Hop til indhold
  • 0

Wireless lampeudtag m.dæmp vs. Wireless dæmper


Knud Pedersen
 Share

Spørgsmål

Har 4 Wireless lysdæmper 250W. men skal have +10 mere...

https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-wireless/p/wireless-lysdaemper-250w

Har brugt Sunflux LED spot. 2 stk., 4 stk. og 6 stk. pr. dæmper. Virker fint. Men de er udgået. se billede.

 

Skal nu have flere Dæmpere og Spot sæt op.

Men kan se udvalgte af LED er større iflg. Greenline hjemmeside.

udvalgte for wireless lampeudtag m. dæmper er meget større..

https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-wireless/p/wireless-lampeudtag-med-daemper-250w

alle mine dæmpere sidder i teknikrummet. Overvejer om jeg fremover skal købe lampeudtagene og bare sætte dem på et underlag i teknikrummet....

Det ser ud til disse to dæmpere ikke er ens...

 

20181101_173134.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Een ting er sten sikkert. De priser som du linker til er helt hen i vejret. 
Se fx ø80 lampeudtaget med dæmp her:
https://www.yousave.dk/shop/lk-ihc-wireless-352p.html

Den anden, (dit første link) skal du ikke vælge, hvis du kan undgå det. Den er ikke lige så godt som ø80 lampeudtaget, fordi den kræver en højere minimumbelastning. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kan da godt se Greenline er lidt dyre med deres Wireless dæmpere. Jeg plejer at handle ved billigihc.dk. - men kan godt se yousave.dk er billigere.

 

 

Jeg troede egentligt at de to wireless dæmpere var ens, men den ene blot i 1-model størrelse, og den anden som Lampe udtag.... Men kan godt se i Greenlines kompatible liste for hver dæmpe type, at Wireless lampeudtaget (HW2) kan anvendes med mange flere typer LED.

 

1. En del af mine dæmpere skal sidde samlet i mit teknikrummet - der hvor Controlleren ikke sidder, men jeg sætter en +10 meter IHC antenne forlænger op.

Er det et problem at montere Wireless lampeudtagene klods op og ned af hinanden, på underlag?

 

2. 1-model-dæmperen tilsluttes kun fase. Nul får den gennem lamperne.

Hvilke fordel giver det?

 

3. Nogle 1-moduls dæmpere vil nogle gange ikke tænde/slukke - især når det er koldt udenfor. Og de reagere langsomt. De ligger allesammen ved siden af hinanden.

Har lampeudtagene bedre sende/modtage ?

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎05‎-‎11‎-‎2018 at 13:41 , Knud Pedersen skrev:

Jeg kan da godt se Greenline er lidt dyre med deres Wireless dæmpere. Jeg plejer at handle ved billigihc.dk. - men kan godt se yousave.dk er billigere.

 

 

Jeg troede egentligt at de to wireless dæmpere var ens, men den ene blot i 1-model størrelse, og den anden som Lampe udtag.... Men kan godt se i Greenlines kompatible liste for hver dæmpe type, at Wireless lampeudtaget (HW2) kan anvendes med mange flere typer LED.

 

1. En del af mine dæmpere skal sidde samlet i mit teknikrummet - der hvor Controlleren ikke sidder, men jeg sætter en +10 meter IHC antenne forlænger op.

Er det et problem at montere Wireless lampeudtagene klods op og ned af hinanden, på underlag?

 

2. 1-model-dæmperen tilsluttes kun fase. Nul får den gennem lamperne.

Hvilke fordel giver det?

 

3. Nogle 1-moduls dæmpere vil nogle gange ikke tænde/slukke - især når det er koldt udenfor. Og de reagere langsomt. De ligger allesammen ved siden af hinanden.

Har lampeudtagene bedre sende/modtage ?

 

 

 

 

1. I følge LK må wireless dimmere ikke sidde tæt da de kan forstyrre hinanden, mine 6-8 stykker har jeg dog ikke problemer med og de sidder 20 cm fra hinanden. http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/019D903522_01.pdf

2. De to dæmpere er forskellig da Ø80 har tilslutning for nul og derved virker bedre, der er heller ikke samme minimumsforbrug for dem.

3. De er lige kraftige i sendeeffekt, men manglende nul i deres konstruktion gør at de skal leve af den lækstrøm der løber gennem dine lyskilder og det kan være en udfordring med ville LED lyskilder. Prøv at skifte den ene lyskilde med en glødelampe/halogen, afhjælper det problemet?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har 4 stk. wireless dæmpere (ikke lampeudtag) liggende 10 meter væk fra antennen. Og ca. 1 meter under antennen. Signalet skal igennem en mur og nogle udsugningsrør.

De 4 dæmpere ligger pt. ved siden af hinanden.

3 af dem har LED spot. Den sidste 2 stk. 35watt halogen e27.

Nu hvor det er blevet koldere begynder de at drille. Også den med 2 x 35W.

Vil prøve at flyttet antennen til den anden side af muren. samt vende den ned af.

 

køber 10meter IHC Antenne og IHC splitter.

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ligger de 4 wireles dæmpere uden for, på loftet eller andet, siden du mener at temperaturen har betydning? (Jeg formoder det er 1-modul UNI250). Jeg spørger fordi jeg selv de sidste 4-5 uger har fået problemer med én ud af 4 1-modul UNI250 dæmpere, som sidder klods op af hinanden på loftet.

Den ene dæmper (problem dæmperen) er tilsluttet 4 stk 35watt (12 volt) halogen. Den er PIR styret, og den har kørt klippe stabilt siden januar måned.

(De andre 3 dæmpere er alle tilsluttet LED pærer.
Den ene af de 3 er tilsluttet 10 stk. 230 LED spot .
Den anden af de 3 er tilsluttet 12 stk LED stifter (under vores overskabe i køkkenet, med 3 stk LED drivere).
Den 3 af de 3 er tilsluttet 7 stk LED MR16 spot, via een jernkerne trafo.
)

Problemet med "problem-dæmperen" med 4 stk 35watt halogen er 2-delt. 
1. Den er blevet meget længere om at tænde (ca. 4.5sekund) ved PIR aktivering. Og i den gang hvor den bruges tager det ca 4 sekunder at gå fra den ene ende til den anden. Så pt giver PIR styring ikke så meget mening mere :angry: 
2. Ca hver anden gang (og nogle gange lidt mere), så slukker lyset ikke, selvom dæmperen i serviceview viser den er slukket. Når det ikke slukker, så vil næste aktivering via PIR slukke lyset helt normalt, når PIR tiden er udløbet. :wacko:

Ved manuel styring af tænd/sluk, så fungere den fint. Skru op/ned for lyset virker fint. :huh:

Jeg har snart prøvet alt, taget strømmen fra controlleren, taget strømmen fra dæmperen. Uploaded tomt program til controlleren og efterfølgende det rigtige program. 
Jeg er efterhånden nået frem til den konklusion, at det må være selve dæmperen som er defekt. (har desværre ikke lige en ny UNI250 dæmper jeg kan prøve med), eller min seneste teori, at det er trafoen som måske er blevet et problem. I min verden kan/burde en trafo dog ikke blive ustabil på den måde. Den virker enten, eller så virker den ikke.
Så jeg er lidt på herrens mark med dette problem pt.  Jeg gider næsten ikke købe en ny UNI250, fordi jeg gerne vil væk fra dem med tiden. Jeg har en ø80 dæmper liggende, som egentlig skulle bruges et andet sted, som jeg godt kan udskifte den med. Men hvis det ikke løser det, fordi det måske er "andre udefra kommende årsager", så er jeg lige vidt. 
Så pt er jeg i seriøs tænkeboks omkring, hvordan jeg håndtere dette her bedst.  

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok