Hop til indhold
  • 0

Visility dashboard


Martin Mikkelsen
 Share

Spørgsmål

Godaften
Jeg har installeret mit første visility dashboard den anden dag, men jeg det problem at der er 5 for trådet lysdæmpere og resten er wireless. De fem kan jeg tænde og regulere op og ned, men ikke slukke og det er lidt ærgerligt, de skal slukkes på trykket. Der er tænd og sluk klemme på dæmperen (den hedder noget med K kigo måske)
Er der nogen der har en ide til at løse dette problem, det er HW version 2 fra 2015.
Pft Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 timer siden, Martin Mikkelsen skrev:

De fem kan jeg tænde og regulere op og ned, men ikke slukke og det er lidt ærgerligt, de skal slukkes på trykket.

Dit programmet ser okay ud. Så jeg vil tro problemet ligger i Visilty. Men hvordan Visility virker, det ved jeg faktisk ikke. Men ud fra hvad du fortæller, så vil jeg tro, at den ikke helt har få fat i sluk på din dæmper, (hvilket i øvrigt er Touch indgangen fordi du bruger 1-tast), når den skal slukke. Det er derfor det virker når du trykker på trykket. 
Hvis Visility tror at du bruger 2 taster til din dæmper, så vil jeg tro det er derfor det går galt.

Men jeg aner intet om Visility og hvordan det virker. De få gange jeg har luret på det, så er jeg gået kold på prisen :rolleyes: 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 minutter siden, Kandersen skrev:

Dit programmet ser okay ud. Så jeg vil tro problemet ligger i Visilty. Men hvordan Visility virker, det ved jeg faktisk ikke. Men ud fra hvad du fortæller, så vil jeg tro, at den ikke helt har få fat i sluk på din dæmper, (hvilket i øvrigt er Touch indgangen fordi du bruger 1-tast), når den skal slukke. Det er derfor det virker når du trykker på trykket. 
Hvis Visility tror at du bruger 2 taster til din dæmper, så vil jeg tro det er derfor det går galt.

Men jeg aner intet om Visility og hvordan det virker. De få gange jeg har luret på det, så er jeg gået kold på prisen :rolleyes: 

Jeg har prøvet 2 tast funktionen, men jeg syntes det virkede bedre med 1 tast funktionen 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 minutter siden, Martin Mikkelsen skrev:

Jeg har prøvet 2 tast funktionen, men jeg syntes det virkede bedre med 1 tast funktionen

Jeg har aldrig forsøgt mig med 2 tast. Synes det virker lidt fjollet at bruge. 
Jeg formoder når du siger det virker bedre med 1 tast, at det så er fra det almindelige tryk du mener? Eller er det fra Visibilty?

Bortset fra det, kom til at lure lidt på dine wireless dæmpere i køkkenet.. Du har ikke tilbagemelding (lys indikering) på til fbén.. Er det med vilje?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, Kandersen skrev:

Jeg har aldrig forsøgt mig med 2 tast. Synes det virker lidt fjollet at bruge. 
Jeg formoder når du siger det virker bedre med 1 tast, at det så er fra det almindelige tryk du mener? Eller er det fra Visibilty?

Bortset fra det, kom til at lure lidt på dine wireless dæmpere i køkkenet.. Du har ikke tilbagemelding (lys indikering) på til fbén.. Er det med vilje?

Ja det er I forbindelse med trykket, da der ellers skal laves en del om. 

Mht wireless programmering, må jeg sige at det ikke er mit projekt, jeg er kun ude og få visility dashboard op og kører og møder så lidt udfordringer. 

Kan du kort beskrive jeg kan gøre bedre? Jeg har intet wireless i min egen installation, så det er lidt nyt

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 minutter siden, Martin Mikkelsen skrev:

Ja det er I forbindelse med trykket, da der ellers skal laves en del om. 

Mit gæt er så, at det er Visility som måske tror det er 2-tast. Men som nævnt jeg aner ikke hvordan Visibility virker. Men det må være i den fordi trykket virker. 

24 minutter siden, Martin Mikkelsen skrev:

Kan du kort beskrive jeg kan gøre bedre? Jeg har intet wireless i min egen installation, så det er lidt nyt

Lys indikeringen på wireless dæmperen skal trækkes over på lys indikering på FBén. Det er ihvertfald det som LK foreskriver. For ellers ved FBen ikke om dæmperen vitterlig er tændt eller slukket, og man kan vist risikere at det går ud af sync. 
Hvis du stiller dg på FBén og trykker F1 i Visual, så kommer der en lille fin beskrivelse af FBén. Der er det faktisk understreget, at man skal bruge lys indikeringen :)

På fortrådet dæmpere er der ikke en lys indikering, og derfor ikke denne mulighed. (endnu en grund til at ikke bruge fortrådet dæmpere, selvom jeg ikke har oplevet dem gå ud af sync endnu). 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Tonny Nymann skrev:

Hej Martin

Du skal FB 1.2.02.b da det kun er denne der kompatibel med DB

Hej Tonny 

Ja du har helt ret, og som Mads Birkholm Hermansen skrev på Facebook så skal man tilføje - 2 i fb så den hedder 1.2.02.b-2. Dette gjorde at jeg fik 2 knapper frem til styring af lysdæmperen. 

Dog skulle jeg slette den tidligere fb på my.visility for at på det til at virke. Samtidig fik jeg visility mobile op og køre og blev lidt forelsket i appen. 

Hvis der er nogen der har erfaring med hsb konta ihc remote, er de velkommen. 

Mange tak for hjælpen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok