Hop til indhold

IHC Bridge 2.11


cis2131
 Share

Recommended Posts

NB!! Hvis du har problemer med at Homekit tjenesten ikke vil starte efter din PI har været genstartet, så skriv mig en PB med din aktiveringsnøgle så sender jeg den en opdatering som løser fejlen.

Hvis du har mod på at teste en nyere version, som virker på Raspberry pi 3b+, så skriv til mig så jeg kan sende dig link til den. (Den er ikke fuldt testet, så den kan godt indeholde fejl).
________________________________________________________________________________________________________________________________________________

IHC Bridge 2.11 [Hvis i syntes om projektet, så husk at benytte rating og Like/thanks her på siden]


IHC-Bridge er et projekt, som gør din IHC styring homekit kompatibel, Det betyder at man nu kan benytte Apple's Hjemmestyrings system til IHC.

Systemet kører på sit eget færdige image til Raspberry pi3 (pi2, kan også bruges, men frarådes til store IHC installationer) NB! Virker p.t. ikke på den nye pi 3 Model B+.

Intergationen til IHC, fungerer ved at man angiver ip adresse, et admin login tll IHC Controlleren og trykker på hent knappen. Herefter kan de ønskede funktioner tilføjes til Hjemestyring.

Her er nogle af de funktioner som er implementeret i IHC-Bridge:

  •  Styring af IHC Input og Output kanaler fra Hjem app, og webinterface.
  •  Styring af trådløse lysdæmpere fra Hjem appen (Niveau kan ses i webinterfacet).
  •  Visning af temperatur følere i webinterface, og i Hjem appen.
  • Grafer over temperatur for hver føler. (Data kan også exporteres til excel e.l.)
  •  Sonos integration.
    • Opdager selv højtalere og opretter dem i homekit
    • Opdager selv Spillelister og Favoritter og opretter dem i homekit. (Husk at tildele en højtaler til dem før de virker).
    • Opret knapper til at styre Sonos (Play, Pause, Volumen, Skip til næste nummer m.fll).
    • Tekst til tale. (Skriv en tekst og få den læst op på din sonos højtaler ved hændelse, eller tryk på en knap). 
  •  Tilstedeværelses tjek ved at pinge telefoner på wifi nettet (Hvis en telefon er væk i en fastsat periode, så markeres man som væk).
  •  Roth Touchline intergation. Kan p.t. kun læse rum temperatur, ikke ændre dem. 
  •  Funktion til at bruge Sonos højtalere som Airplay højtalere.
  •  IFTTT Integration. (Webhook). (Kan bla. benyttes til at sende push beskeder m.m.)
  •  Tænd og sluk af LG WebOS2 TV
  • Logning af hændelser som kontrolleres af IHC-Bridge
  • Belysnings simulering. Man kan oprette lister over indgange og udgange som man vil have aktiveret på faste tidspunkter. (Det er også muligt at oprette en liste ud fra loggen, så man kan "afspille" lys hændelserne fra en bestemt dag).
  • Automatiseringer: (kører uden om homekit):
    • Send en pushover besked når en IHC kanal skifter status.
    • Tænd og sluk lys ved faste tidspunkter, eller solopgang / Nedgang.
    • Aktiver en Sonos Tekst til tale når en IHC kanal skifter status.
    • Aktiver Sonos funktioner og Spillelister / Favoritter, når en IHC kanal bliver aktiveret (Kan bruges til at oprette IHC tryk til at styre Sonos højtaleren i rummet).
    • Send en IFTTT webhook, når en IHC kanal skifter status (Kan feks bruges til at lave en knap til IFTTT funktioner).
  • Kan hente udetemperatur, luftfugtighed og tryk fra openweathermap.com
  • Support for Airlink_input enhedder (Trådløse tryk).
  • Support for Heyitech smart alarmer
  • Kan se signal og batteri status for trådløse IHC tryk.
  • Henter IHC logfil, og kan reagere på batteri advarsler, ved at sende pushover beskeder.
  • Cloud connect funktion. (Giver mulighed for at tilgå IHC-Bridge udefra, uden man behøver at lave port forwarding).
  • Scene designer.
    • Der kan oprettes scener, som består af en baggrund hvor man frit kan placere ikoner på.
    • Ikoner kan være: IHC kanaler (Indgang, udgang, trådløs dæmper, Temperatur føler),  Tilsædeværelse, Link til andre scener og eksterne web sider (Kan vises i en ramme).
    • Video stream (Burde virke med de fleste nyere kameraer, som kan streame i HLS format).
    • Upload dine egne ikoner til alle knapper.
    • Det er muligt at lave scener til alle enhedder som har en browser (Testet i Safari, Chrome, .Firefox og Edge) Virker også på ios og Android.

Det hele konfigureres nemt via et webinterface.

Cloud Connect, er en funktion til at få adgang til sin IHC-Bridge både ude og inde. Når man aktiverer funktionen, så får man en unik hjemmeside adresse som peger på webinterfacet på IHC-Bridge. Det er muligt at opsætte en adgangkode på adgangen, så man ikke åbner api og scener mod internettet. (Det svarer lidt til Synology's Quick connect funktion).

Denne funktion, sammen men scener er godt nyt til Android folket, da man med lidt snilde vil kunne opnå næsten det samme som Homekit kan (dog uden muligheden for at kunne tale til sit hjem).

Til dem som ikke kender mulighederne i homekit, så er her lige et par eksempler på hvad man kan bruge det til. (Her er lidt mere info om homekit)

  •  Hvis huset er tomt (målt ud fra antallet af smartphones), og solen er gået ned, så tænd lyset udenfor.
  •  Når personer kommer hjem, Siger en Sonos højtaler en velkomst hilsen. Er det efter solnedgang, så tænder den også lyset i entreen.
  •  Bed Siri tænde og slukke lyset.
  •  Sig godmorgen til Siri, og lyset tænder i køkkenet, og Sonos højtaleren begynder at spille en radiostation eller en Spilleliste.
  •  Sluk lyset udenfor når solen står op.
  •  Sluk al lys og musik i huset, når alle har forladt huset.
  •  Åben garagedøren når du nærmer dig hjemme adressen.
  •  Få en besked på din telefon når der sker en bestemt ændring i huset.
  • Lav et tryk, som styrer lydstyrke m.m. på en sonos højtaler. 
     

Til dem som har lyst til at prøve det, så kan imaget hentes her: (IHC-Bridge kræver en aktiverings nøgle for at virke. Registrer dig som bruger på https://ihcbridge.ease.dk, for at få en nøgle (Der kan p.t. kun udstedes test nøgler)).
NB!! Virker kun på raspberry pi 2 og 3. (Raspberry pi B er en version 1 ikke 2). Se evt. på denne side hvis du er i tvivl: (Raspberry pi modeller)

NB! Virker p.t. ikke på den nye pi 3 Model B+

Udpak, og skriv imaget til et 8+ GB microSD kort med Win32 Diskimager e.l.
Webinterfacet kan tilgås ved at tilslutte til http://<raspbery-pi-ip>/ eller http://ihcbridge.local fra en browser (Den trækker en ip via DHCP, tjek evt, din router for at finde den adresse den får tildelt).
(Hostnavnet på den er ihcbridge)
Standard login er admin/admin
Før den virker, skal der indtastes en aktiverings nøgle under menupunktet homekit.

Når du har lavet ændringer, så tryk på Gem knappen øverst til højre for at aktivere det, og ændringerne skulle kunne ses i Hjem appen efter ca. 30 sekunder.
Der er ikke nogen manual til det endnu, men der er en del hjælpetekster i webinterfacet, så det burde være til at finde ud af for de fleste.

Jeg har samlet de typiske fejl her, så har du problemer så tjek lige denne inden du skriver til mig (Helst på PM, da jeg ikke altid får set de mange tråde dette projekt efterhånden er nævnt i).

Her er lige en ændringslog, for dem som har fulgt projektet:
 - IHC-Bridge kan nu hente projektfilen fra IHC Controleren. (Har oplevet flere gange at det kan være nødvendigt at genstarte IHC Controlleren før den vil hente projektet).
 - Kontrol af login samt rettighedder mod IHC.
 - Benytter Longpolling, så IHC ikke belastes unødigt.
 - Lysdæmpere virker nu, så Homekit ikke overstyrer lokale scenarier.*
 - Regulering af lysdæmpere virker nu også normalt i Apple's Hjem app.
 - Det er nu muligt at lave trykknapper i Homekit.
 - Trykknapper kan være med langt og kort tryk.
 - Sonos højtalere bliver automatisk opdaget og oprettet i homekit.
 - Masse forbedringer i web gui, så som kontrol for tomme lister
 - AirSonos ser ud til at virke stabilt nu (Publicerer dine Sonos højtalere som Airplay højtalere).
 - Forenklet metode til at oprette IHC kanaler fra projektfil.
 - Forbedret support for Roth Touchline.
 - Dashboard med info omkring tjenester og system status.
 - Nyt! Scene designer.
 - Nyt! Cloud connect.
 - Det er nu muligt at lave en backup af konfigurationen, og gendanne den igen. Opdatering skal foregå ved at man laver en backup og downloader den til en PC. På ny version kan man så uploade filen igen, og gendanne. (Denne funktion er ikke testet særlig meget endnu, så kan ikke love at det virker 100% på næste version, men det burde virke :mellow:).

* Det er p.t. ikke muligt at tænde lysdæmpere på en fastsat værdi, man skal regulere sig til til det niveau man ønsker (Sluk virker normalt). 

Her er lige en oversigt over rettelser og tilføjelser siden udgivelse af version 2.

Version 2.02:

  • Tilføjet: versions nummer er nu synligt i toppen af siden.
  • Tilføjet: Maske, så MAC adressen på homekti ikke kan indtastes forkert.
  • Rettet: IHC Temperatuer, som ikke blev vist i homekit.
  • Rettet: Fejl som bevirkede at Homekit tjenesten ikke ville starte når visse lister var tomme. 

Version 2.03:

  • Rettet: Fejl, som i visse scenarier fik IHC og IHC-Bridge til at loope rundt, så udgange begyndte at blinke.

Version 2.04:

  • Tilføjet; Faner på IHC Kanaler siden, for bedre sortering.
  • Påbegyndt grafer for temperatuere for Roth Touchline.

Version 2.05:

  • Tilføjet: Temepratur grafer for IHC følere.
  • Tilføjet: Liste med alle temperatur registreringer for både IHC og Roth
  • Tilføjet: Det er nu muligt at lave et tryk på under 1 sek. (Sæt tryktid til 0). Dette løser feks. mulighed for at simulere trykknapper for UNI dimmere m.m.
  • Rettet: En fejl, som indsatte + i steder for mellemrum i Tekst til tale beskeder.
  • Ændret: Tekst til tale er nu en trykknap i stedet for en kontakt.
  • Tilføjet: Ny Sonos menu, som hedder Sonos funktioner. Bruges til at oprette diverse knapper til styring af Sonos højtalere.
  • Rettet: Sonos Spillelister virker nu, og bliver automatisk hentet fra sonos controlleren. Det samme sker med favoritter.
  • Fjernet: Sonos Lydklips er fjernet indtil videre.

version 2.06:

  • Rettet: æøå fejl flere steder i sonos integrationen.
  • Rettet: Kip er omdøbt til tryk (Touch).
  • Rettet: Id kolonnen på tts er fjernet (Overflødig)
  • Rettet: Sonos højtalere kan nu omdøbes.
  • Rettet: En del stavefejl, samt flere tjecks for ens navne.
  • Rettet: Sonos TTS kan nu også håndtere beskeder med æøå.
  • Rettet: Problem med at visual 3.0 controller, logger brugeren af efter kort tids inaktivitet (Dette mærkes ved at controlleren blev meget langsom eller frøs helt.
  • Tilføjet: Homekit QR Kode, så man nu kan tilføje IHC-Bridge via kameraet.
  • Rettet: Temperaturer i homekit kunne ikke vise under 0.

version 2.07:

  • Tilføjet: Log - IHC-Bridge logger nu hændelser på de Kanaler som er opsat.
  • Tilføjet: Belysnings simulering.
  • Tilføjet: Automatiseringer.
  • Tilføjet: Udetemperatur, luftfugtighed og tryk fra openweathermap.com (Kan ses på status siden)
  • Tilføjet: Support for Airlink_input enhedder (Trådløse tryk).
  • Tilføjet: Faner på IHC-Kanaler, så de er opdelt på rum.
  • Rettet: En fejl som kunne få homekit tjenesten til at gå ned, hvis der var danske tegn i IFTTT events.
  • Rettet: optimeringer på kommunikationen med IHC, som burde give lidt hastigheds optimeringer.
  • Rettet: En fejl som kunne få tjenesten som opdaterer ihc status i homekti til at gå ned, hvis IHC sendte et uforudset svar, eller blev genstartet.

version 2.08:

  • Rettet: Fejl på IHC kanaler siden som viste en fejlbesked i toppen af siden når man trykkede på en knap
  • Tilføjet: Mulighed for manuelt at uploade projekt fil, hvis download fra controller fejler.
  • Tilføjet: Platform check på status siden viser nu om pi modellen er understøttet eller ej.

version 2.09:

  • Tilføjet: IHC Logfil - Loggen fra Service view kan nu ses i IHC-Bridge
  • Tilføjet: Mulighed for at modtage en pushover besked ved batteri advarsler.
  • Tilføjet: Support for Heyitech alarm (p.t. kun til/fra/hjemme tilkobling).
  • Tilføjet: Det er nu muligt at se batteri og signal status på wireless tryk.
  • Tilføjet: Udetemperatur på grafer (p.t. kun openweather, mulighed for at benytte en føler som udeføler kommer senere)
  • Tilføjet: Filtrer knapper for perioder for temperatur grafer, så grafen ikke loader al data hver gang.
  • Tilføjet: Automatisk oprydning i temperatur logninger.
  • Rettet: En fejl som bevirkede at manuel upload af projekt fil fejlede.

version 2.10:

  • Rettet: En fejl som gav en php fejl på  Temperaturer siden.
  • Rettet: En fejl som bevirkede at temperatur grafer ikke blev tegnet.
  • Rettet: En fejl som gjorde at Sonos højtalere ikke kunne benyttes til airplay, hvis en højtaler havde fået skiftet navn.
  • Rettet: En fejl, som bevirker at IHC-Wireless ikke virker på visse controllere.
  • Tilføjet: Tilstedeværelse kan nu benytte mac adresser, samt status kan ses i IHC Bridge.
  • Tilføjet: Scene designer.
  • Tilføjet: Cloud connect funktion.

version 2.11:

  • Rettet: Sonos TTS virkede ikke under Automationer.
  • Rettet: Visning af port nummer på cloud connect siden.
  • Rettet: Forkert visning af lysdæmper niveau på Scener.
  • Rettet: Hastigheds optimeringer på scener, så det kører lidt bedre på ældre tablets med mange ikoner.
  • Rettet: Sonos højtalere med mellemrum i navnet virkede ikke under Automationer.
  • Tilføjet: Backup / Gendan

 - Tilstædeværelses, kan påvirkes fra andre kilder, ved at sende en kommando til IHC-Bridge (http://<raspberry-pi-ip>:51828/?sensor=Claus&state=true). NB! Dette opdaterer kun status i homekit..

Noter:
  - Hvis Hjem slettes fra et idevice, så kan IHC-Bridge ikke findes igen, før der skiftes Navn og MAC under homekit. Der er også kommet en slet cache knap, som beder IHC bridge glemme alt om din installation.

API til IHC-Bridge.
Der er et simpelt http API til IHC Bridge, som kan benyttes til at integrere mod andre IOT enhedder.

 IHC Control:

URL:                      http://<rasperrypi-ip>/ihc/ihc.php
Metode:                 GET
Forespøregelse:    id           (IHC Kanal ID)
                              state      (true, false eller en værdi imellem 0 og 100, hvis type = dimmer)
                              type       (switch, kip eller dimmer)

Eksempel1 Tænd udgang 0x33a15b:
http://<rasperrypi-ip>/ihc/ihc.php?id=0x33a15b&state=true&type=switch

Eksempel2: Sæt dimmer 0x3a11b til lysneveau 30%:
http://<rasperrypi-ip>/ihc/ihc.php?id=0x3a11b&state=30&type=dimmer

IHC-Status (Indgang/Udgang/Scenarie):
NB! For at kunne læse status, så skal enheden være oprettet i IHC Kanaler

URL:                   http://<raspbetty-piip>/ihc/ihc-getstate.php
Metode:              GET
Forespørgelse:   id        (IHC Kanal ID)

Eksempel:
http://<raspberrypi-ip>/ihc/ihc-getstate.php?id=0x4b5b

Svar er 1 for on og 0 for off.

IHC-Dimmer Status (Lysdæmpere):
NB! For at kunne læse status, eller benytte kip funktionen, så skal enheden være oprettet i IHC Kanaler
Kip, vil anvende tryktiden fra IHC Kanalen (0 svarer til kort tryk).

URL:                   http://<raspbetty-piip>/ihc/ihc-getdimlevel.php
Metode:              GET
Forespørgelse:   id        (IHC Kanal ID)

Eksempel:
http://<raspberrypi-ip>/ihc/ihc-getdimlevel.php?id=0x1b3b

Svar er et tal imellem 0 og 100

Der er også api for Temperatur, og tilstedeværelse, hvis der er nogle som har brug for det, så sig til. 

 

IMG_0289.PNG

IMG_0290.PNG

IMG_0287.PNG

IMG_0288.PNG

 

pic2.PNG

pic3.PNG

pic4.PNG

tempgraf.PNG

sonos_func.PNG

log1.PNG

autm1.PNG

sim1.PNG

status2.PNG

wireless.PNG

scene1.PNG

scene2.PNG

Redigeret af cis2131
Fejl efter genstart
Link til kommentar
Del på andre sites

Der er flere af jer, som har problemer med at homekit tjenesten pludselig ikke kører.

Det ser ud til at det er et problem med seneste Sonos opdatering, det tyder på at de har ændret noget i deres api. 

Jeg er ikke helt klar over omfanget af problemet endnu, men det forhindrer homekit tjenesten i at starte.

Jeg arbejder på en løsning..

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

På 14/9/2018 at 22:21 , cis2131 skrev:

Der er flere af jer, som har problemer med at homekit tjenesten pludselig ikke kører.

Det ser ud til at det er et problem med seneste Sonos opdatering, det tyder på at de har ændret noget i deres api. 

Jeg er ikke helt klar over omfanget af problemet endnu, men det forhindrer homekit tjenesten i at starte.

Jeg arbejder på en løsning..

Claus

Hej Claus,

Kan det være en idé til en fremtidig version, at man kan slå moduler/funktioner til og fra? Så kan må slå de moduler til som man bruger og en side effekt af dette er så også, at man kan slå et modul fra der gør at feks. Homekit ikke længere kan køre og i det hele taget bruges der så færre ressourcer, når moduler som man ikke vil bruge ikke kører. 

Jeg kunne også tænke mig en log funktion, så man kan fejlsøge lidt, når noget ikke virker. Det er pænt frustrerende for os nørder, at vi er blinde. :-) 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Har netop anskaffet mig et homekit kamera med motion detection. Takket være Claus (og IHC Bridge), kan jeg nu oprette automatiseringer mellem IHC og kameraet. F.eks. ikke bare tænde udelys ved bevægelse, men også tænde og slukke lys i huset hvis ingen er hjemme, når der er bevægelse udenfor. 

Rettelse: Automatiseringerne foregår i HomeKit (ikke IHC Bridge) - IHC Bridge sørger "bare" for at det hele kan snakke sammen.. (Og værdien af "bare" kan ikke undervurderes!! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Claus.

 

Nu har jeg været væk fra Bridgen de sidste par måneder, så derfor er jeg begyndt forfra. Jeg har hentet og opdateret til 2.11. Når jeg forsøger at tilføje tilbehør på ipad'en står den bare og søger og søger, efter jeg har indtastet pin. Kan du se om der noget jeg mangler at gøre?

 

Mvh Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

11 minutes ago, Thomas Malling Holmbæck said:

Hej Claus.

 

Nu har jeg været væk fra Bridgen de sidste par måneder, så derfor er jeg begyndt forfra. Jeg har hentet og opdateret til 2.11. Når jeg forsøger at tilføje tilbehør på ipad'en står den bare og søger og søger, efter jeg har indtastet pin. Kan du se om der noget jeg mangler at gøre?

 

Mvh Thomas

Det er sikkert pga en fejl som er opstået i forbindelse med seneste Sonos version. Jeg har fundet en løsning, og har lige sendt den til din pi, men den er ikke inkluderet i version 2.11 endnu.

Hvis der er andre som pludselig oplever at homekit integrationen ikke virker, så send mig en PB med aktiverings nøglen, så sender jeg en opdatering. (Det er ikke alle som har sonos som har fejlen).

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

20 timer siden, cis2131 skrev:

Det er sikkert pga en fejl som er opstået i forbindelse med seneste Sonos version. Jeg har fundet en løsning, og har lige sendt den til din pi, men den er ikke inkluderet i version 2.11 endnu.

Hvis der er andre som pludselig oplever at homekit integrationen ikke virker, så send mig en PB med aktiverings nøglen, så sender jeg en opdatering. (Det er ikke alle som har sonos som har fejlen).

Claus

Hmmm... Jeg kan stadig ikke få det til af funke..?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 hour ago, Thomas Malling Holmbæck said:

Jeg har slettet alle kanalerne, og kun lagt nogle enkelte ind nu, men får stadig ¨HOMEKIT: Kører ikke¨ og ipad'en står hele tiden kun og søger, efter jeg har indtastet  pin.

Tryk på Remote support knappen, så tjeker jeg den lige. 

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Claus.

Jeg kan heller ikke få Hjem appen til at finde IHC bridge. Har prøvet med en frisk installation af 2.11, men det fungerer ikke. Homekit stoppede med at fungere ifbm. jeg opdaterede til IOS12 beta (tror jeg nok). 

Jeg slettede SONOS højtalerne, for at se om det var dem der lavede en konflikt, men det hjalp heller ikke.

Jeg har aktiveret fjernsupport og sendt dig nøgle på PB. Vil sætte stor pris på, hvis du har tid til at kigge på det.

Mvh.

Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...
5 hours ago, NFR said:

Hej

 

Tak for IHC Bridge

Er der en ETA på understøttelse af Raspberry PI 3 b+?

Ikke rigtig.. Første step. er vel at jeg får indkøbt mig en pi3+, så jeg kan komme igang med at bygge et nyt image. :-)

Må se om ikke jeg kan få taget hul på det projekt i det nye år..

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutes ago, Henrik Ditlevsen said:

Tjenesten Homekit kører ikke. Hvordan finder man årsagen til at tjenesten ikke kører?
Jeg har ikke dubletter af IHC kanal navne. Jeg anvender version 2.11

Hvis du har Sonos, så kan det være derfor.. Send mig din aktiverings nøgle på en privat besked, så sender jeg den lige en opdatering.

Claus

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej

Jeg har netop sat IHCbridge op - men kan IHC bridge kan påstår at der ikke er nogen IHC controller på mit system,

Kan heller ikke hent projekt filen fra kontrolleren.

Det til trods for IHC bridge, faktisk kan fortælle hvilket fejl der er registeret i loggen på IHC kontrolleren

 

Nogle bud på hvad der kan være galt ?

 

Her en fejl meddelse når jeg spørg på wireless Error:Failed to connect to 192.168.y.xx port 80: Connection refused

Hvilket er forståelig - da min kontroller er på port 8000

 

/Per

 

Link til kommentar
Del på andre sites

10 minutes ago, Per Jungersen said:

Hej

Jeg har netop sat IHCbridge op - men kan IHC bridge kan påstår at der ikke er nogen IHC controller på mit system,

Kan heller ikke hent projekt filen fra kontrolleren.

Det til trods for IHC bridge, faktisk kan fortælle hvilket fejl der er registeret i loggen på IHC kontrolleren.

WiFi virker kan jeg heller ikke få til at virke, IHC bridge kommer aldrig på mit netværk via WiFi, via kable - ikke noget problem

 

Nogle bud på hvad der kan være galt ?

 

/Per

Kører din IHC med standard porte (80 og 443). ? Hvis ikke, så prøv lige at rette det, og se om ikke det løser det. Har oplevet en fejl med det før.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hej,

Jeg har et helt basalt problem med at få IHC-Bridge til at boote. Jeg havde i forvejen en ældre RPi Type B samt en RPi model 3 B+, men det er nu lykkedes at skaffe en RPi Model 3 B som jeg går ud fra bør være kompatibel siden kun Model 3 B+ er nævnt. 

Problemet er at den løber direkte i en kernel panic hvor den afsluttende besked er "not syncing: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block (172,2)". Jeg har forsøgt mig med bridge-imaget (boot) på både 8, 16 og 4 GB kort med samme resultat.

Er det et problem med at Model 3 B heller ikke er kompatibel eller er der en anden (bedre :-)) forklaring?

/Hans

Det er nu efterfølgende lykkedes at få lavet en brugbar installation vha. BalenaEtcher.

Redigeret af Hans Wennerberg
Problem løst.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej,

Jeg har problem med IHCbridge 2.11 som efter en tid begynder at forudsage at IHC systemet bliver langsomt - skal trykke 2 3 gange på en kontakt før signalet fanges af controleren. Straks jeg kobler IHCbrdige fra nettet bliver alt normalt. Jeg kan ikke se at noget er fejl på IHCbridge, andet end at IHC loggen er enorm 23K+ records. Lader jeg et nyt image fungere den fint i cirka en måned igen. Jeg har en Rasperry PI 3

Tak på forhånd,

Thim

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok