Hop til indhold

Opdatering til IHC remote version 1.4.5


Jørgen Møllegaard
 Share

Recommended Posts

Nogen der har en idé til hvorfor jeg ikke kan connecte til min ihc controller, med LK app'en ?

 

Det er en ældre version 2 uden Viewer. Jeg har krydset af, at den ikke har Viewer, og jeg er sikker på lan ip adressen inkl port nummer er rigtigt (443) jeg har ingen problemer med at komme på den over lan fra min computer. Det er som sagt kun på lan siden jeg prøver, jeg har ikke port forwarded ud af huset, derfor har jeg heller ikke skrevet noget i wan feltet. 

 

Den skriver authentication fails

Link til kommentar
Del på andre sites

Mit gæt er at du køre med firmware 2.7.220 eller tidligere, og et rimeligt nyt OS på din telefon. De nye telefon OS's understøtter ikke længere den gamle krypterings metode som firmware 2.7.220 og tidligere bruger.

Du kan opgrader din firmware til 2.8.6 (såvidt jeg husker) ved at bruge en af de gamle firmware loader. Der er flere tråde her på boardet om det emne.

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, SilverLine skrev:

Hej Lars. Jeg tror du har ret, angående den ældre firmware på min controller, og nyeste Android version. Jeg mener bare før at have læst, at på Hw6.1 som min er, kan nyere firmware end 2.7.220 ikke ligges på ?

Som Lars1 skriver, så kan man ved at bruge den gamle firmware loader, som kan findes i Download sektionen, opgraderes til 2.8.6. Det er ikke officielt supporteret af LK, men vi er efterhånden mange som har fået en hel godt kørende controller efter denne opgradering.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Martin Abildgaard skrev:

Som Lars1 skriver, så kan man ved at bruge den gamle firmware loader, som kan findes i Download sektionen, opgraderes til 2.8.6. Det er ikke officielt supporteret af LK, men vi er efterhånden mange som har fået en hel godt kørende controller efter denne opgradering.

Også på HW 6.1 ? I så fald, tak for tippet

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for det. Jeg har firmware loaderen fra dengang jeg opgraderede til 2.7.199 liggende på min computer... så den vil jeg forsøge mig med sammen med fw 2.8.6 fra LK`s site. tak for hjælpen...

 

Update. Kigger jeg på lk`s site, er nyeste fw til Hw 6..2   2.8.4 Så gætter på det er den i mener ?? Kan jeg stadig bruge min lidt ældre version af IHC softwaren på computeren stadig ?

Link til kommentar
Del på andre sites

LK har erfaring for at en gammel 6.1 controller kan stå af ved opgraderingen. Jeg har på fornemmelsen at det kan ske hvis der ligger et stort program i controlleren. Altså et program som fylder mange bit. Jeg ville hente programmet, lægge et nyt tomt projekt op og så opgradere.

Men som sagt, det er kun en fornemmelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, SilverLine skrev:

Tak for det. Jeg har firmware loaderen fra dengang jeg opgraderede til 2.7.199 liggende på min computer... så den vil jeg forsøge mig med sammen med fw 2.8.6 fra LK`s site. tak for hjælpen...

 

Update. Kigger jeg på lk`s site, er nyeste fw til Hw 6..2   2.8.4 Så gætter på det er den i mener ?? Kan jeg stadig bruge min lidt ældre version af IHC softwaren på computeren stadig ?

Firmware loader til 2.7.199 virker ikke. Du skal længere tilbage. Kig i dl sektionen som Martin skriver. Både firmware og Visual skal opgraderes til seneste version til HW 6.2 Den ene er 2.8.6. Den anden er 2.8.4 hvis jeg husker ret.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Henning Pedersen skrev:

LK har erfaring for at en gammel 6.1 controller kan stå af ved opgraderingen. Jeg har på fornemmelsen at det kan ske hvis der ligger et stort program i controlleren. Altså et program som fylder mange bit. Jeg ville hente programmet, lægge et nyt tomt projekt op og så opgradere.

Men som sagt, det er kun en fornemmelse.

Jeg har godt hørt den påstand fra LK, men til dato har jeg ikke hørt om det problem hos andre end LK, så jeg tror mere det er et forsøg på at skræmme folk til at købe en HW 7 controller for at løse krypterings problemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøvede lige med den gamle firmware loader fra download sektionen, og 2.8.4 fra Lk's site. Men det virker ikke for mig, den når til 74% og så får jeg en fejlmeddelelse, og ihc controlleren begynder at blinke helt fabrilsk, ind til den gamle fw kommer over på den igen. Og ja, det er med tomt projekt uploadet først. Det ser ud til jeg skal ønske mig en version 3, for at kunne bruge mobilen igen :-/

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvilken firmware har du på controlleren nu? Hvis det er før 2.7.199, kan du prøve at lægge den på først, og derefter 2.8.x. 2.7.199 opgrader radio modulet.

Har du prøvet at tage strømmen til controlleren incl. evt. batteri backup i 10 sek. før du oploader den nye firmware?

Det er længe siden jeg opgraderede min HW 6.1 controller. Hvorlænge lod du den stå før du lagde den gamle firmware på igen? Opgraderingen skal gennem flere faser, og en eller flere kan godt tage lidt tid.

Link til kommentar
Del på andre sites

Først 2,7,199 , så 2.7.200 og så 2.8.4 efter hver firmware upgrade. Lod jeg den kører lidt, to så strømmen fra den, og lod den boote op igen og være helt klar, inden næste firmware upgrade. 

Firmware loaderen melder bare fejl ved omkring 74% når det er 2.8 4 jeg prøver med, så det hjælper helt sikkert ikke bare at lade den stå. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok