jeg kan stumperne.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis det kun er LK´s alarm pir du vil have, så er der denne:
https://www.lk.dk/produkt/5703302166799

Lampeudtag:
https://www.lk.dk/produkt/5703302153560

UNI400 dimmer
https://www.lk.dk/produkt/5703302145015

LK´s nyeste sirene/lydgiver (eller een af dem. De har også interne). 
https://www.lk.dk/produkt/6430043851996

Telestater og reedrelæer er ikke LK´s, så der tror jeg bare du skal finde nogle tilfælde billeder. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Forbedringsforslag: Checkboks for "Fejloversigt"

Så kan man vælge om man overhovedet gider at have disse med på udskriften, (hvis man ved data ikke er udfyldt komplet/korrekt), eller man kan lave den specifikke liste ved kun at have x i dette valg.

Ligeså med Kabeloversigt og Funktionsoversigt

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
31 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Forbedringsforslag: Checkboks for "Fejloversigt"

Så kan man vælge om man overhovedet gider at have disse med på udskriften, (hvis man ved data ikke er udfyldt komplet/korrekt), eller man kan lave den specifikke liste ved kun at have x i dette valg.

Ligeså med Kabeloversigt og Funktionsoversigt

 

Modtaget - fejloversigt printes ikke med ud

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Forbedringsforslag: Checkboks for "Fejloversigt"

Så kan man vælge om man overhovedet gider at have disse med på udskriften, (hvis man ved data ikke er udfyldt komplet/korrekt), eller man kan lave den specifikke liste ved kun at have x i dette valg.

Ligeså med Kabeloversigt og Funktionsoversigt

 

Sådan - så er der helt nyt navigation system - man nu frit frakoble alle de moduler man ikke ønsker vist - samtidig kan man også springe direkte rundt via navigation menuen og lidt andet kræs

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nice og lige det jeg ønskede. Men et par småting:

checkboksene under avanceret virker ikke (Crome Version 70.0.3538.110 (Officiel version) (64-bit))

Din beskrivelse omkring kabelfarver for netværkskabler der er hvid/grøn vist med sort. Ved ikke om det også forholder sig således hvis man anvender udskriver. Har ikke selv denne type i programmet.

Har selv andre kabler hvor farvevisningen ikke helt virker. Se vedhæftede billede.

 

Der mangler en "knap" eller link tilbage til "hovedmenuen" når man har genereret dokumentationen.

Kikkes der på dokumentations ikonet/billedet i venstre hjørne sker der ikke noget da linket er til det aktuelle output der lige er genereret. Nogle gange retter man lige et eller andet og vil genere en ny/ajourført udgave, og så mangler "genvejen" til hovedmenuen.

Kabel farver - fejl.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok