Hop til indhold
  • 0

2 tændinger i hall


Lars1
 Share

Spørgsmål

En af mine kollegaer har et hus med en hall, hvor lys i stueetagen og på 1 sal køre på forskellige tændinger. Han ønsker at bevare de 2 seperate tændinger, men ønsker samtidig at kunne tænde og slukke lyset på 1 sal. fra stueetagen og omvendt. Jeg kan ikke helt gennemskue om man kan programmer dette kombi relæ http://www1.lk.dk/servlet/context?n1=14&n2=23&n3=857&n4=3036&n5=3070&n6=500 til 2 tændinger, eller om ovenstående kræver 2 kombi relæer plus 2 batteri tryk http://www1.lk.dk/servlet/context?n1=14&n2=23&n3=67&n4=1602&n5=43

Nogen som har erfaring med ovenstående.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Går ud fra det er et ældre hus uden kontroller. = Stand alone.

Hvert kombi relæ har én relæudgang, så der skal bruges to stk.

De øverste tryk er standard til relæet, hvor venstre tænder og højre slukker. De nederste kan programmeres op til andre wireless komponenter. f.eks. det andet kombi relæ.

Du kan derfor "nøjes" med to kombi tryk, hvor de øverste tryk tænder lyset på samme etage og de nederste tænder på anden etage.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svaret.

Ældre og ældre. Mener det er fra 2007, men det er 100% uden IHC idag, så ingen controller eller anden automatik udover en sensor som tændte lyset på 1. salen når man gik rundt i stueetagen. :angry: Den er pt. erstattet med en alm. afbr. men de er trættet af at de skal op og tænde lyset på 1. sal før de kan slukke det i stueetagen hvis de vil undgå at gå rundt i total mørke.

Jeg var godt klar over at der skal bruges 2 kombi relæer. Jeg var bare ikke sikker på om de kunne kodes som du beskriver, så tak info. Det er præcis det de skal bruge.

Jeg har overvejet at sætte en controller op, men selv en brugt HW 6.1 virker som overkill for noget som kan kodes i de 2 kombi relæer som de alligevel skal have hvad enten man tilføjer en controller eller ej.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok