Hop til indhold
  • 0

Openhab, Homekit & Uni-400 dimmer


jfrank
 Share

Spørgsmål

Jeg har rodet lidt med Openhab, IHC og Homekit og det virker egentlig ganske fint.

(IHC 6.2 og seneste software, Openhab 2.3.0.005 på en Synology DS214Play).

Mine wireless komponenter virker upåklageligt - har dog lidt udfordringer med 3 stk. Uni 400 dimmere (1 er fuld-trådet).

Har læst de fine vejledninger og eksempler som findes. Kan ikke få den her syntaks til at fungere, sikkert fordi jeg bruger de forkerte værdier:
Switch ABC           "ABC"                  <Switch>                                 { ihc="<422222,>[ON:4xxxxx:100],>[OFF:4xxxx:100]" } til at fungere for mine Uni 400 dimmere.

  • Hvilke udgange er det jeg skal bruge for at kunne få dette til at fungere (se vedlagte skærmbillede).
  • Er der fortsat ingen som har fundet ud af, om man kan dæmpe UNI-400 i et openhab/IHC/homekit setup (da jeg har fortrådet alle udgange, bør jeg vel kunne sætte de forskellige niveauer som faste tastetryk, hvilket fungere i mit IHC setup) ?

Jeg har midlertidigt lavet en simpel løsning:
//lys Køkken
Switch         Lkoekken                   "Køkken"                   <light>         ["Lighting"]     {ihc="25947"}
Switch         LKoekkenOff            "Køkken Off"             <light>         ["Lighting"]     {ihc="26203"}

I Homekit grupperer jeg så disse to kontakter, således man kun ser 1 "fysisk knap" - det fungerer egentlig fint, hvis man vil tænde og slukke via tryk i Homekit interfacet. Men hvis man ønsker at bruge Siri, kan jeg kun tænde og ikke slukke med stemmekontrol, hvilket jeg ønsker at kunne... men tror jeg må tilbage til "Switch ABC" definitionen, for at kunne få dette til at virke?

På forhånd tak....

 

 

 

 

Uni 400.png

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
17 minutter siden, jfrank skrev:
  • Hvilke udgange er det jeg skal bruge for at kunne få dette til at fungere (se vedlagte skærmbillede).
  • Er der fortsat ingen som har fundet ud af, om man kan dæmpe UNI-400 i et openhab/IHC/homekit setup (da jeg har fortrådet alle udgange, bør jeg vel kunne sætte de forskellige niveauer som faste tastetryk, hvilket fungere i mit IHC setup) ?

1. Hvilket problem har du mere præcist? Tænd/sluk for dimmeren gør du på touch.. Du linker din ON/OFF til knappen [25947] Og så sætter du komponenten på udgangen. 
Dvs: Switch ABC           "ABC"                  <Switch>                                 { ihc="<422222,>[
ON:25947:100],>[OFF:25947:100]" }
Forudsat at ID 42222 er touch på dimmeren og du i øvrig bruger 1-tast styring til den.

Den som er fuld fortrådet, der skal du lave en switch til hver memory. 

2. Det er en meget svær øvelse for et automatisk system at simulere et menneskeligt tryk. Reelt skal brugerfladen være den der "holder" dit tryk, når du fx sætter din finger på skærmen. Men sådan fungere det desværre bare ikke, så vidt jeg er orienteret. Principielt kan du sagtens sætte en fast tid. Men det giver ingen mening at skrue op/ned for lyset på den måde, efter min mening. Det vil bare resultet i fast niveau. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok