Hop til indhold

Openhab crasher controller


Recommended Posts

Er der nogen, som har oplevet at openhab på rpi gør, at man ikke kan forbinde controller i visual? Min controller frøs helt idag, og kunne ikke bruge fysiske tryk før efter et par restart. Jeg kunne godt tilgå controller i serviceview, men ikke i visual. Når jeg pingede controller skiftede den fra forbindelse til timeout. Da jeg flåede netværket af rpi’en, kom det hele til sig selv igen.

Nogen der har en ide om, hvad der kan være galt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Er du sikker på controlleren crashede og ikke bare blev "overbelastet" ?
Det sidste oplevede jeg i dag. Jeg skulle lave noget "sjov" halloween sjov med blinkende lys i indgangspartiet og uhyggelige lyde fra en google home mini højtaler på loftet.
Jeg lavede en "timer" i openhab som tændte og slukkede lyset (dæmp fra 0 til 100) på en UNI250 1-modul dæmper. med 1 sek interval. Det brød controlleren sig bestemt ikke om, og jeg oplevede nogle gange seriøse timeouts til controlleren. Controlleren crashede dog ikke, for jeg kan se i administrator, at den har kørt i 22 dage nu.
Da jeg satte intervallet op på timeren til 2 sekunder, så havde jeg ingen problemer.

Jeg havde godt en mistanke om, at det måske lige var at presse den lovlig meget, når det er en dæmper. Og det er muligt jeg kunne have gjort det ved at bruge noget andet på fbén eller en anden fb. Men jeg var i tidsnød, så det skulle lyn hurtigt flækkes sammen. Og det er sørgeligt nok hurtigere at lave i openhab fremfor i visual.    

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok