Hop til indhold
  • 0

Hvilke tilslutningskabler til IHC NET S1000-T Dataswitch


Pons
 Share

Spørgsmål

Når Jeg har S-1000-T Dataswitch monteret i min IHC NET tavle, hvilke tilslutningskabler skal jeg så købe for at sikre optimal hastighed fra vægudtag til PC etc.

Meget gerne medsendt link til konkrete tilslutningskabler. Umiddelbart kan jeg kun finde tilslutningskabler 10/100 til IHC NET Basic.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
37 minutter siden, Lars1 skrev:

Når du skriver du har en S1000-T dataswitch går jeg ud fra at du har den fulde IHC NET installation, og ikke kun IHC Net Basic. I dette tilfælde kan du bruger alle patch kabler som overholder CAT 5 standarden. IHC Net Basic patch kablerne er stortset de eneste du ikke kan bruge.

Hej Lars.

Det er korrekt, at jeg har den fulde IHC NET installation. Mange tak for brugbart svar. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
50 minutter siden, McenterFreak skrev:

Hej Lars. De kabler du linker til er UTP. Burde det ikke være STP?

Som patchkabel i en beboelse, vil det ikke være nødvendigt.. Faktisk vil anbefalingen ofte være ikke at bruge skærmet kabel. Hvis din installation. Er korrekt jordet, så ville du kunne risikere at hvis ikke du sikrer at din pc er korrekt jordet, så vil din pcs jordforbindelse blive igennem patchkablet. Ikke ret mange af de strømkabler der følger med har korrekt jorden, da det ofte er Schupa stikprop

Skærmen er der primært for at sikre mod udefrakommende stråling som vil påvirke signalet. Og dette sker oftest ved samføring af stærk og svagstrøm. Ikke på de 2m fra vægstik til pc

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
27 minutter siden, Martin Abildgaard skrev:

Som patchkabel i en beboelse, vil det ikke være nødvendigt.. Faktisk vil anbefalingen ofte være ikke at bruge skærmet kabel. Hvis din installation. Er korrekt jordet, så ville du kunne risikere at hvis ikke du sikrer at din pc er korrekt jordet, så vil din pcs jordforbindelse blive igennem patchkablet. Ikke ret mange af de strømkabler der følger med har korrekt jorden, da det ofte er Schupa stikprop

Dette er ikke korrekt. En PDS installation og enhver anden kablet kobber netværks installation for den sags skyld, må kun været jordet i krydsfeltet. Netværks stikket i computerens netkort SKAL være galvanisk adskildt fra computer kabinettet og computerens jord forbindelse. Er dette ikke tilfældet risiker du at netværks kablet bliver en udlignings forbindelse, og så kan du for alvor risiker sjove ting og sager. Hvis man laver skærmede netværksh forbindelser mellem 2 krydsfelter må man bruge ikke skærmede connector i det ene krydsfelt, netop for at undgå at netværks kablerne bliver udlignings forbindelser.

Bortset fra det, så er jeg enig i at det er lidt ligegyldigt om man bruger skærmede patch kabler i hjemme installationer eller ej hvis ens installation er skærmet. Er den ikke skærmet bør man IKKE bruge skærmede patch kabler, da de så ikke kan komme af med støjen som de opsamler, og vil isteddet inducer den ind i data lederne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok