Hop til indhold

Homekit, kører ikke


Anders Bjerregaard
 Share

Recommended Posts

Hej

jeg har IHC-bridge 2.11 og har kørt upåklageligt i et års tid. Idag stoppede homekit med at fungere, der står “Kører ikke”.

Har prøvet at genstarte både homekit, raspberry samt slettet cache, men skifter status til “kører ikke” efter kort tid. Hvad kan fejlen være?

Jeg har aktiveret Remote support

Link til kommentar
Del på andre sites

2 hours ago, Anders Bjerregaard said:

Hej

jeg har IHC-bridge 2.11 og har kørt upåklageligt i et års tid. Idag stoppede homekit med at fungere, der står “Kører ikke”.

Har prøvet at genstarte både homekit, raspberry samt slettet cache, men skifter status til “kører ikke” efter kort tid. Hvad kan fejlen være?

Jeg har aktiveret Remote support

Det ser ud til at det er et problem med seneste Sonos opdatering, det tyder på at de har ændret noget i deres api. 

Jeg er ikke helt klar over omfanget af problemet endnu, men det forhindrer homekit tjenesten i at starte.

Jeg arbejder på en løsning..

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, cis2131 skrev:

Det ser ud til at det er et problem med seneste Sonos opdatering, det tyder på at de har ændret noget i deres api. 

Jeg er ikke helt klar over omfanget af problemet endnu, men det forhindrer homekit tjenesten i at starte.

Jeg arbejder på en løsning..

Claus

Ok, tak for din tilbagemelding

Link til kommentar
Del på andre sites

12 timer siden, cis2131 skrev:

Det ser ud til at det er et problem med seneste Sonos opdatering, det tyder på at de har ændret noget i deres api. 

Jeg er ikke helt klar over omfanget af problemet endnu, men det forhindrer homekit tjenesten i at starte.

Jeg arbejder på en løsning..

Claus

De har fjernet en del af topology I support sektionen. Der er kommet et API, det er lidt mere besværligt, men er nok fremtiden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Claus,

Du er også velkommen til at test hos mig. Jeg har en helt ren og simpel installation af 2.11 med kun en enkelt IHC kanal defineret. Det er ikke på noget tidspunkt lykkedes at forbinde til Homekit, efter at jeg installerede Sonos højtalere i sidste uge. Lad mig vide om det hvis det giver mening?

Henrik 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 27/9/2018 at 21:04 , cis2131 skrev:

Jeg har en opdatering klar, men har ikke fået endeligt svar på om det har løst problemet.

Send mig lige din aktiverings kode på en PB. så sender jeg lige opdateringen til din boks.

Claus

er sendt (havde åbenbart fået slået notifikationer fra ved svar i tråden - derfor det sene svar)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Fik i løst problemet ? Jeg fik lige det hele op at køre igår, homekit virkede fint med 4 udgange. Men på et eller andet tidspunkt mens jeg tilføjede flere, stoppede homekit med at køre.

Jeg har prøvet at slette de ekstra udgange (sågar alle), slette i hjem appen, skifte mac adresse, skifte navn, genstarte osv. Der er ikke noget der kan få servicen op at køre igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutes ago, Esben Uth said:

Fik i løst problemet ? Jeg fik lige det hele op at køre igår, homekit virkede fint med 4 udgange. Men på et eller andet tidspunkt mens jeg tilføjede flere, stoppede homekit med at køre.

Jeg har prøvet at slette de ekstra udgange (sågar alle), slette i hjem appen, skifte mac adresse, skifte navn, genstarte osv. Der er ikke noget der kan få servicen op at køre igen.

Hej Esben

Hvis den virker og så pludselig stopper imens man udvider med flere kanaler, så er det typisk fordi der er ens navne i din IHC dokumentation, og du ikke tilretter dem i IHC kanaler inden du trykker gem.

Men hvis du har prøvet at rette op på det, og trykket på Gem knappen, så er jeg nødt til lige at komme på via remote support og kikke. 

Så tryk på den knap, og send mig en privat besked med Aktiverings nøglen i.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 weeks later...
  • 11 months later...

Hej folkens

Jeg lader til at have ramt dette problem også. Apple Homekit kan ikke tilføje bridge. Havde et SD-kort der gik ned. Geninstalleret IHC Bridge. Aktiveringsnøgle virker fint , men "Homekit Kører ikke"

Har prøvet at lave "nyt hjem" "slette cache" ændre pin , MAC , etc. Men synes ikke rigtigt jeg kan få tilføjet bridgen

Any thoughts?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok