Hop til indhold
  • 0

LukasD
 Share

Spørgsmål

Hej jeg kunne gerne tænke mig at opsætte et scenarie med følgende:

Ur tænder for dæmper i bestemt tidsrum

Dæmperen skruer med en rampe tid på 30 min fra 0% til 100% på lampe.

Men jeg har nu brugt 3 timer i IHC Visual 2.8.6 men kan ikke få noget til at give de resultater jeg har i tankerne.

Nogle der kan hjælpe? 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
21 timer siden, LukasD skrev:

En wireless dimser er også til rådighed, hvordan ville jeg skulle konfigurere den?

Du skal bruge din wireless dimmer til formålet, ellers duer det ikke som Lars rigtig nok forklarer.

Når du trækker dit scenarielink over fra FB'en til dimmeren kan du sætte %. 0% for sluk og 100% for tænd på 100%.

Så går du ind på dimmerens egenskaber (i venstre vindue) og sætter rampetiden. Jeg kan ikke huske om det er muligt at vælge 30 min, det kan du se når du stiller det. Ellers skal der laves fiksfakserier og dele det ud i 3-4 omgange, dvs en FB fra 0-25% over 7,5 min osv osv.

Så er det bare at forbinde en ur-FB, hvor du bruger on-puls til at aktivere din dimmerblok.

Du kan tilslutte et tryk på kip, eller sluk indgangen på din UR-FB.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1

Hvis ikke der er tale om en wireless dimmer er projektet dødfødt.

Man kan nemlig ikke styrer en fortråden dimmer trinløst i % men kun i "step" op eller ned. Og det vil ikke kunne ske glidende over en længere periode. Kan du acceptere regulering i trin hvor lyset syligt bliver reguleret kan det teorestisk (og muligvis også praktisk) lade sig gøre at lave det. 

Tænk på det som du har een knap du kan tænde på og holder du den inde reguleree dimmeren op - med sin egen hastighed. Derfor skal man udregne hvor mange gange man i en given periode skal trykke og holde knappen inde - og hvor lang tid. Det er dømt til at gå galt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok