Hop til indhold
  • 0

72 w strømforsyning uden jord


McenterFreak
 Share

Spørgsmål

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
1 time siden, Ulle skrev:

Nogen der ved om der er forskel på eget forbrug på den gamle og den nye 72w forsyning.
Der er betydelig varmeforeskel kan mærkes - andet?

Hvilken er den "varmeste". Har selv to installationer. Den der styrer vores hus, og en test installation. Begge med Controller version 3. Test installationen har den nye 72w, mens den anden er med den gamle 72w med køleribber. Den gamle 72w forsyning er betydelig varmere, men den håndterer også væsentligt flere moduler, idet næsten alle in/output klemmer i controlleren er brugt, hvorimod den med den ny 72w kun har en controller og et 230v output  

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Apropos strømforsyning, så "faldt" jeg lige over disse her i dag:
https://youcontrol.dk/el-artikler/din-skinne-stromforsyning-60w-24vdc-21-6-29vdc-2-5a.html

Findes også i en 92watt:
https://youcontrol.dk/el-artikler/din-skinne-stromforsyning-92w-24vdc-24-25-5vdc-3-83a.html

Nogen som har prøvet dem? De er jo sindsyge billige i forhold til LK´s 72watt.  Overvejer at købe en 60watt udelukkende til at drive telestaterne på varmeinstallationen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så vil jeg gerne præsentere et scenarie:

En helt ny version 3 controller

Den går konstant i fejltilstand

Kontakter LK

De siger: mål spændingen som  controlleren får

23,6 V måles

Alt for lidt, siger LK

Køber ny strømforsyning

Håber at problemet er løst når strømforsyningen er udskiftet

Hvis jeg nu valgte Kandersens foreslåede strømforsyninger, hvor meget hjælp tror i så at der kommer fra LK?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, McenterFreak skrev:

Hvilken er den "varmeste". Har selv to installationer. Den der styrer vores hus, og en test installation. Begge med Controller version 3. Test installationen har den nye 72w, mens den anden er med den gamle 72w med køleribber. Den gamle 72w forsyning er betydelig varmere, men den håndterer også væsentligt flere moduler, idet næsten alle in/output klemmer i controlleren er brugt, hvorimod den med den ny 72w kun har en controller og et 230v output  

Har to opsætninger, ens men forskellige forsyninger. Den gamle med ribber bliver varmest.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, McenterFreak skrev:

Hvis jeg nu valgte Kandersens foreslåede strømforsyninger, hvor meget hjælp tror i så at der kommer fra LK?

Nu er der mig bekendt ikke krav om, at man pine død skal bruge en LK strømforsyning. Virker controlleren heller ikke med en ny, uanset mærke, så må det være controlleren.
I øvrig synes jeg ikke 23.6volt er "alt for lidt". Hvis den har problemer med det, så tror jeg der var mange som havde problemer. Det er ikke unormalt at der er et tab på en strømforsyning. 
Dem som jeg linker til kan justere spændingen helt op til 29volt står der i dataerne.  

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmm, jeg dykkede lige lidt ned i data på LK's den nye PSU vs den fra youcontrol

https://www.lk.dk/produkt/5703302113908 effektivitet 1 - 3 A > 80 %

vs

https://youcontrol.dk/el-artikler/din-skinne-stromforsyning-60w-24vdc-21-6-29vdc-2-5a.html

90% Effektivitet

 

Det er dog ikke lykkedes mig at finde data på den gamle IHC Power 72W

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 6/12/2018 at 22:20 , McenterFreak skrev:

Hvis jeg nu valgte Kandersens foreslåede strømforsyninger, hvor meget hjælp tror i så at der kommer fra LK?

Præcis det samme som hvis du havde valgt en LK IHC strømforsyning. sålænge du kan dokumenter at strømforsyningen lever 24V DC, så kan de ikke stille krav om at du skal bruge deres strømforsyning for at de vil hjælpe.

Den lave spænding behøver ikke skyldes en defekt strømforsyning. Det kan ligeså nemt være at din strømforsyningen er overbelastet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 6/12/2018 at 21:12 , Kandersen skrev:

Nogen som har prøvet dem? De er jo sindsyge billige i forhold til LK´s 72watt.  Overvejer at købe en 60watt udelukkende til at drive telestaterne på varmeinstallationen. 

Du kan roligt købe en noname PS til dine telestater. Output24 modulerne er jo designet til at både AC og DC load, samt op til 48V spænding.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok