Hop til indhold

Sonos & IHC Bridge 2.11


Bo _
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg kører IHC-Bridge 2.11 og er super glad for det, har dog udfordringer med Sonons, hvad er status på Sonos og Bridge 2.11?

Jeg kan godt se mine enheder via Bridge, men jeg kan ikke benytte funktioner, spillelister og TTS. Har opsat automatisering og "kørt" bliver opdateret, men Sonos reagerer ikke. 

Hvad kan fejlen være?

@cis2131Jeg har aktiveret Remote support, hvis du skulle få tid :-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

On 12/2/2018 at 2:01 PM, Bo _ said:

Hej,

Jeg kører IHC-Bridge 2.11 og er super glad for det, har dog udfordringer med Sonons, hvad er status på Sonos og Bridge 2.11?

Jeg kan godt se mine enheder via Bridge, men jeg kan ikke benytte funktioner, spillelister og TTS. Har opsat automatisering og "kørt" bliver opdateret, men Sonos reagerer ikke. 

Hvad kan fejlen være?

@cis2131Jeg har aktiveret Remote support, hvis du skulle få tid :-)

 

Hej Bo

Jeg kikker på den lidt senere i dag. Har den været genstartet siden du trykkede på Remote support?. Ellers så tryk lige igen.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Claus 

 

Hvilken sikkerhed ligger der bag denne Remote support? Hvad kan du lave når den er aktiveret? Har du Root adgang? 

Når det drejer sig om et program der kan styre aktive ting, er det bekymrende at det ikke er brugeren selv der kører opdateringen.

Der er heller ikke gjort noget for at beskytte selve programmet. Enhver kan jo læse kildekoden ved at pakke image ud med et zip program.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 hours ago, Kir33bti said:

Hej Claus 

 

Hvilken sikkerhed ligger der bag denne Remote support? Hvad kan du lave når den er aktiveret? Har du Root adgang? 

Når det drejer sig om et program der kan styre aktive ting, er det bekymrende at det ikke er brugeren selv der kører opdateringen.

Der er heller ikke gjort noget for at beskytte selve programmet. Enhver kan jo læse kildekoden ved at pakke image ud med et zip program.

 

 

Remote support funktionen laver en ssh forbindelse til en server, så jeg kan ssh tilbage til boksen, så jeg har fuld adgang til boksen, og hvad den kan se af komponenter som ikke er beskyttet i sig selv.. 

Du er ikke den første som har spurgt om dette. Du kan bare spærre port 22 udadgående på din router, så vil funktionen stoppe med at virke.

Grunden til at jeg lavede remote support funktionen, er at jeg endte med at bruge al for meget tid på at skrive med brugere, og arbejde på teamviewer o.l. for at yde support. Målet er at fjerne den når produktet kan installeres af alle uden brug for hjælp.

Husk at IHC-Bridge stadig er i beta, og ikke bliver solgt som et kommercielt produkt, og jeg ved heller ikke om det overhovedet lykkedes at få det færdigt til det 
Men grunden til at jeg prøver på at holde det "lidt" lukket, er at jeg ikke vil være den som bare offentliggører IHC protokollen, af respekt for LK . Men hvis du vil have tips til hvordan jeg har gjort, så skriv privat til mig, jeg deler gerne. 

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok