Hop til indhold

Chromecast audio


Jakob Hauerslev
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg er lige startet op med ihc og bruger ihc captain. Det fungerer bare!

Jeg har nogle indbyggede højttalere rundt i huset, som kører med separate forstærkere og Chromecast audio. 

Kan det lade sig gøre at lave en styring til Chromecast audio, så det fungerer lidt som de moduler der er til heos og Sonos?

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, Jakob Hauerslev skrev:

Hej. Jeg er lige startet op med ihc og bruger ihc captain. Det fungerer bare!

Jeg har nogle indbyggede højttalere rundt i huset, som kører med separate forstærkere og Chromecast audio. 

Kan det lade sig gøre at lave en styring til Chromecast audio, så det fungerer lidt som de moduler der er til heos og Sonos?

Mvh

Jo tror jeg godt. Har ikke lige noget at teste med

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Jo tror jeg godt. Har ikke lige noget at teste med

Altså jeg har en på mit netværk nu, kan du bruge mig til at teste med, eller skal du have den lokalt ved dig?

Og i øvrigt så kan det godt være at muligheden er der - men er der en måde at lave en genvej på ens app-oversigt (link som med selve ich captain) til f.eks. kiprelæ til alarm tilkobling/frakobling?

Link til kommentar
Del på andre sites

48 minutter siden, Jakob Hauerslev skrev:

Altså jeg har en på mit netværk nu, kan du bruge mig til at teste med, eller skal du have den lokalt ved dig?

Og i øvrigt så kan det godt være at muligheden er der - men er der en måde at lave en genvej på ens app-oversigt (link som med selve ich captain) til f.eks. kiprelæ til alarm tilkobling/frakobling?

Det kræver nok lige et par dage så jeg må lige se om jeg kan finde ud af noget udstyr.

Det med genvejen er ikke muligt - jeg gætte på du mener at lave en direkte genvej til at f.eks. tænde eller slukke noget - det burde faktisk været ret nemt :) Det er smidt på ønskelisten

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 months later...
20 minutter siden, Bamse82 skrev:

Hej Mikkel. 

Er dette tættere på realisering? Kunne være så fedt, så jeg ikke skal igennem HA eller lign. Det er jo ikke nær så brugervenlig som din platform. 

det fede kunne være samme styring som på Sonos. 

 

Vh Lasse Kristensen

Jeg har slet ikke fået set ret meget på det må jeg erkende. Har brugt meget tid på fejlretning og hjælp af brugere. 

Måske jeg får lidt luft i weekenden

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg set på det - Chromecast er jo lidt mere spids i hatten end Sonos (om mulig) - men hvad forventer du at kunne hvis man skulle lave det - altså ud af kassen man kan relativt nemt lave "afspil den her MP3", "stop afspilning", "sæt volumen til x"

Men afspilning af playlister og styring af den er mere tricky end som så da en Chromecast jo teknisk set starter en lille app som man så kan styre eller ikke styre - ved som sagt ikke om det er anderledes med Chrome audio men det er nok samme princip vil jeg tro.

Med lidt andre ord kan man fint lave så du kan styre volume op/ned og start/stop - men ikke ret meget mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel.

Fedt fedt fedt! 

For mig vil det være super at kunne styre de grundlæggende funktioner som med dit Sonos-plugin:

- Start/stop 

- Volumen op/ned

(- Skift nummer frem/tilbage)

Jeg forestiller mig blot at enheden (Chromecast audio) skal fortsætte med at afspille det musik, radio, spotify etc. som den senest var igang med - altså skal der blot sendes en "play"-kommando til den. 

Giver det mening? 

 

/Lasse

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Bamse82 skrev:

Hej Mikkel.

Fedt fedt fedt! 

For mig vil det være super at kunne styre de grundlæggende funktioner som med dit Sonos-plugin:

- Start/stop 

- Volumen op/ned

(- Skift nummer frem/tilbage)

Jeg forestiller mig blot at enheden (Chromecast audio) skal fortsætte med at afspille det musik, radio, spotify etc. som den senest var igang med - altså skal der blot sendes en "play"-kommando til den. 

Giver det mening? 

 

/Lasse

ja - ud af kassen man måske få stop, volume op/ned til at virke  - det er skip og pause/unpause der er svær - jeg graver videre.

Link til kommentar
Del på andre sites

19 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Med lidt andre ord kan man fint lave så du kan styre volume op/ned og start/stop - men ikke ret meget mere.

Blander mig lige lidt her, for jeg er ikke helt enig.. Man kan bla også sende URL´s til en chromecast enhed. Og så er der et hav af informationer man kan få retur fra enheden som er i gang med at spille..
Ved godt det måske ikke passe direkte i IHCcaptain, men her er lidt fra openhab´s chromecast binding. Funktionerne burde jo være de samme:
https://www.openhab.org/addons/bindings/chromecast/
 

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, Kandersen skrev:

Blander mig lige lidt her, for jeg er ikke helt enig.. Man kan bla også sende URL´s til en chromecast enhed. Og så er der et hav af informationer man kan få retur fra enheden som er i gang med at spille..
Ved godt det måske ikke passe direkte i IHCcaptain, men her er lidt fra openhab´s chromecast binding. Funktionerne burde jo være de samme:
https://www.openhab.org/addons/bindings/chromecast/
 

I know men ud af kassen er der stor forskel hvis jeg skal styre lyd. Chromecast kan alt men det afhænger af hvilken app man benytter.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 13.8.2019 at 23:30 , Mikkel Skovgaard skrev:

Nu har jeg set på det - Chromecast er jo lidt mere spids i hatten end Sonos (om mulig) - men hvad forventer du at kunne hvis man skulle lave det - altså ud af kassen man kan relativt nemt lave "afspil den her MP3", "stop afspilning", "sæt volumen til x"

Men afspilning af playlister og styring af den er mere tricky end som så da en Chromecast jo teknisk set starter en lille app som man så kan styre eller ikke styre - ved som sagt ikke om det er anderledes med Chrome audio men det er nok samme princip vil jeg tro.

Med lidt andre ord kan man fint lave så du kan styre volume op/ned og start/stop - men ikke ret meget mere.

For mig vil det være mere end rigeligt, hvis cc, når den streamer noget, tænder for en udgang i ihc'en, så min forstærker tænder og slukker afhængigt af om der castes eller ej.

 

Jeg bruger altid app eller google assistant til at afspille, justere lydstyrke osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Jakob Hauerslev skrev:

For mig vil det være mere end rigeligt, hvis cc, når den streamer noget, tænder for en udgang i ihc'en, så min forstærker tænder og slukker afhængigt af om der castes eller ej.

 

Jeg bruger altid app eller google assistant til at afspille, justere lydstyrke osv.

Det var en smart ide!!!! 

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, Jakob Hauerslev skrev:

For mig vil det være mere end rigeligt, hvis cc, når den streamer noget, tænder for en udgang i ihc'en, så min forstærker tænder og slukker afhængigt af om der castes eller ej.

 

Jeg bruger altid app eller google assistant til at afspille, justere lydstyrke osv.

Så har vi misforstået hinanden. Jeg troede du ville styre Chromecast med IHC captain

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Så har vi misforstået hinanden. Jeg troede du ville styre Chromecast med IHC captain

Jeg tror heldigvis at det her er mere simpelt end den anden løsning? 

Mit behov er i hvert fald ikke til mere end det, hvis det ellers kan lade sig gøre, for jeg har indset at jeg bliver helt gode venner med openhab 

Link til kommentar
Del på andre sites

18 timer siden, Jakob Hauerslev skrev:

Jeg tror heldigvis at det her er mere simpelt end den anden løsning? 

Mit behov er i hvert fald ikke til mere end det, hvis det ellers kan lade sig gøre, for jeg har indset at jeg bliver helt gode venner med openhab 

Der skulle så have stået ALDRIG bliver gode venner med openhab - captain er jo brugervenligt, det kunne andre lære noget af 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 16.8.2019 at 19:12 , Jakob Hauerslev skrev:

Jeg har i hvert fald fundet ud af at openhab kræver lidt ekstra kompetencer, som jeg ikke besidder. :lol:

Min påstand er, at langt de fleste kan gøre det. Det kræver en lyst og en vilje til at ville lære det. Lidt ala at tage et kørekort. Når man har fundet ud af det grundlæggende, så er det faktisk uhyre nemt. Men af det afhænger dog af, hvad det er man vil. Personligt har jeg selv gabt over rigtig meget med openhab (og IHC for den sags skyld). Og jeg har fået massive "øretæver" og sandsynligvis også blevet en del mere gråhåret. Og jeg har stadigvæk langt igen, hvis jeg skal nå alt :D

IHC Captain er på mange måder et færdigt produkt, som kan det som det kan, og thats it, (selvom det faktisk også kan en hel del, hvis man er lidt viden om http/json osv). Men så er man netop igen ovre i, at man skal lære noget først. Som en egentlig UI til IHC installationen, der er den uden tvivl uhyre effektiv og simpel, så alle kan være med. Og det er utrolig godt at Mikkel laver det, fordi det på mange måder betyder, at IHC brugere ikke pine død er tvunget til at købe LK´s vanvittig dyre app, for noget så simpelt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak jeg prøver altid at bygge mit efter mine behov og lytter naturligvis til ønsker med mere. Næste step bliver nok at få lavet en måde man kan register sin IHC captain hos noget centralt hos mig, på den måde kan jeg lave tjenester der kræver adgang udefra, som f.eks. Google home etc. og måske endda lave så IHC captain altid kan nås uden at lave hul i firewall etc

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er samme måde openhab cloud virker på. Det er en rigtig god metode, fordi nærmest alle kan være med.
Mht Google Home - Det er godt hvis du kan. Det er rigtig godt hvis du kan, og det virker stabilt. Men forvent lidt sure miner, hvis det er ustabilt. Udover at det er irriterende, når fx openhab ikke kan snakke sammen med Google Home, så er det enormt frustrerende, at der er meget lidt man kan lave fejlsøgning som slut brugeren. Faktisk kan brugerne slet ikke vide, om det er openhab (eller IHC Captain, når det kommer) eller om det er Google der fu*** op i det.  
Et af mine kommende projekter, det går faktisk på at gøre mig uafhængig af openhab cloud i forbindelse med Google Home. Det funger ellers ret godt for tiden. Men der er lige så meget princip i det for mig, at jeg helst ikke vil være afhængig af det. Det er også svært at stille krav, når det er en gratis service opstillet af folk der bruger deres fritid på det. Så jeg har skam forståelse for det. Så, så længe det fungere med openhab, så kan jeg stille og roligt sidde og nørde mig frem til, at gøre mig uafhængig :D
Btw. rygterne går på, at Google selv vil lægge mere "Assistent" over til forbrugeren, så det også virker offline. Det bliver enormt spændende, når/hvis det sker. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok