Hop til indhold

Hjælp til opsætning af IHC remote app + controller


 Share

Recommended Posts

Hej med jer...

Efter at have skiftet internet udbyder til Fibia er jeg kommet i problemer med IHC anlægget. Jeg oplever nedenstående problemer;

1) Jeg kan ikke logge på controlleren trådløst - kun via USB. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg skal gøre?

2) IHC remote app til iPhone duer heller ikke mere (læs der skal formentlig opdateres fobindelsesindstillinger) men jeg er ikke klar over hvad der skal stå i de forskellige felter; LAN, WAN osv.

Håber meget at der er nogle der kan sende mig et par gode råd..

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Dennis

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du har fået ny router (af fibia) skal du kontrollere hvilke IP adresser og subnet dine enheder bliver tildelt. De skal være på samme segment.

Typisk anvendes 192.168.1.xxx men man kan også anvende andre f.eks. 192.168.0.xxx eller 10.x.x.x

IHC controllere har altid fast IP adresse (default) 192.168.1.3 og det kan være den skal ændres. I så fald husk også at ændre/ajourføre alle netværksindstillingerne (gateway, subnet og DNS).

Link til kommentar
Del på andre sites

7 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Hvis du har fået ny router (af fibia) skal du kontrollere hvilke IP adresser og subnet dine enheder bliver tildelt. De skal være på samme segment.

Typisk anvendes 192.168.1.xxx men man kan også anvende andre f.eks. 192.168.0.xxx eller 10.x.x.x

IHC controllere har altid fast IP adresse (default) 192.168.1.3 og det kan være den skal ændres. I så fald husk også at ændre/ajourføre alle netværksindstillingerne (gateway, subnet og DNS).

Hej Lars,

Tak for dit svar.

Hvordan kan jeg kontrollere hvilke IP adresser og subnet mine enheder bliver tildelt?

I tillæg kan det nævnes at jeg har fået en fast IP adresse - er det noget der betyder noget?

Mvh Dennis

Link til kommentar
Del på andre sites

På din pc kan du kikke på egenskaberne for din netværksforbindelse og se hvad den har fået.

Gateway er din fibia router. Så logger du ind i din fibia router og ser hvilke DHCH range den tildeler IP adresser fra. (du må have fået en manuel hertil)

Hvis det IKKE er på 192.168.1.x segmentet den til deler på,, så skal du via USB om konfigurerer din IHC controller se. evt. quickguiden (installeret i start menu´n i LK mappen under dokumentation)

Bemærk din controller skal genstartes før IP ændringer træder i kræft.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Så lykkedes det mig at få skabt adgang til controlleren uden USB - altså via mit trådløse netværk hjemme.
Nu mangler jeg blot at få konfigureret min router, således at jeg også kan anvende IHC remote fra internettet.

Herunder er de informationer min router har behov for "under fanen port forwarding"

Name: her tænker jeg at jeg blot kan skrive "IHC"
Protocols: Her findes en drop down menu med følgende: TCP, UDP, BOTH - hvad skal vælges her?
Ext. Ports: Det er et interval skrevet som " x - y " - hvad skal indsættes her? (bemærk controlleren har fået standard ip adressen 192.168.1.3)
Int. IP: Hvad skal skrives her? Er det IHC controlleren eller min faste IP adresse fra Fibia eller noget helt tredje?
Int. Port: Her skal skrives et tal (er det 443?) 
Slutteligt kan man sætte flueben i en box der hedder "Loopback".

Håber nogen kan hjælpe mig på vej.

Mvh Dennis

Link til kommentar
Del på andre sites

Super :-)

Port forward er nødvendig for at kunne få adgang fra Internettet til din Controller.

Du forwarder port 80 (fra WAN/Internet) til intern IP 192.168.1.3 (IHC Controlleren) port 80

Ligeledes med port 443 > 192.168.1.3 > port 443

Hvis du sætter x i loopback kan du (burde du) kunne tilgå din controller via den offentlige IP i IHC Remote, når den er på lokal nettet via WIFI. Ellers vil du kun kunne få adgang når du er "ude i byen".

Du slipper dermed for at skifte mellem off. og lokal IP i IHC Remopte app, alt efter om du er ude eller hjemme.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok