Hop til indhold

Pons
 Share

Recommended Posts

OBS: opslag er ikke længere aktuelt.

Følgende IHC NET komponenter købes (IKKE IHC NET Basic).

18 stk. IHC NET Connectorer, varenummer 178H0111

2 stk. Antennemodul A111-65, Varenummer 378A0365

2 stk. Dataswitch S1000-T, Varenummer 378A0150

7 stk. Patchkabler (sæt med 3 stk. på hhv. 24, 27 og 32 cm), Ialt 21 stk. Varenummer 178P0010

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror du får svært ved at skaffe komponenterne. Jeg kunne godt selv bruge et par ekstra S1000 dataswitche, og en reserver antenne forstærker, men har opgivet at finde dem.

IHC NET connectorne er erstattet af Actassi connectorne jvf. http://www1.lk.dk/servlet/context?n1=14&n2=1401&n3=1606&n4=1501&LKnummer=178H0111

Patch kablerne kan du købe i de fleste computer forretninger. Dem hvor du skal køre TV signal igennem bør være skærmet, men ellers gør det ikke så meget hvis de korte i tavlen ikke er godkendt til 700MHz. Langt de fleste skærmede CAT 5 eller bedre kabler vil funger fint. LK har disse idag http://www1.lk.dk/servlet/context?n1=16&n2=2416&n3=2706&n4=2892&n5=2960

Antenne forstærkeren og data switchen kan jeg desværre ikke hælpe med, men det var tilligere et link til en alternativ antenne forstærker, som dog ikke passer 100% i en IHC Net tavle.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars.

Mange tak for svar.

Ja, det er blevet super svært at opdrive stumper. Brandærgerligt, når man ikke har fået snøvlet sig samme til at få lavet sin installation færdig tids nok.

Kan Actassi connectorene bruges direkte i IHC NET tavlerne, når de originale FUGA IHC NET udtag sidder i hele huset? (Jeg tænker om farvekoderne passer direkte)

Mht. Strømforsyningen er der en erstatning: https://www.schneider-electric.dk/da/faqs/FA341210/, men hvis man anvender denne mangler man så vidt jeg kan se både  tilslutningsledningerne og fordeleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis jeg forsyner mine to IHC net tavler med de nye  Actassi connectore, så er hele min installation afsluttet i begge ender.

En mulighed mht. antenne signal kunne måske være at benytte denne netværks antenne forstærker fra Macab https://www.av-connection.dk/?PNo=MC-TVB02. Så er spørgsmålet bare om den kan lirkes ind i en IHC NET tavle.

Hvis ovennævnte kan lade sig gøre, mangler jeg i princippet kun en dinskinne løsning til Datadistribution.

Link til kommentar
Del på andre sites

Den her ser rigtig interessant ud. http://www.microsens.com/de/geschaeftsbereiche/industrial-solutions/ruggedized-micro-switch/serie/Serie/show/ruggedized-micro-switch-6-port-gbe-switch-mit-poepoe-860/ Den kan indbygges uden at skulle skære ud i tavlen. Største udfordring er at den sikkert er røv dyr.

Nogen der ved hvor man kan købe den? Umiddelbart ser det ikke ud til at man kan handle direkte med dem, og jeg kan ikke finde nogle salgs kanaler via google.

Link til kommentar
Del på andre sites

Den sidste er nu "kun" 4500. I betragtning af at det er en fuld managed 1Gbit switch med 2 SFP+ porte, POE+på alle porte, SNMP, 801.1q or 802.1x bare for at nævne nogle enkelte ting den supporter, så er det faktisk en billig switch. Specielt hvis du sammenligner den med LK's 1Gbit switche som var 100% unmanaged og kostede på den forkert side af 1000 kr.

Link til kommentar
Del på andre sites

4500,- for en 6-port gb switch med POE. Det kommer aldrig til at ske i mit hjem. Man kan få 24-port 500watt Ubiquiti med POE+ for mindre end det. (sikker også andre mærker endnu billigere). Ja de "lider" af at man ikke kan montere dem på DIN skinne. Men så stor betydning kan det altså heller ikke have.  
AT LK´s så er endnu dyrere, det er fortæller nok mere om LK en andet. Så meget er industriel elektronik altså heller ikke bedre.  

Link til kommentar
Del på andre sites

43 minutter siden, Kandersen skrev:

4500,- for en 6-port gb switch med POE. Det kommer aldrig til at ske i mit hjem. Man kan få 24-port 500watt Ubiquiti med POE+ for mindre end det. (sikker også andre mærker endnu billigere). Ja de "lider" af at man ikke kan montere dem på DIN skinne. Men så stor betydning kan det altså heller ikke have. 

Det er så dit "billede". Men hvis ens tavle er placeret i forgangen uden skabe, hvor der ikke er plads til en 19" switch, og æstetikken er vigtigere, så er 4500,- trods alt billigere end en skabsvæg.. ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Enig. Hvis man kan nøjes med 6 porte, så kan man måske leve med "kun" 4500,- 
Pt. bruger jeg 18 porte i mit netværk, (ikke IHC net). Og jeg er ikke engang færdig med opbygningen endnu. Så det ville være mindst 3 x 4500,- og sandsynligvis mere.

I øvrigt synes jeg ikke det virker specielt æstetisk at skulle se på et hav af patch kabler "dingle" ud fra en tavle i en forgang uden skabe. Så ville jeg klart overveje at flytte installationen i stedet.  Men det er nok bare min smag :)  

Link til kommentar
Del på andre sites

Bemærk at 2 af portene sidder under dækslet og er beregnet til uplink/downlink, så man kan koble switchene i ring.

Eftersom LK's switche også kun havde 4 porte tilgængelig uden brug af værktøj, er Microsense switchene faktisk et rigtigt godt alternativ. Eneste ulempe IMHO er at de er bredder end LK switchene, men det skyldes at de primært er designet til kabel kanal installation, og her vil man heller have at de er bredde end høje, ligesom kabler skal ind og ud af enderne, ikke top og bund.

IHC NET tavlen kom også med at buet klaplåg, så man ikke skal se på kablerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, Kandersen skrev:

AT LK´s så er endnu dyrere, det er fortæller nok mere om LK en andet. Så meget er industriel elektronik altså heller ikke bedre.  

Jeg skrev ikke at LK's switche var dyre end Microsense switchene. Jeg skev at de kostede på den forkerte side af 1000 kr. og var dumme som en dør. Microsense switchene koster omkring 4500 kr. men er tilgengæld nogle af de mest avancerede switche jeg længe har set. En Cisco switch med tilsvarende funktionalitet og 8-24 porte kommer du nemt til at betale 10-20K for.

Men sammenligner du med den såkaldte managed noname switch du kan købe hos den lokale net pusher, så er Microsense switchene dyre, men den switch er så heller ikke meget bedre end LK's unmanaged switche

Link til kommentar
Del på andre sites

48 minutter siden, Lars1 skrev:

Men sammenligner du med den såkaldte managed noname switch du kan købe hos den lokale net pusher, så er Microsense switchene dyre, men den switch er så heller ikke meget bedre end LK's unmanaged switche

Jeg forsøger forholde mig til, at der er tale om udstyr til et netværk i hjemmet, hvor man sjældent (nogensinde) får brug for Cisco-like 8 ports Switches i 4-20K kroners klassen. Selv et Ubiquiti Unifi netværk som mit, er rimelig over-kill for langt de fleste almindelige familier/boliger med IHC net. 
Microsense switchen ser da okay ud. Men se på behovet fremfor funktionerne. Så begynder meningen med galskaben at falde fra hinanden. I bedste fald betaler en IHC Net ejer en formue, alene fordi den kan sidde i tavlen.  Om det er 4500,- værd, det er selvfølgelig helt op til den enkelte. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Alt udover et wireless netværk er i dag overkill for hr og fru jensen. Hvis du smidder penge efter IHC NET eller et andet tilsvarende Gigabit kablet netværk er det fordi du har brug for mere end en switch på dit skrive bord, og så begynder Microsense switchene at give mening på trods af deres høje pris sammenlignet med discount produkterne.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, Lars1 skrev:

Alt udover et wireless netværk er i dag overkill for hr og fru jensen.

Det er jeg bestemt ikke enig i, og slet ikke når streaming i bla UHD bliver mere og mere populært. Udover det, så er der rigtig rigtig mange som lider af ustabile WiFi forbindelser, netop fordi de tror det er den hellige gral!!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Lars1 skrev:

WIFI kan sagtens håndter UHD streaming, og jeg kender ingen som lider af ustabile WIFI forbindelser. Jeg kender mange som lider af ustabile internet forbindelser hvad enten de bruger WIFI eller kablet netværk. Men det er en helt anden diskution end det som denne tråd handler om.

Jeg ser nærmest dagligt fok skrive om disse problemer på andre medier. 
Streaming virker på WiFi fordi streaming korrigere for hastigheden. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok