Hop til indhold
  • 0

Finde input forbindelse på controller


Ulrich Sørensen
 Share

Spørgsmål

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Lars,

Ja jeg kan se de input der er konfigureret i Service View. Problemet er at elektrikkeren ikke har konfigureret det hele endnu og derfor er der heller ikke noget i dokumentationen. Tænkte bare at der måtte være en funktion hvor man kan "reverse engineer" en installation indtil elektrikeren for dokumenteret resten.

Mvh. Ulrich

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Ulrich Sørensen skrev:

Hej,

Hvordan finder jeg hvilket input på min controller et tryk er koblet på (det er en Visual v. 3). I de gode gamle dage på IHC Term mener jeg der var en oversigt hvor man kunne se input/output.

Mvh. Ulrich

Det gør du i Visual. Vælg trykket h'jreklik og vælg egenskaber. 
Så skulle du gerne se et billede ale dette:
ihctryk.png.b3a5528c6b8fc60f1eb7333a8c1e947f.png

Bemærk den røde firkant..
Datalinie 4.05 betyder, at dette tryk (øverste venstre) sidder på input modul 4, klemme 05. 
Indput modul 4 betyder, at det sidder på indput 4, på controlleren.
Datalinie 4.06 = input modul 4, klemme 06. 
osv.... 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 minutes ago, Kandersen said:

Det gør du i Visual. Vælg trykket h'jreklik og vælg egenskaber. 
Så skulle du gerne se et billede ale dette:
ihctryk.png.b3a5528c6b8fc60f1eb7333a8c1e947f.png

Bemærk den røde firkant..
Datalinie 4.05 betyder, at dette tryk (øverste venstre) sidder på input modul 4, klemme 05. 
Indput modul 4 betyder, at det sidder på indput 4, på controlleren.
Datalinie 4.06 = input modul 4, klemme 06. 
osv.... 

Ja der kan man se inputs som allerede er konfigureret. Jeg har nogle tryk som ikke er konfigureret. Som Lars skriver så er det nok kun muligt at se tryk/indgange som er konfigureret desværre.

Mvh. Ulrich

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 timer siden, Ulrich Sørensen skrev:

Hej Lars,

Ja jeg kan se de input der er konfigureret i Service View. Problemet er at elektrikkeren ikke har konfigureret det hele endnu og derfor er der heller ikke noget i dokumentationen. Tænkte bare at der måtte være en funktion hvor man kan "reverse engineer" en installation indtil elektrikeren for dokumenteret resten.

Mvh. Ulrich

Der findes et program du kan ligge i din controller, hvor alle ind og outputs er oprettet. Bemærk, det overskriver dog dit eksisterende program.

Kan findes under downloads.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja programmet som martin refererer til kan midlertidigt ligges i controlleren hvorefter man kan trykke løs på tryk og se hvilke indgange de er tilsluttet. Ligeledes kan man aktivere udgange en efter en for at se hvilke udtag der tænder og på den måde få dem identificeret.

Når man så har fået det registreret, indlægges det gamle program så igen. Husk derfor en backup af det kørende program INDEN du loader det midlertidige test program.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok