Hop til indhold

'Sluk alt' Funktion


Baldissera
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Som jeg også pointerede i et andet indlæg på denne side, så er jeg meget grøn hvad angår IHC og har ikke forstand på meget el eller IHC installation. 

Men sagen er at vi for 8 måneder siden gennemgik en totalrenovering af et gammelt hus, og der valgte jeg (efter gode overtalelses evner fra elektrikker) at vi skulle have en total IHC installation. Det har stort  potentiale set i mine øjne, men synes der er mangler og så har vores tidligere elektrikker og hans kompagnon ikke fået sat det ordentligt op, så bliver nok nødt til at få noget lavet om igen..

Hvis vi starter med alle de dæmpere vi har fået sat i, så valgte han at vi skulle have  'Lysdæmper Dimmer LED Komfort 60W IHC/SA - Lysdæmper for Dinskinne', som så viser sig at fungere rigtig dårligt, og har læst mig til at IHC's lampeudtag skulle være de bedste at bruge.. 

Nå men nu til sagens kerne.. et af vores største udfordringer lige nu, er at når vi bruger funktionen 'Sluk Alt', så slukker lyset alle steder, men lampen på min datters værelse tænder!! ****** det sku godt nok træls, og har ikke nogen ide om hvorfor?

Kan en venlig sjæl måske give mig et peg i hvilken retning jeg skal kigge? 

Link til kommentar
Del på andre sites

39 minutter siden, Baldissera skrev:

Hej alle,

Som jeg også pointerede i et andet indlæg på denne side, så er jeg meget grøn hvad angår IHC og har ikke forstand på meget el eller IHC installation. 

Men sagen er at vi for 8 måneder siden gennemgik en totalrenovering af et gammelt hus, og der valgte jeg (efter gode overtalelses evner fra elektrikker) at vi skulle have en total IHC installation. Det har stort  potentiale set i mine øjne, men synes der er mangler og så har vores tidligere elektrikker og hans kompagnon ikke fået sat det ordentligt op, så bliver nok nødt til at få noget lavet om igen..

Hvis vi starter med alle de dæmpere vi har fået sat i, så valgte han at vi skulle have  'Lysdæmper Dimmer LED Komfort 60W IHC/SA - Lysdæmper for Dinskinne', som så viser sig at fungere rigtig dårligt, og har læst mig til at IHC's lampeudtag skulle være de bedste at bruge.. 

Nå men nu til sagens kerne.. et af vores største udfordringer lige nu, er at når vi bruger funktionen 'Sluk Alt', så slukker lyset alle steder, men lampen på min datters værelse tænder!! ****** det sku godt nok træls, og har ikke nogen ide om hvorfor?

Kan en venlig sjæl måske give mig et peg i hvilken retning jeg skal kigge? 

Jeg har svaret i dit andet indlæg, der er ingen grund til at poste det igen, og dette er også et forkert forum (vis mig din tavle) :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Baldissera skrev:

Nå men nu til sagens kerne.. et af vores største udfordringer lige nu, er at når vi bruger funktionen 'Sluk Alt', så slukker lyset alle steder, men lampen på min datters værelse tænder!! ****** det sku godt nok træls, og har ikke nogen ide om hvorfor?

Hmm kan det være dæmperen som er ude af sync? Det virker lidt underligt at den skulle tænde. 

Link til kommentar
Del på andre sites

11 minutter siden, Kandersen skrev:

Hmm kan det være dæmperen som er ude af sync? Det virker lidt underligt at den skulle tænde. 

Ja men som sagt ha jeg ikke en dyt forstand på det eller konfigurationen.. Men kunne se at dæmperen stod på 'Sidste Niveau' i Service View. Har sat den til 'Slukket' så nu må vi se om det hjælper. Ved ikke om det var det du mente?

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal ikke være ked af, at din elektriker ikke har fået sat det ordentligt op, eller jo du har jo betalt for det. Men jeg var ude for det samme for 10år siden. 

I dag er jeg lykkelig over, at have lært selv, at kunne ændre i mit program og med stor hjælp her fra forummet. Men det er givet godt ud på den lange bane. 

Jeg synes ikke tavle dimmerne er dårlige, de er bare begrænset.

Link til kommentar
Del på andre sites

11 timer siden, Szafranski skrev:

Du skal ikke være ked af, at din elektriker ikke har fået sat det ordentligt op, eller jo du har jo betalt for det. Men jeg var ude for det samme for 10år siden. 

I dag er jeg lykkelig over, at have lært selv, at kunne ændre i mit program og med stor hjælp her fra forummet. Men det er givet godt ud på den lange bane. 

Jeg synes ikke tavle dimmerne er dårlige, de er bare begrænset.

Nej du har ret, vil gerne lære at arbejde lidt med det og kunne sætte det op! Dog bare træls elektrikkeren ikke har fået det sat op som aftalt. Problemet er at det ikke er "IHC" ´dimmere, så de giver ikke svar tilbage til programmet, så jeg kan se om lys er tændt eller slukket, samt styrken på dæmpning..

Når men tilbage til mit problem angående 'Sluk Alt', så viser det sig at det kun er når jeg bruger knappen i vores soveværelse. Hvis jeg bruger 'Sluk alt' i vores entré f.eks, så virker det. Og hvis jeg går i App'en, så virker det også fint alle steder? Hvad hulen kan det være så?

Har vedhæftet noget af min konfiguration, i håb om at der er en klog som kan pege på problemet. Med mindre det sidder i tavlen selvfølgelig :)

 

IHC.png

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Baldissera skrev:

Når men tilbage til mit problem angående 'Sluk Alt', så viser det sig at det kun er når jeg bruger knappen i vores soveværelse. Hvis jeg bruger 'Sluk alt' i vores entré f.eks, så virker det. Og hvis jeg går i App'en, så virker det også fint alle steder? Hvad hulen kan det være så?

Tjek i seviceview om dit tryk i soveværelset overhovedet reagere. Det du viser, så burde det virke. Men jeg hæfter mig ved at du siger, at det virker i appen. Det siger mig at noget er galt med trykket eller indgangen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

42 minutter siden, Kandersen skrev:

Tjek i seviceview om dit tryk i soveværelset overhovedet reagere. Det du viser, så burde det virke. Men jeg hæfter mig ved at du siger, at det virker i appen. Det siger mig at noget er galt med trykket eller indgangen. 

Vil ige sikre mig at jeg har forstået korrekt. Det du siger er at jeg skal have Serviceview åbent, og så trykke på den fysiske knap, og så se om den reagere i Serviceview? Men ja, det luger lidt af kontakten har en eller anden fejl, når det virker efter hensigten i appen.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 minutter siden, Baldissera skrev:

Det du siger er at jeg skal have Serviceview åbent, og så trykke på den fysiske knap, og så se om den reagere i Serviceview?

Præcis!

Du kan også sætte en log til i Serviceview. Så slipper du for at sidde og glo på den samtidig med du trykker. Du aktivere log funktionen ved at højreklikke på trykket (selve tryk knappen fx øverste venstre, eller hvilken du nu engang har valgt. 
Du kan også vælge at logge din Sluk Alt funktion. Og så ellers i gang med at trykke på tryk rundt omkring. 

Men loggen virker kun mens Serviceview er åben.. Det er et fantastisk redskab til at fejlfinde. 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, Kandersen skrev:

Præcis!

Du kan også sætte en log til i Serviceview. Så slipper du for at sidde og glo på den samtidig med du trykker. Du aktivere log funktionen ved at højreklikke på trykket (selve tryk knappen fx øverste venstre, eller hvilken du nu engang har valgt. 
Du kan også vælge at logge din Sluk Alt funktion. Og så ellers i gang med at trykke på tryk rundt omkring. 

Men loggen virker kun mens Serviceview er åben.. Det er et fantastisk redskab til at fejlfinde. 

Okay super, det må jeg da sætte til så det bliver nemmere at fejlfinde! Tusind tak for dit input igen.. Jeg satser på at få det tjekket i aften så

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Beklager, jeg forvekslede dit indlæg med at andet næsten magen til.

Er det sådan at du har flere funktionsblokke der styder den omtalte dimmer? Hvis du har det går der kuk i logikken, da det er din dimmerblok der skal (forsøge at ) holde styr på om lyset er tændt eller slukket. Det tyder på at den er ude af trit når fejlen opstår med at lyset tænder når det er slukket.

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, Baldissera skrev:

Nej du har ret, vil gerne lære at arbejde lidt med det og kunne sætte det op! Dog bare træls elektrikkeren ikke har fået det sat op som aftalt. Problemet er at det ikke er "IHC" ´dimmere, så de giver ikke svar tilbage til programmet, så jeg kan se om lys er tændt eller slukket, samt styrken på dæmpning..

Når men tilbage til mit problem angående 'Sluk Alt', så viser det sig at det kun er når jeg bruger knappen i vores soveværelse. Hvis jeg bruger 'Sluk alt' i vores entré f.eks, så virker det. Og hvis jeg går i App'en, så virker det også fint alle steder? Hvad hulen kan det være så?

Har vedhæftet noget af min konfiguration, i håb om at der er en klog som kan pege på problemet. Med mindre det sidder i tavlen selvfølgelig :)

 

IHC.png

Når du engang har fået løst dette problem, så kan du få hjælp her inde til, at lave en fiktiv lampe, så du kan se status på dine dimmere, hvor vidt de er tændt eller slukket. Men det er korrekt, at du ikke kan sætte niveau

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, Szafranski skrev:

Når du engang har fået løst dette problem, så kan du få hjælp her inde til, at lave en fiktiv lampe, så du kan se status på dine dimmere, hvor vidt de er tændt eller slukket. Men det er korrekt, at du ikke kan sætte niveau

Det kunne være fedt, ville være en stor hjælp! 

Har nu prøvet at lave et par forsøg med sluk alt, og nu virker det .. meget mærkeligt, kan ikke lige finde ud af hvor det går galt.

Må prøve videre imorgen når min datter ikke ligger og sover i det værelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

22 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Beklager, jeg forvekslede dit indlæg med at andet næsten magen til.

Er det sådan at du har flere funktionsblokke der styder den omtalte dimmer? Hvis du har det går der kuk i logikken, da det er din dimmerblok der skal (forsøge at ) holde styr på om lyset er tændt eller slukket. Det tyder på at den er ude af trit når fejlen opstår med at lyset tænder når det er slukket.

Helt iorde, kunne selvfølgelig have søgt på lignende problem på siden, men er ny her inde, så var ikke klar over hvad man normalt gjorde her inde :)

Hmm, det ved jeg ikke, kan se om jeg kan finde ud af det, men er slet ikke inde i programmet, så skal nok have hjælp til at få det afklaret. Men ja, det lyder som om at de er ude af synk engang imellem (ikke særlig fedt hvis det sker fra tid til anden.)

21 timer siden, Kandersen skrev:

I serviceview kommer det frem i det nederste venstre vindue.

Okay, super.. Mange tak

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, TorbenSørensen skrev:

Jeg giver Bjarne ret her.. Det lyder 100% som om, at funktionsblokken var kommet ud af synk. Når funktionsblokken er kommet ud af synk., kan du lave en reguléring af lyset på dit tryk (langt tryk). Så retter status på funktionsblokken, så det igen passer med virkeligheden.

Lyder meget rigtigt. Spørgsmålet er så hvordan jeg jeg sådan en regulering? Skal alt lys være slukket som er sat på funktionsblokken, og så skal jeg lave et langt tryk?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Baldissera skrev:

Lyder meget rigtigt. Spørgsmålet er så hvordan jeg jeg sådan en regulering? Skal alt lys være slukket som er sat på funktionsblokken, og så skal jeg lave et langt tryk?

Det er bare et langt tryk, på det tryk du regulerer lyset med (touch), og det skal selvfølgelig være i det rum som er ude af synk. 

Når man laver sådan et langt tryk på touch, vil funktionsblokken altid antage at lyset er tændt (reguleret), så derfor vil status i funktionsblokken komme på ret kurs igen, da du ikke kan slukke lysdæmperen med et langt tryk på touch-klemmen.. 

Set i bagklogskabens klare lys, som du også har læst dig frem til, er de eneste rigtige lysdæmpere at bruge til IHC, en wireless dimmer fra LK. Det er de eneste der kan give status til controlleren om de er tændt/slukket og %-sats på lysstyrken, og hvis man bruger IHCTablet, er styringen derfra også bare langt bedre. 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, TorbenSørensen skrev:

Det er bare et langt tryk, på det tryk du regulerer lyset med (touch), og det skal selvfølgelig være i det rum som er ude af synk. 

Når man laver sådan et langt tryk på touch, vil funktionsblokken altid antage at lyset er tændt (reguleret), så derfor vil status i funktionsblokken komme på ret kurs igen, da du ikke kan slukke lysdæmperen med et langt tryk på touch-klemmen.. 

Set i bagklogskabens klare lys, som du også har læst dig frem til, er de eneste rigtige lysdæmpere at bruge til IHC, en wireless dimmer fra LK. Det er de eneste der kan give status til controlleren om de er tændt/slukket og %-sats på lysstyrken, og hvis man bruger IHCTablet, er styringen derfra også bare langt bedre. 

Nu kan det godt være jeg er dum eller bare skal være helt sikker på jeg forstå igen (:

Men hvis jeg laver et langt tryk på den knap i det rum som er ude af sync, så tænder lyset på halv styrke, da Elektriker har sat op på alle tryk med dæmp, at et langt tryk, tænder lys på halvt. 

Når du skriver (touch) er det så knappen i rummet? Eller i programmet?

Og ja, det er desværre også min konklusion, jeg må se om jeg kan sælge de dæmpere og så få købt nogle ordentlige nogle, så det bliver bedre på vores tablet

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok