Hop til indhold
  • 0

Simpel tænd sluk kontakt slukker ikke helt?


larsras
 Share

Spørgsmål

Hej

Har sådan en enkelt tænd sluk kontakt med indbygget tænd sluk knap.

Har brugt den i flere år uden problemer. Har nu købt en led bordlampe (3W) og sat på. Selv om IHC kontakten er slukket, så kommer den lampe med et kort blink hvert andet sekund. Nå jeg tænder, er der fuld blus på led lampen. Har prøvet med en almindelig lampe på og der er ikke problemer.

Der er relæ i kontakten, så kan ikke lige gennemskue hvordan det kan lade sig gøre.

mvh Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er lampen der er problemet, eller LED pæren i denne, hvis den kan skiftes, der er for billig... når den er slukket, så lader lampen lige så stille elektronikken i pære op, da dine ledninger løber sammen med andre ledninger der er strøm på, induceres der en lille strøm i ledningen til din lampe, det lader din pære op, lige så stille, og når der er nok, så tænder pæren, dog meget kortvarigt, for så er det "opladede" strøm brugt, og den venter på en ny opladning...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er formentlig helt korrekt identificeret årsag, som Brian beskriver. Jeg har selv et svagt lys i visse LED pærer grundet den nævnte induktion, og jeg har overvejet at fikse det med 2 pol relæer ud til lampen, så både fase og nul er afbrudt. Men indtil nu betyder det så lidt, så jeg bevarer det blot, som det er. Men jeg vil tror, at 2-pol relæ vil kunne løse det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok