Hop til indhold
  • 0

Wireless touch i IHC ?


Jørgen Møllegaard
 Share

Spørgsmål

Hej,

I forbindelse med ny FW og ny Visual til Hardware 7.1 står der i forklaringen, at wireless touch ikke længere er supportet og udgået og ikke længere supportes.

Hvad er wire less touch ? En nøglering?  Den ny Visual og den ny FW er en opdateret version med en bedre software til wireless og det gir mig mening, men wireless touch?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Wireless touch er et logisk produkt, ikke et fysisk produkt. Tidligere havde LK 2 produkt versioner i LK IHC for hvert wireless produkt. 1 hvor produktet havde en touch indgang men ingen tænd og sluk, og 1 produktet havde en tænd og en sluk indgang, men ingen touch. I den sidste programmer man op og ned regulering via senarier.

Touch var simpelt fordi det svare til den måde som dimmer virker hvis du linker dem direkte til et tryk uden brug af en IHC controller, men funktionen har åbenbart givet nogle udfordringer for controlleren, siden de nu fjerner den.

Produkterne udgik fra Visual 2 for et par årsiden, og jeg mener aldrig de var en del af Visual 3, men man kunne bruge dem hvis man kopierede dem fra en tidligere Visual version. Nu har de så også fjernet supporten i controller firmwaren, så nu kan du ikke længere bruge dem, selvom du kopier produkterne fra en tidligere visual version.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars1

Jeg har netop købt en IHC Visual Controller 3 (820B1600) og går dermed fra en IHC Visual 2 (HW 6.1) til en Visual 3

Jeg tror jeg måske er ramt af problemet men kan ikke gennemskue om jeg er, og jeg vil nødig skrue den nye controller i for blot at finde ud af at jeg skal lave alt mit programkode om, det bliver konen ikke glad for så derfor forbereder jeg skiftet ved at have den nye kontroller stående ved siden af og "leger" med den indtil jeg er sikker på at jeg kan skifte

Jeg skal bede om at du forklarer det lidt mere i detaljer for at jeg kan være sikker på om jeg er ramt eller ej?

Mit setup/installation har oprindeligt (den der fungere nu) været således at samme Input knap (unset om det var et wireless eller trådet input kunne:

1 ved kort tryk tænde/slukke lyset

2. ved langt tryk dimme op/ned (Dimmere er lavet med et digitalt output modul  og Uni-dimmere)

Men på sigt vil jeg gerne skifte over til Wireless Lampeudtag da jeg skal bruge Port 15 & 16 til at koble 2 IHC controllere sammen (Ja jeg har en meget stor installation)

Giver ovenstående mening er jeg spændt på hvad yderligere oplysninger du kan give mig?

På forhånd tak :-)

 

Mvh

Morten Klitgaard

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Touch problemet findes kun på wireless dimmer og kun hvis du går fra en gammel version af Visual 2 til Visual 3. Jeg tror faktisk ikke at det kan lade sig gøre at upload et Visual 2 program med touch dimmer produkter til en Visual 3 controller. Du vil få en fejl med henvisning til de produkter i dit program som ikke er understøttet af Visual 3.

Problemet er at der for flere år siden var 2 wireless dimmer produkter i Visual. Et med 1 tast betjening (touch) og et med 2 tast betjening. Et Ø80 wireless dimmer lampeudtag understøttede begge produkter, og du valgt betjenings metoden når du linkede din wireless dimmer til controlleren. De sidste mange år har man ikke kunnet vælge touch produktet når man linkede wireless enheder, men det har fortsat været understøttet i firmwaren. Denne understøttelse er fjernet i Visual 3.

Selvom du valgte 2 tast produktet under linkning, er det fortsat muligt at betjene dimmeren via 1 tryk. Det er bare et spørgsmål om hvordan din FB er kodet.

Skulle du have wireless dimmer som er linket med touch produktet er problemet ikke større end når du linker dem til din Visual 3 controller, så skal du bruge et 2 tast produkt, og alt efter din FB, skal denne måske omkodes eller udskiftes med en ny. Jeg kan dog ikke huske om LK's dimmer FB's understøtter 1 tryk betjening

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok