Hop til indhold
  • 0

kan ikke kontakte controller


Per Andresen
 Share

Spørgsmål

Jeg har set lidt af dette problem i forummet, men kan ikke rigtig finde et svar. 
Jeg har leget lidt med IHC Captain, domoticz og home assistant
Jeg havde dem alle kørende på en gang for at teste lidt forskellige ting
Pludselig blev controlleren sløv, der kunne gå 5 sekunder fra jeg trykkede på en kontakt, til lyset tændte.

Så stoppede alt kontakt til controlleren fra alt software.

Når jeg bruger SceneView siger den hele tiden password forkert

Når jeg prøvet at connecte med captainen siger den :

HTTP type
    POST
Request URL
    ajax/ihc.php
Statuscode
    403
Statustext
    Forbidden
Response

    Login failed due to: loginFailedDueToAccountInvali

 

Jeg har haft strømmen af en 3-4  gange i op til 3 minutter, men intet hjælper 

 

Nogen der har et bud på hvad der er galt ?

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Mit første bud vil være, at af en eller anden årsag, så kan den ikke længere kende dit brugernavn/pw.. 
Du nævner ikke hvilken comtroller det er, men såvidt jeg husker fra andre indlæg, så kan den nye HW7 controller miste brugeroplysningerne.. Prøv at søg efter det. 
Er det en ældre controller HW6.2 og ned, så kan jeg ikke forklare det du oplever medmindre du har skiftet brugernavn/pw imens. Men det burde du kunne huske så. 
Ellers bør du kunne komme på administrator via USB, da det ikke kræver brugernavn/pw.  Derfra kan du se hvad der evt er galt.

Side note.
Jeg kører openHab2, IHC captain, Visual og sågar Serviceview på een gang på min 6.2 controller. Den er ikke gået ned af det, endnu. Det eneste der virkelig har presset den hårdt, det var i går da jeg lavede et script i openhab, som skulle få lyset på en UNI250 dæmper (10 stks 230v LED spot) til at blinke med 1 sekund interval. Det var hårdt for controlleren, og jeg oplevede nogle timeouts. Da jeg satte intervallet til 2 sekunder, så havde jeg ingen problemer. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svarene, de er meget værdsatte :-)
Det er en 6.2 med FW 2.7.199
Jeg havde tænkt på at resette password, men jeg sikker på at den ikke bare kunne skifte det.

Det kan jeg så se at det kan lade sig gøre :-)

Så er det den der med connecte til controlleren med en Windows 10
Nogen der kan forklare hvordan det nu var
Sidste gang fandt jeg en gammel XP maskine

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Per Andresen skrev:

Tak for svarene, de er meget værdsatte :-)
Det er en 6.2 med FW 2.7.199
Jeg havde tænkt på at resette password, men jeg sikker på at den ikke bare kunne skifte det.

Det kan jeg så se at det kan lade sig gøre :-)

Så er det den der med connecte til controlleren med en Windows 10
Nogen der kan forklare hvordan det nu var
Sidste gang fandt jeg en gammel XP maskine

Der skal ikke være problemer med at connecte med Windows 10.

Til den "gamle" firmware du anvender skal du bruge Visual 2.7.349.

Jeg vil anbefale dig at du bruger LS's "Javastarter" program til at connecte til controllerens webinterface, så går det smertefrit.

Når du er sikker på at alt kører kan du jo ilægge LK's nyeste firmware, til den controller, det er firmware version 2.8.4 og så SKAL du køre Visual version  2.8.6.

Alt hentes på LK's hjemmeside.

Nu kan du også bruge LK's IHC-remote til iOS 12 igen.

Reset bruger firmwaren kan du finde på ihc-user under download.

1. gang du skal have forbindelse derefter skal du nok gøre det via USB.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så fik jeg liv i den igen.
Tak for alt hjælpen
Det var lidt af en tur rundt :-)
Jeg kunne ikke ændre nogle password eller noget som helst, Så læste jeg lidt rundt herinde.
Og fandt unlock firmwaren, så fik jeg reset password, men kunne stadig ikke connecte via Lan

Så fandt jeg ud af at alle punkter i Lokalt Netværk var slået fra. 
Jeg har klikket det hele til, jeg ved ikke om det er rigtigt. Nogen der vil hjælpe vider med det ?

Jeg fik også set at jeg har en version 6.1, vil det stadig give mening af opdatere firmwaren på den ?

 


 

 

ihc.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvad der skal være tilgængeligt via LAN er op til dig selv. Jeg tror langt de fleste har det hele tilgængeligt.

Personligt vil jeg mene det giver god mening af firmware opgrader din controller med firmware 2.8.4, også selvom dette ikke er supporteret af LK. 2.7.220 vil jeg personligt ikke lægge på en HW 6.1 controller, selvom det er seneste firmware til den HW model. 2.7.220 er en del mere ustabil end 2.7.199

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok