Hop til indhold
  • 0

2 trins niveau styring af udv. belysning


Johan_Rasmussen
 Share

Spørgsmål

Hej Forum,

Er der nogle af jer der ligger inde med en mulighed for hvordan jeg kan slippe afsted med at lave følgende.

1. Det er min brors hus, og der er ikke nogen IHC installation, men tænker det kan løses på den ene eller anden måde alligevel, - det er endnu ikke lykkedes mig at finde løsningen.

Jeg ønsker at lade et ur tænde udv lys hver aften, i et given tidsrum på 50% lysstyrke. Så snart PIR registrerer aktivitet, skal lysstyrken øges til 100% i den indstillede tid på PIR.

Problemstillinger jeg selv er rendt i

1. LK IHC Control Lysdæmper 400 UNI har mulighed for 2 memory funktioner, indgangen er godt nok 12/30 volt men det kan løses. Indgangen ser jeg desværre er "impuls" påvirket, og ikke som en traditionel PIR, der er "HØJ" i hele den indstillede tid. Jeg kan endvidere se at denne dimmer ikke må bruges til LED, så her falder den nok endelig igennem.

 

 

Er der nogle af jer der har en løsning til ovenstående udfordring, eller er det nødvendigt at skal igang med IHC controller, IHC PIR, og Wireless dimmer, - for der tænker jeg det kan lade sig gøre med de rigtige funktionsblokke.

 

Jeg ser frem til at høre fra jer

 

/Johan

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
On 10/11/2018 at 6:45 PM, Søren Pallesen said:

En ganske alm. manuel lysdæmper indstillet på det ønskede lave niveau i serie med denne, et kontakturs relæ og evt. også et skumringsrelæ i serie med.

Paralle over det hele kobles PIR-en

En simpel løsning fra en gammel forhenværende  elinstallatør på 70 

Hej Søren,

Tak for dit input, - simpel løsning som jeg ikke selv var kommet på.

Jeg har dog et spørgsmål, og det går på hvordan lysdæmperens udgang tackler det, når PIR'en lige sender 230V tilbage i lysdæmperen. Jeg kunne bare godt forestille mig den ikke var så glad for det. 

Måske du har erfaring med det i praksis? 

 

/Johan

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Johan

Ja det kan du have ret i, jeg mener jeg har gjort det, men det er nok så længe siden hvor lysdæmpere blev indstillet på et potmeter, det kan godt være de moderne lysdæmpere glemmer deres indstilling når de bliver udsat for "spænding bag ind" og hvis du ønsker at bruge dæmpbare LED er der nok kun moderne lysdæmpere der kan bruges, det er så et spørgsmål om man har mod på et forsøg. 

Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok