Hop til indhold

SONOS slukker ikke


Champen
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

 

Jeg har lige købt mig en Rasberry Pi3 b+, som jeg har fået installeret IHC Captain v1.15 på.

Der er fuld kommunikation mellem controller og Pi, og alle signaler fra controller vises og kan aktiveres igennem IHC Captain.

 

Jeg har dog problemer med at få min Sonos styring til at virke. Når jeg laver en regel om, at Sonosen skal slukke ifbm. sluk-alt sker der intet.

Jeg har forsøgt både via funktionsblokken og direkte på det pågældende tryk.

Når jeg udfører en test ifbm. oprettelse af regel, så slukker Sonos helt som ønsket, men det samme er desværre ikke tilfældet når jeg lader indgangen styre det.

520363652_IHCCaptain_Sonos.thumb.png.e6a949fe69cbc3b643381662374384d4.png

Hvad gør jeg galt?

 

Mvh

 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Prøv med ændring istedet

Altså hvor jeg vælger "tænd" og efterfølgende "sluk" via den lille pil? Hvis ja, så gør det ingen forskel, jeg har endda prøvet at lave en meget lang aktivering for at se om det hjælper.

Til info så har jeg lige prøvet med en tænd, i stedet for en sluk, kommando - og det virker?!?

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, Champen skrev:

Altså hvor jeg vælger "tænd" og efterfølgende "sluk" via den lille pil? Hvis ja, så gør det ingen forskel, jeg har endda prøvet at lave en meget lang aktivering for at se om det hjælper.

Til info så har jeg lige prøvet med en tænd, i stedet for en sluk, kommando - og det virker?!?

Ja jeg ved det ikke lige men det virker nu :)

Link til kommentar
Del på andre sites

16 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Ja jeg ved det ikke lige men det virker nu :)

Nu har jeg lige prøvet det hele lidt af igen.

Den første gang hvor det ikke virkede havde jeg valgt "alle rum", i anden omgang havde jeg valgt rummene ved at markere dem alle sammen - burde det ikke give det samme?

 

Men ja, det kunne være smart med en auto genstart, når det alligevel skal gøres hver gang - den er jo ret hurtig til at komme igang igen.

 

Tak for din hjælp og for det store arbejde du har gjort med programmeringen - en lille skilling er lige røget din vej.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 27/11/2018 at 12:35 , Champen skrev:

Nu har jeg lige prøvet det hele lidt af igen.

Den første gang hvor det ikke virkede havde jeg valgt "alle rum", i anden omgang havde jeg valgt rummene ved at markere dem alle sammen - burde det ikke give det samme?

 

Men ja, det kunne være smart med en auto genstart, når det alligevel skal gøres hver gang - den er jo ret hurtig til at komme igang igen.

 

Tak for din hjælp og for det store arbejde du har gjort med programmeringen - en lille skilling er lige røget din vej.

Tak tak - der er lidt forskel på at vælge "alle rum" og markere dem sammen - men ikke i praktisk. Kort fortalt er Sonos smart men ikke set fra API'et :p

Tak tak

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok