Hop til indhold
  • 0

IHC Controller mister Wireless forbindelse til alt udstyr jævnligt


arberg
 Share

Spørgsmål

Jeg har siden vi i 2013 fik vores nye hus med IHC Controller 3 haft problem med Wireless. Det er dog først blevet meget synligt efter vi har fået wireless uni-dimmer. Wireless Uni Dimmeren sidder i værkstedet på samme væg som antennen, og alligevel kan den ikke reagere på signal ganske jævnligt, typisk et par gange om ugen 5-15 min ad gangen. Nogle gange kan de wireless taste-tryk som er i huset tættest på værkstedet godt reagere sådan hver 2.-3. gang, mens mine 3-4 wireless 230v stik-kontakter typisk ikke virker, men de er også længere væk de fleste. Jeg har 3-4 wireless tastetryk.

Jeg tænker problemet må være der mange gange om dagen, fordi hvis vi 2x om ugen støder på det og det kun varer 5-10 min i gennemsnit.

IHC angiver at signalstyrken er fin mens problemet står på. Jeg kunne forestille mig at den ikke opdatere og blot viser gamle data.

Det ser ud til at være præcist samme problem som diskuteret i tråden her: 

 

Jeg forsøgte at fejlmelde det da jeg overtog huset, men da vidste jeg ikke at intet virkede, og nu er der vel ingen garanti.

Jeg har kun købt en wireless dimmer endnu for at finde ud af om det spiller, og har ikke meget lyst til at købe flere. Det er lidt ufedt hverken at kunne slukke eller tænde lyset i huset i 5-15min flere gange om ugen.

Er der nogen der har ide til hvordan jeg kan undersøge om det kunne være støj? Kan jeg pakke noget ind i sølvpapir (men det er vist alu så det virker vel næppe)? Andre ideer?

PS: Jeg bruger wireless dimmer fordi den kan programmeres til at starte på forudbestemt lysstyrke, og det fandt jeg ikke i andre da jeg søgte dengang.

Redigeret af arberg
angivet 'wireless' hvor det mangelede
Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Hvor meget wireless består installationen af?
Du skriver noget om taste-tryk  virker hver 2-3 gang.. Er det wireless tryk? 
Så nævner du nogle stikkontakter som ikke virker. Er de wireless?

Hvis det hele er wireless, så vil jeg mene du absolut ikke skal købe mere wireless, førend du har fundet årsagen til de problemer du har nu. Der må være noget rivende galt et sted, fx med controlleren og dets wireless modul. Det koster i såfald en ny controller.  

Støj kunne måske også være et problem. Har du evt prøvet at flytte antennen et andet sted hen, for at se om det ændre noget? Det burde det, hvis det er støj. 

Hvis de andre enheder ikke er wireless.. Så er jeg ret sikker på, at problemet skal findes i controlleren eller evt i installationen. Her tænker jeg på støj internt i tavler mellem IHC modulerne. Måske nogle ledninger der ligger for tæt som ikke burde. Eller datalinjer som ikke er snoet osv. Det sidste kan i øvrigt også være et problem selvom installationen er wireless. 

Det kunne være rart at vide lidt mere konkret, hvad hele installationen indeholder. Tag evt billeder af tavle(r). 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svarene, undskyld jeg først svarer nu.

Jeg vil prøve at flytte lidt på antennen. Det overrasker mig at den kan komme for tæt på. Men det kan ikke forklare det fordi wireless tryk og wireless kontakter virker oftest heller ikke, når problemet er der, og når problemet ikke er der så virker alt. Og problemet varer i de der 5-10min ad gangen.

Kandersen: Jeg har opdateret mit spørgsmål så det er klart for andre læsere. Men her kortfattet: Jeg har lige nu 1 wireless uni dimmer, jeg ville gerne have en tre-fire stykker hvis det virkede ordentligt. Jeg har vist 4 wireless 230v stikkontakter og ca 4 wireless tryk. Alt sammen IHCs egne produkter. Det taste-tryk der virkede hver 2-3. gang var et wireless tryk. Wired virker hver gang, men kan selvfølgelig ikke toggle wireless kontakt, når problemet er der. Jeg har også prøvet at monitorere tilstand og toggle tilstand på wireless uni-dimmer via IHC captain for at følge med i hvad der sker, men der er ingen kontakt. Altså der sker ikke noget på den wireless dimmer eller wireless stikkontakt når problemet er der.

Da du nævnte billede og støj mellem komponenter kom jeg til at tænke på at min wireless ledning var rullet sammen og lå inde bag IHC Strømforsynning og controller. Gad vide om det var problemet. Jeg har vist ikke bemærket problemet den sidste uges tid. Spændende. 

 

Jeg har vedhæftet billede af installationen. Jeg den sorte dims er til form for switch til at vende strømmen til 24v vinduesmotor. Jeg tænker jeg vil have den sat pænt ind i et side-modul af en elektriker når jeg for ham forbi næste gang. Den sorte wireless ledning sad inde bag de to øverste moduler før, og ledningen gik ud af toppen og antennen sad 0.5m over toppen. 

 

 

IMG_20181119_134834.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, arberg skrev:

Da du nævnte billede og støj mellem komponenter kom jeg til at tænke på at min wireless ledning var rullet sammen og lå inde bag IHC Strømforsynning og controller. Gad vide om det var problemet. Jeg har vist ikke bemærket problemet den sidste uges tid. Spændende. 

 

Jeg har vedhæftet billede af installationen. Jeg den sorte dims er til form for switch til at vende strømmen til 24v vinduesmotor. Jeg tænker jeg vil have den sat pænt ind i et side-modul af en elektriker når jeg for ham forbi næste gang. Den sorte wireless ledning sad inde bag de to øverste moduler før, og ledningen gik ud af toppen og antennen sad 0.5m over toppen. 

Jeg tvivler på en antenneledning som den der sidder på IHC controlleren antennen er specielt godt egnet til at ligge rullet sammen inde bag andre komponenter. Så godt hvis du fik rette den del ud. Umiddelbart tror jeg godt det kunne være årsagen, eller en del af den.

Mht til den "sorte" boks, så er det et reed relæ. Jeg bruger også sådan et par stykker. Og de "støjer" ikke. Til gengæld ser det ikke godt ud den bare ligger der. Der er dog ikke plads i din tavle, så det er nok årsagen. Jeg ville dog have foretrukket at man satte en lille UG tavle op ved siden af "hovedtavlen", og så lavede det rigtigt, (pænt).  

Til gengæld kan jeg ikke lade være med at bemærke resten af installationen. Den er bestemt ikke pæn. Over de nederste moduler, der er den næppe i orden pga manglende respekt afstand. Det kan også sagtens give støj. Ydermere bemærker jeg en del samlinger og muffer. Det gør heller ikke installationen noget godt.
Da vi købte vores hus for 2 år siden, der var der også en del samlemuffer i de tre tavler vi har. Jeg valgte at lave det hele om. (Jeg har dog måtte gå på kompromis med et par 24volt ledninger, da jeg skulle have ført 24 volt ud til nogle tryk med dioder, og kablerne ikke var lange nok. Der har jeg så brugt klemmerækker i stedet for samlemuffer).  

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎15‎-‎11‎-‎2018 at 13:59 , Søren E skrev:

Jeg har samme problem og på det sidste kan det ske flere gange i løbet af dagen. 5-10 minutter hvor alle mine wireless lysdæmper ikke virker. Måske min antenne sidder for sæt på lysdæmperne? De sidder lige under min tavle og antenne lige over og vender nedad.

mvh Søren

Sådan sidder min antenne og wireless dimmere også. Jeg har et par gange om året problemer med en enkelt wireless uni 250 med en 40W halogen på.

Jeg har bare ikke taget mig sammen endnu til at flytte antennen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 timer siden, Kandersen skrev:


Til gengæld kan jeg ikke lade være med at bemærke resten af installationen. Den er bestemt ikke pæn. Over de nederste moduler, der er den næppe i orden pga manglende respekt afstand. Det kan også sagtens give støj. Ydermere bemærker jeg en del samlinger og muffer. Det gør heller ikke installationen noget godt.

Enig, din installation er ulovlig på dette punkt. Svagstrøm og stærkstrøm må ikke ligge oven i hinanden. Den skal være adskilt og fastgjort så ledninger ikke kan forskubbes.

Og det stikbensrelæ med sokkel der ligger løst skal sættes i en tavle, måske der er plads i tavlen til højre til det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for input. Jeg får en elektriker til at kigge på det. Det var fint at vide at den klemrække kan give problemer, og at det ikke er lavet som det skal.

Planen var også at få en tavle ved siden af og få det lavet pænt, med den sorte boks.

Jeg fandt for øvrigt på en ide til at teste hvor stort problemet egentligt er. Jeg ved ikke om andre kan være interesseret i det. Jeg sætter en android telefon i oplader i 230v wireless kontakt, eller bærbar pc. Så tænder og slukker jeg for strømmen en gang i minuttet tænker jeg og registrerer det i en fil. Den kan jeg analysere bagefter i excel, eller lignende. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg tror ikke rigtigt på at det er oprullet antenne ledning etc. som er skyld i dit problem. Det lyder mere som en software problem, enten i firmwaren eller i IHC programmet. Når problemet opstår, ved du om der sker andre ting samtidig?

Du skriver at controlleren er fra 2013. I såfald kan det ikke være en Visual 3 controller. Visual 2 controller havde det problem du beskriver for nogle år siden, og problemet skyldes en fejl i firmwaren. Hvis din firmware er før 2.7.199, bør du opgrader til 2.7.199, og derefter til 2.8.4. 2.8.4 er dog ikke supporteret hvis det er en HW 6.1 controller du har, men den er der slet ikke support på længere, og vi er flere som har opgraderet uden problemer. Du skal dog have fat i en ældre firmware loader for at uploade 2.8.4 i en HW 6.1 controller.

Hvis du kun har denne ene IHC tavle, så er den ikke lovlig. Der skal være mindst 25% udvidelses mulighed når elektrikeren aflever en ny installationen til en kunde. Jeg mener elektrikerne hæfter for ulovlige installationer i mere end 5 år på nyinstallationer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

Der skal være mindst 25% udvidelses mulighed når elektrikeren aflever en ny installationen til en kunde.

Lige præcis den del synes jeg er det mindste problem med den tavle. Selvom det rigtig nok kan være møg irriterende. Jeg har selv en UG18 "hovedtavle" (sikringstavle) der er afleveret med én ledig 2-pol sikringsplads. Det mest tåbelige er, at der havde været plads til en UG24, hvis de bare havde flyttet panelet til Nilan anlægget. Men de der elektrikere.. tja.. hvad skal jeg sige.. Det er ikke lige altid de får tænkt, hvordan de selv ville have haft det, hvis det var deres eget. Og nej, jeg ved godt alle elektrikere er ikke sådan. Jeg har øjensynlig bare en tendens til at ramle ind i lige dem (håndværkere generelt), som ikke rigtig tænker i normale baner.    
Og selvfølgelig skulle jeg bruge mere plads, bla til solcelleanlægget :angry: 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, Kandersen skrev:

Lige præcis den del synes jeg er det mindste problem med den tavle. Selvom det rigtig nok kan være møg irriterende. Jeg har selv en UG18 "hovedtavle" (sikringstavle) der er afleveret med én ledig 2-pol sikringsplads. Det mest tåbelige er, at der havde været plads til en UG24, hvis de bare havde flyttet panelet til Nilan anlægget. Men de der elektrikere.. tja.. hvad skal jeg sige.. Det er ikke lige altid de får tænkt, hvordan de selv ville have haft det, hvis det var deres eget. Og nej, jeg ved godt alle elektrikere er ikke sådan. Jeg har øjensynlig bare en tendens til at ramle ind i lige dem (håndværkere generelt), som ikke rigtig tænker i normale baner.    
Og selvfølgelig skulle jeg bruge mere plads, bla til solcelleanlægget :angry: 

Jeg synes du skal prøve at deltage i et bygge projekt. Så vil du opdage hvor svært det er at forudse al ting, og hvor mange måder man kan lave det samme på. Det er meget nemt at være bagklog.

I går var jeg til et møde hvor en af de unge arkitekter beklagede sig over at man havde trukket OM1 fiber i steddet for OM4. Fiberne blev trukket for 10 år siden. Længe før OM4 eksisterede, og længe før nogen havde forudset alt det udstyr som idag kan fiber forbindes.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, Lars1 skrev:

Jeg synes du skal prøve at deltage i et bygge projekt. Så vil du opdage hvor svært det er at forudse al ting, og hvor mange måder man kan lave det samme på. Det er meget nemt at være bagklog.

For mig handler det ikke om at forudse.
For mig handler det om, at man opbygger et grundlag, og holder sig til det. Korrekt grundlag kan kun bygges, hvis man har den nødvendige viden til det. 
HVIS man afviger fra grundlaget, evt. fordi der er opstået et eller andet uventet, så tager man OGSÅ konsekvensrettelserne med. Det sidste er oftest der hvor det går galt. Og man  "glemmer", måske fordi det er i 11. time man opdager det, og man er løbet tør for tid og penge.

Med vores tavle kan jeg sagtens se det for mig.. Man er startet ud med et grundlag, der var den UG18 nok vurderet stor nok. (Personligt synes jeg dog ikke UG18 nogensinde har været stor nok til et hus på 296m2 og 12 rum inkl garage, spa-bad osv). Og så har man bygget mere og mere på. Pludselig står man med håret i postkassen, fordi man (elektrikeren) glemte at tage konsekvenserne af ændringerne med.

I bund og grund handler det mest af alt om viden og erfaring. Nogle gange er det også decideret sløsethed. "Det går jo nok alligevel". Og det er netop det som det gør. Ingen dør af det, prisen ender en anelse lavere (men oftest højere end oprindelig budgetteret pga ændringerne). Alle er glade! Altså lige indtil den dag, hvor en "tåbe" som mig står og glor på tavlen og synes der mangler noget ledigt plads.. Til den tid, så er alle parterne væk, pudsigt nok! I værste fald, så får jeg (forbrugeren) hyret den samme elektriker til at skifte tavlen til en UG24. Så har denne elektriker da rigtig "skudt papegøjen".

Det skal ikke lyde som, at jeg ikke acceptere fejl. Men der er forskel på fejl og så sløsethed/ligegyldighed. Alt for mange byggerier ender i den sidste kategori! 
Fejl kan også sagtens accepteres, når bare man så også tager ved lære af dem. Desværre er min erfaring, at det der med at tage ved lære, det er sådan noget man lige bruger, indtil næste projekt er ved at skride i planlægning(grundlag)/tid/økonomi. Så er man tilbage i de "gamle vaner" igen. Kunden skal jo have sit værk!

7 minutter siden, Lars1 skrev:

I går var jeg til et møde hvor en af de unge arkitekter beklagede sig over at man havde trukket OM1 fiber i steddet for OM4. Fiberne blev trukket for 10 år siden. Længe før OM4 eksisterede, og længe før nogen havde forudset alt det udstyr som idag kan fiber forbindes.

Og denne unge arkitekt mangler åbenlyst erfaring. (han er jo også ung). Så hvad havde du forventet? En ung arkitekt med 30 års erfaring?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
46 minutter siden, Kandersen skrev:

For mig handler det ikke om at forudse.
For mig handler det om, at man opbygger et grundlag, og holder sig til det. Korrekt grundlag kan kun bygges, hvis man har den nødvendige viden til det. 
HVIS man afviger fra grundlaget, evt. fordi der er opstået et eller andet uventet, så tager man OGSÅ konsekvensrettelserne med. Det sidste er oftest der hvor det går galt. Og man  "glemmer", måske fordi det er i 11. time man opdager det, og man er løbet tør for tid og penge.

Med vores tavle kan jeg sagtens se det for mig.. Man er startet ud med et grundlag, der var den UG18 nok vurderet stor nok. (Personligt synes jeg dog ikke UG18 nogensinde har været stor nok til et hus på 296m2 og 12 rum inkl garage, spa-bad osv). Og så har man bygget mere og mere på. Pludselig står man med håret i postkassen, fordi man (elektrikeren) glemte at tage konsekvenserne af ændringerne med.

I bund og grund handler det mest af alt om viden og erfaring. Nogle gange er det også decideret sløsethed. "Det går jo nok alligevel". Og det er netop det som det gør. Ingen dør af det, prisen ender en anelse lavere (men oftest højere end oprindelig budgetteret pga ændringerne). Alle er glade! Altså lige indtil den dag, hvor en "tåbe" som mig står og glor på tavlen og synes der mangler noget ledigt plads.. Til den tid, så er alle parterne væk, pudsigt nok! I værste fald, så får jeg (forbrugeren) hyret den samme elektriker til at skifte tavlen til en UG24. Så har denne elektriker da rigtig "skudt papegøjen".

Det skal ikke lyde som, at jeg ikke acceptere fejl. Men der er forskel på fejl og så sløsethed/ligegyldighed. Alt for mange byggerier ender i den sidste kategori! 
Fejl kan også sagtens accepteres, når bare man så også tager ved lære af dem. Desværre er min erfaring, at det der med at tage ved lære, det er sådan noget man lige bruger, indtil næste projekt er ved at skride i planlægning(grundlag)/tid/økonomi. Så er man tilbage i de "gamle vaner" igen. Kunden skal jo have sit værk!

Og denne unge arkitekt mangler åbenlyst erfaring. (han er jo også ung). Så hvad havde du forventet? En ung arkitekt med 30 års erfaring?

Som jeg skrev. Det er nemt at være bagklog.

Vedr. din el-tavle som er for lille, så er det faktisk et lov krav at der skal være mindst 25% udvidelsesplads når en elektriker aflevere en ny installation til kunden.

Arkitekten har skam nogle års erfaring, men ligesom dig dømmer han alt med nutidens øjne uden at tage højde for at verden, metoderne og standarderne var anderledes da installationerne blev lavet. Hvis vi kigger på netværks installationer, så er vi gået fra 10Mbit half duplex til 100Gbit full duplex på under 25 år. I samme periode er fra sort/gul coax kabler over +5 varianter af PDS kabling til +10 varianter af fiber kabling. Verden ændre sig hele tiden, og du kan ikke dømme en 2 år gammel installation med nutidens øjne.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Lars1: Ja du har ret (og undskyld), det er Visual 2, HW 6.2, firmware 2.8.4. Jeg havde ikke lige tænkt at det kunne være firmware problem, tak for info, selvom jeg allerede var up2date. Interessant med de 25% udvidelseskrav, det vidste jeg ikke. Jeg har fået eftermonteret to moduler (24/3 input+24 output). Dvs den var fyldt 10/12 af byggefirmaet. Det er kun 17%, men det tror jeg ikke jeg vil brokke mig over, der har vist været nok andre vigtigere ting. Men jeg kunne godt have brugt en anelse mere plads.

Kandersen: Apropro brok over elektrikere :) Ham som monterede huset sparede på ledninger, så han førte få ledninger rundt så han opbrugte næsten samtlige ledere forskellige steder. Jeg havde spurgt/aftalte med ejeren af elektriker-firmaet i telefon at de ville føre en hel 10-leder ind til hver kontakt, selvom jeg kun købte 2-tast tryk. Det var for at sikre at jeg kunne udvide senere. Huset er loft til kip over alt, så det er umuligt at trække nye ledninger, og IHC kan jo ikke genbruge ledning til flere data-signaler. Nogle tryk havde han endda koblet på samme ledning som i gammeldags korrespondance. Der fik jeg så wireless tryk, men det er jo bare langt ringere. Øv jeg ikke var ude og se da elektrikeren arbejdede. Nu kan jeg ikke udvide med alle de ideer jeg får, uden at skifte nogle tryk ud med wireless for at skaffe ledninger.

Tjaa, efter at have skrevet ovenstående brok over elektrikeren, kan det da være at jeg alligevel skal skrive det på 5-års-listen, det med de 25%.

Mit test-overvågning af wireless laver 1 cykel tænd og sluk pr minut, og har kørt godt en dag. Det har fundet højst 1 miss af gangen (tænd+sluk), men 11 misses ialt. Mit Android tasker program appender til en CSV fil, hver gang power ændres, og den synkes automatisk til pc med Resilio Sync. Jeg kan godt lide IT automatisering,  men jeg er også programmør :) Jeg tror det er bedre efter jeg har flyttet ledningen men det må testes over nogle uger. Det er så også den fjerneste stikkontakt i huset jeg har valgt at overvåge, fordi den klikker irriterende under testen (lige i stuen, men bedre en soveværelset).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 23/11/2018 at 15:40 , arberg skrev:

Tjaa, efter at have skrevet ovenstående brok over elektrikeren, kan det da være at jeg alligevel skal skrive det på 5-års-listen, det med de 25%.

Synes jeg du skal, når du har muligheden. Og måske han lige skulle kigge lidt ekstra på din tavle såen helt generelt også.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Her er lidt opfølgning efter at have testet min wireless kontakt i 1.5 måned. I løbet af 50 dage er den faldet ud 76 gange i præcis 17 minutter ad gangen. Det er næsten 2 gange om dagen, med en uges pause 26/12-2/1. Der ud over er den faldet ud ialt 5 gange i intellet 10-22 min (17 min fraregnet). Ganske spøjst.

Jeg ved ikke rigtigt hvad det fortæller mig andet end at det nok ikke ville være så fedt at have mange steder i huset til styring af lyset. 

Jeg har checket og det er ikke radiosendere i fjernvarme mm, og det ser ikke ud til at min Danfoss ventilation kan være synder mht. støj. 

Er der nogen der ved hvordan man fejlmelder overfor IHC? Jeg har tidligere forsøgt at kontakte Siemens, men fik blot at vide at de ikke ville tale med forbrugere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
19 minutter siden, arberg skrev:

Er der nogen der ved hvordan man fejlmelder overfor IHC? Jeg har tidligere forsøgt at kontakte Siemens, men fik blot at vide at de ikke ville tale med forbrugere.

Der skal du kontakte installatøren af IHC-installationen. LK taler ikke, og modtager ikke reklamation fra private men lader det gå igennem installatøren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, arberg skrev:

Her er lidt opfølgning efter at have testet min wireless kontakt i 1.5 måned. I løbet af 50 dage er den faldet ud 76 gange i præcis 17 minutter ad gangen. Det er næsten 2 gange om dagen, med en uges pause 26/12-2/1. Der ud over er den faldet ud ialt 5 gange i intellet 10-22 min (17 min fraregnet). Ganske spøjst.

Jeg ved ikke rigtigt hvad det fortæller mig andet end at det nok ikke ville være så fedt at have mange steder i huset til styring af lyset. 

Jeg har checket og det er ikke radiosendere i fjernvarme mm, og det ser ikke ud til at min Danfoss ventilation kan være synder mht. støj. 

Er der nogen der ved hvordan man fejlmelder overfor IHC? Jeg har tidligere forsøgt at kontakte Siemens, men fik blot at vide at de ikke ville tale med forbrugere.

Hvis dit wireless udstyr er HW version 1, så kan dine problemer skyldes for lav belastning på enhederne, og hvis bare en enhed har problemer, kan den bloker for resten. Jeg opdagede dette i forbindelse med at jeg rodede med en sluk alt funktion. Jeg havde en HW1 dimmer med en elektronisk trafor tilsluttet. Den var linket til FB'en som den første ud af 20 enheder. Sommetider virkede sluk alt, sommetider fejlede det, og jeg kunne ikke finde hoved og hale i hvorfor. I forbindelse med anden fejlsøgning lånte jeg en HW 2 dimmer, og alle mine problemer var væk. Efter at HW1 dimmeren blev linket som den sidste til FB'en, så virker sluk alt altid, bortset for den ene lampe med HW1 dimmeren og den elektroniske trafor.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak skal du have Lars, det var en interessant krølle. Jeg vil lige checke dens HW version, fordi så ved jeg om der opstår sådanne problemer. Det er dog ikke det jeg ser, fordi min test nævnt ovenfor går på en tilfældig wireless kontakt jeg tænder og slukker, og min erfaring er at det meste eller meget af huset ikke svarer når den har problemet.

Det slår mig lige, at hvis jeg har noget som helst HW 1 udstyr eller udstyr kan det så være problem, eller er det dimmer?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 19/1/2019 at 14:11 , arberg skrev:

Tak skal du have Lars, det var en interessant krølle. Jeg vil lige checke dens HW version, fordi så ved jeg om der opstår sådanne problemer. Det er dog ikke det jeg ser, fordi min test nævnt ovenfor går på en tilfældig wireless kontakt jeg tænder og slukker, og min erfaring er at det meste eller meget af huset ikke svarer når den har problemet.

Det slår mig lige, at hvis jeg har noget som helst HW 1 udstyr eller udstyr kan det så være problem, eller er det dimmer?

LK IHC kan kun kommuniker med en wireless enhed af gangen. Så hvis controlleren er igang med at kommuniker med en HW1 enhed, som har for lav belastning, så kan det bloker for kommunikationen med resten af enhederne. Desværre kan man ikke se noget sted om der er problemer med en wireless enhed. RSSI kan stå til 80%, men alligevel fejler kommunikationen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ah interessant. Min wireless dimmer har en label der står SW v1.05a. Jeg kan ikke finde noget om HW version. Det er en IHC wireless UNIversal 250w UNI DIM, købt okt 2015. Dens label siger 505DA103, hvilket næsten men ikke helt passer på varenummer her http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=505D0103

Her er en side hvor 505DA103 er vist i billedet, men ikke i teksten: http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/019D904922_01.pdf

Hvis jeg køber en ny dimmer, hvordan kan jeg så se om det er HW1 eller nyere?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok