Hop til indhold
  • 0

HW 6.2 netværkstilslutning


mpe030
 Share

Spørgsmål

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har brugt en TP-link som denne.

Og rigtigt nok er det ikke en Extender men wifi repeater.

Den er dog pillet fra, da den blev brugt med 4g. Jeg havde brug for at tilgå netværket udefra i sommerhus. Det blev for dyrt og kompliceret. Så nu bruger jeg GSM modem istedet.

https://www.av-cables.dk/wi-fi-repeater/tp-link-wi-fi-repeater-300-mbps.html?gclid=EAIaIQobChMIqbyvwfaa3gIVkud3Ch3-WABmEAQYASABEgIXT_D_BwE

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 timer siden, mpe030 skrev:

Nogen der kan fortælle mig om det er muligt at patche en 6.2 controller med en wifi extender i stedet for i en "normal" trådløs router da dette vil gøre min opkobling MEGET nemmere?

Jeg går ud fra at med patch, så mener du firmware upgrade. Hvis det er korrekt, så er det sådan set ligegyldig hvordan du extender LAN porten. En HW 6.2 controller kan kun patches via USB. Der findes dog forskellige produkter, som kan emuler en USB port over ethernet. Detsværre virker de færreste sammen med LK's USB driver. Det eneste jeg har fået til at virke er en relativ dyr USB extender, som har en fysisk enhed i hver ende. Jeg havde den kun til låns, og kan desværre ikke huske navnet på den.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
45 minutter siden, Lars1 skrev:

Det eneste jeg har fået til at virke er en relativ dyr USB extender, som har en fysisk enhed i hver ende. Jeg havde den kun til låns, og kan desværre ikke huske navnet på den.

Det kan evt. være noget fra DanBit. De har en stak fede og prof produkter bla. til den slags.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej,

pt bruger jeg en wifi repeater til mit alarmsystem og til min solcelle opkobling. Jeg bruger en netgear løsning med LAN udgang og tænkte at bruge samme løsning til HW6.2 pga afstand osv til min router. En løsning til 279,- og som sparer rigtig meget arbejde i og under rockwool. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

IHC controllerens LAN interface er et ganske alm. netværks interface. LAN extensions som virker på andre LAN interfaces vil også virke her. Eneste udfordring er den device du bruger når du connecter til IHC controlleren skal være på samme subnet som IHC controlleren, hvis du vil have Visual eller admin adgang. Hvis ikke begge devices er på samme subnet tror IHC controlleren at du kommer fra internettet, og så er der ingen Visual eller adminview adgang. Dette kan oftes klares med en hide NAT eller source NAT regl i en firewall eller router, men nok ikke i en WIFI repeater til 279 kr. Den har dog nok heller ikke en router, så det bør ikke være noget problem, såfremt det vLAN du extender er det som hvor du har din PC connected.

Men igen. Firmware upgrades kan kun gøres via USB. Det kan ikke gøres via LAN på en HW 6.x controller. Det kræver en HW 7.x controller. Jeg har dog min tvivl på at vi overhovedet vil se en ny firmware til HW 6.2 før LK dropper supporten af den.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok