Hop til indhold
  • 0

Mærkelig opførsel ved samme sensor input på flere komponenter?


mmc
 Share

Spørgsmål

Jeg har sat en WLA 330 vind/regnsensor op, som giver 24V på en indgang når det regner. Denne indgang er så forbundet til 3 stk. regn/vind-overstyrings inputs på vinduesstyringens-komponenter (som hver styrer eet vindue).

Alt virker under simulering (alle vinduer lukker automatisk når det regner), men i virkeligheden (ingen simulering), så varierer det desværre meget hvor mange vinduer (hvis overhovedet nogen) der lukker når det regner.

I serviceview kan jeg se at sensoren altid korrekt giver 24V på indgangen når der regner og at opfanges af IHC, så den er umiddelbart frikendt. Alt logisk burde også virke jf. simulatoren... Så hvad kan det være?? Samme fysiske input forbundet til >1 komponent indgang ??

P.S. Jeg mangler lige at teste om ordenligt om systemet virker bedre, hvis sensor input kun forbindes til vinduesstyring på eet vindue (umiddelbart virker det som om det gør p.t., men det tager tid at tests p.g.a. den non-deterministiske opførsel).

IHC problem summary.png

Vinduesstyring.ifb

fejl.vis

Redigeret af mmc
Tilføjet efterlyste detaljer om opsætning + fp + projekt
Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
5 hours ago, Lars Jacobsen said:

Prøv at vedhæfte dit program, så er det nemmere at komme med konkrete bud på hvad der kan være galt.

En løsnings mulighed kunne måske være at køre outputtet fra enheden gennem en følg blok med flere udgange, inden du kører det tilbage på dine input. 

Har nu lavet et reduceret projekt som jeg har taget billede af + dump af funktionsblokken til styring af vindue.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 hours ago, Bjarne Sørensen said:

Kunne du ikke tegne en skitse af hvordan din regnsensor er tilsluttet vinduesstyringerne og sammenkoblingen med IHC.

Har du sat den samme sensor på flere indgange parallelt?

Har opdateret posten øverst med eftersøgte detaljer. Ja, har sendt samme sensor på flere indgange parallelt (det burde man vel kunne gøre?)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 9/17/2018 at 11:19 AM, Lars Jacobsen said:

En løsnings mulighed kunne måske være at køre outputtet fra enheden gennem en følg blok med flere udgange, inden du kører det tilbage på dine input. 

Det har jeg nu prøvet og der ser faktisk ud til at løse problemet. Nu går sensor input ind på eet input på følg blokken som så forgrener sig ud i flere outputs til de enkelte vinduer. Virker umiddelbart stabilt nu.

Spørgsmålet tilbage er så hvorfor? Jeg troede godt man kunne forbinde eet input med flere FB inputs.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 17/9/2018 at 16:47 , mmc skrev:

Har opdateret posten øverst med eftersøgte detaljer. Ja, har sendt samme sensor på flere indgange parallelt (det burde man vel kunne gøre?)

Jeg skal lige forstå det.

Du har en regnsensor tilsluttet til et fysisk input 24?

Og så har du en relæudgang/eller potentiale fri på anden måde, forbundet til dit vindue? Har du lagt de tre vinduesstyringernes indgange sammen?

Ellers må du lige tegne det. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 9/20/2018 at 9:46 PM, Bjarne Sørensen said:

Jeg skal lige forstå det.

Du har en regnsensor tilsluttet til et fysisk input 24?

Og så har du en relæudgang/eller potentiale fri på anden måde, forbundet til dit vindue? Har du lagt de tre vinduesstyringernes indgange sammen?

Ellers må du lige tegne det. 

Ja, den er dog tilsluttet 8.17 og ikke 24. Et vindue styres af en vinduestyring, de 2 andre parallelt af en anden vindustyring. Det kan også ses i projektet uploadet her.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok