Hop til indhold
  • 0

Udskiftning af IHC Controller (Visual 1)


Harjo
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at skifte min IHC Visual 1 controller ud med en nyere model så jeg kan lege lidt med på IHC Bridge og IHC Captain.

Dog er jeg lidt i tvivl om hvor meget arbejde der ligger i det...

Er det muligt at tage en backup af ens nuværende konfiguration og indlæse denne i en nyere Visual 6.2 eller 3 controller?
Er der andre ting jeg skal være opmærksom på såfremt jeg beslutter at investere i en ny Controller?

pft.

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Spørgsmålet har været stillet flere gange før og svaret er : Nej.

Det er helt forfra da programmet ikke umiddelbart kan genbruges.

Men det er muligt atat tage en backup,  forberede og kode (kovertere) det hele "ofline" og så kun have en kort afbrydelse i fbm med selve udskiftningen af controlleren, hvor ledningerne flyttes.

Søg lidt i forummet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Spørgsmålet har været stillet flere gange før og svaret er : Nej.

Det er helt forfra da programmet ikke umiddelbart kan genbruges.

Men det er muligt atat tage en backup,  forberede og kode (kovertere) det hele "ofline" og så kun have en kort afbrydelse i fbm med selve udskiftningen af controlleren, hvor ledningerne flyttes.

Søg lidt i forummet.

Hej Lars

Tak for svaret, jeg forsøgte at søge på emnet inden jeg postede mit spørgsmål, men kunne ikke finde andet end forum indslag med controllere til salg og problemer med controllere.

Men tak, jeg går lidt på jagt i forummet :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej. 

jeg har lige "opgraderet" fra Controller V1 til controller/viewer V2 og har stået i samme situation som dig. 

Jeg fik det råd, at når du har indkøbt den ny controller, så tilslut den en 24v strømforsyning så du kan tilgå den og kode den i et tempo der passer dig. På den måde undgår du også "nede tid" til programmering af funktions blokke (FB) når du skifter og samtidig kan du "kopiere" opsætningen fra den nuværende controller. 

Når du skifter controlleren så hold styr på de eksisterende ind og udgange. Gør du det og får dem placeret ens i den ny controller, så vil datalinjerne også passe i dine FB.

Samtidig fik jeg også et bedre indblik i programmeringen af FB og fik det herefter sat op så det passede til mig :-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, chr.kj skrev:

Hej. 

jeg har lige "opgraderet" fra Controller V1 til controller/viewer V2 og har stået i samme situation som dig. 

Jeg fik det råd, at når du har indkøbt den ny controller, så tilslut den en 24v strømforsyning så du kan tilgå den og kode den i et tempo der passer dig. På den måde undgår du også "nede tid" til programmering af funktions blokke (FB) når du skifter og samtidig kan du "kopiere" opsætningen fra den nuværende controller. 

Når du skifter controlleren så hold styr på de eksisterende ind og udgange. Gør du det og får dem placeret ens i den ny controller, så vil datalinjerne også passe i dine FB.

Samtidig fik jeg også et bedre indblik i programmeringen af FB og fik det herefter sat op så det passede til mig :-)

 

Hej Chr.kj

Tak for det gode råd :-)

Er der muligt at sætte to controllere på samme 24V strømforsyning, eller skal jeg have fat i en ny strømforsyning også?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Det afhænger efter hvilken psu og hvor mange moduler mm der er tilkoblet. Du kan finde et excel ark jeg har lavet under download sektionen, der giver et bud på forbruget, og dermed om det kan lade sig gøre. Men umiddelbart så ja, - men med forbehold.

Tak Lars :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎18‎-‎09‎-‎2018 at 16:02 , Harjo skrev:

Hej Chr.kj

Tak for det gode råd :-)

Er der muligt at sætte to controllere på samme 24V strømforsyning, eller skal jeg have fat i en ny strømforsyning også?

Der er ingen grund til at tilslutte den nye controller før skiftet. Programmeringen laver du offline i Visual, og uploader på et par minutter når der har sat den nye controller op.

Dog kan du tilslutte den nye controller parallelt med den gamle, forstået på den måde at alle inputmodulerne kører til begge controllere så kan du i den nye se hvilke inputs der bliver aktiveret når du betjener din installation.

Men har du adgang til den gamle controller er det nemmere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, Bjarne Sørensen skrev:

Der er ingen grund til at tilslutte den nye controller før skiftet. Programmeringen laver du offline i Visual, og uploader på et par minutter når der har sat den nye controller op.

Dog kan du tilslutte den nye controller parallelt med den gamle, forstået på den måde at alle inputmodulerne kører til begge controllere så kan du i den nye se hvilke inputs der bliver aktiveret når du betjener din installation.

Men har du adgang til den gamle controller er det nemmere.

Alletiders, tak for feedback :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, Harjo skrev:

Alletiders, tak for feedback :-)

Velbekomme. Det er et spændende og absolut overkommeligt projekt du skal til, som jeg har lavet før. Fordelen er for dig at du kommer til at lære rigtig meget om Visual2 ved selv at konvertere projektet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Lige nu, Bjarne Sørensen skrev:

Velbekomme. Det er et spændende og absolut overkommeligt projekt du skal til, som jeg har lavet før. Fordelen er for dig at du kommer til at lære rigtig meget om Visual2 ved selv at konvertere projektet.

Ja det har ud ret i. Min første tanke var at det ville være for svært et projekt, men så fik jeg samme tanke som dig, at det nemlig kunne lære mig en hel del om måden den rent faktisk fungerede på. Jeg har programmeret min Visual 1 et par gange, men det er baby steps hver gang, så det her projekt kunne nok give mig lidt hår på brystet :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok