Hop til indhold

Nybyg IHC tavle


Jakob Larsen
 Share

Recommended Posts

Det bliver godt, jeg er dog lidt betænkelig ved placeringen af wireless lampeudtag INDE i en metalkasse, det vil med garanti give udfordringer med dårligt signal. Flytter du antennen ind i skabet vil du få de samme problemer med alle dine wireless tryk og fjernbetjeninger.

Jeg ville flytte alt wireless ud i teknikrummet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Dejligt at se en "håndværker" der planlægger at terminere alle sine kabler istedet for at koble dem direkte til i/o modulerne.

Vil væde med der er tale om en "industrimand" der er vant til at servicere de samme kunder gennem et langt forhold, og ikke en "byggemand bob" der bare skal være færdig i en fart og videre til næste byggeri.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jakob

Ser lækkert ud, dejligt at tingene bliver planlagt, jeg er selv tømrer og forsøger altid at billed dokumentere til ks.

Da jeg startede min renovering af 70`er villa vidste jeg nærmest intet om IHC andet end det var det mest fleksible og måske billigste styresystem til et almindeligt hus.

Desværre var min Elektrikker ikke dygtig nok til at tænke alt igennem selvom han vidste hvad det skulle ende med, det har resulteret i udbygning af tavle til dobbelt størrelse undervejs og en kabelføring i teknikrum der ligner lort.

Dejligt at en plc mand bruger IHC, der er så mange indlæg om IHC død, og at andre smart House systemer som knx, plc og alle mulige andre systemer er bedre.

Af ren nysgerrighed.

Hvad er egentlig grunden til at du bruger IHC, jeg tænker at du har god adgang til div plc/knx dimser og at du sikkert nemt kan programmere.

du har jo valgt at samle alt i tavlen og fortråde alt.

af erfaring ved jeg at det giver temmelig mange svagstrømskabler og stærkstrømskabler.

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå da, det var da noget rod.

jeg har valgt IHC systemet fordi det opfylder det jeg skal bruge til mit smart House. Også ville jeg hellere ikke skræmme evt køber væk i fremtiden med noget system som kune jeg kan servicere.

der bliver en del kabler ja, men synes det er tryghed for mig at have kabler ud til alle tryk og sensor. Også er kablet stadigvæk det bedste efter mit optik.

Link til kommentar
Del på andre sites

Dejligt projekt som jeg glæder mig til at følge. Det ser godt ud og bliver lækkert med en intern kabling i de grå kanaler. Jeg ville måske bruge et par ruller parsnoet ledning så du ikke skulle rode med at afisolere de LINK-6/10 kabler, men det kræver så at der ikke er 230V ledninger i samme kanal, derfor kan dit valg være en fordel.

Læg meget gerne masser af billeder op løbende af både tavle og installationen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 9 months later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok