Hop til indhold
  • 0

Openhab og dæmp af ihc lys med eltako tavlemonteret


Peter286
 Share

Spørgsmål

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ja, det gør jeg. Men det kræver output 24 til at påvirke Eltako lysdæmperen hhv. op og ned. Fra remote såsom Google Home vil du kun være i stand til at tænde og slukke, medmindre du laver ret avanceret programmering. Lokalt via svagstrømstryk kan du skrue op og ned.

Skal du have bedste løsning til at skrue op og ned fra fx Google Home, skal du benytte LKs wireless lysdæmpere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, EjvindHald skrev:

Ja, det gør jeg. Men det kræver output 24 til at påvirke Eltako lysdæmperen hhv. op og ned. Fra remote såsom Google Home vil du kun være i stand til at tænde og slukke, medmindre du laver ret avanceret programmering. Lokalt via svagstrømstryk kan du skrue op og ned.

Skal du have bedste løsning til at skrue op og ned fra fx Google Home, skal du benytte LKs wireless lysdæmpere.

LKs Wireless lysdæmpere kan mig bekendt ikke monteres i tavlen og når det meste af lyset er spots er det vel svært at koble dem på der. 

 

Alternativt er vel at skifte det hele til hue og derefter sætte regler mv op i Openhab og så derigennem kunne styre det op og ned med google home. Samt med mine Wireless kontakter som jeg idag gør med ihccaptain 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
50 minutter siden, EjvindHald skrev:

Dine spots er allerede trukket ud til tavlen og forbundet til dine Eltako lysdæmpere. Derfor skulle det ikke være noget problem at forbinde med IHC Wireless Ø80, som du kan få en elektriker til at montere helt tæt på din tavle, hvis der er plads omkring den.

Så reelt er det “bare” at tage den ledning fra eltako’en og sætte på en Wireless som er monteret tæt på eltavlen?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Lige nu, Peter286 skrev:

Så reelt er det “bare” at tage den ledning fra eltako’en og sætte på en Wireless som er monteret tæt på eltavlen?

Men alternativt er det vel bare at koble eltako’en fra(skabe fast fase) og sætte en hue pære i, som allerede er gjort med nogle af spotsne idag. 

Så kan de vel også styres med google home og med mine Wireless kontakter kombineret med Openhab. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok