Hop til indhold
  • 0

Køb af IHC net moduler - HVOR?


Pons
 Share

Spørgsmål

Jeg har en IHC net installation, hvor der er trukket kabler og monteret stik i alle rum.

I teknikrummet er der opsat to stk. IHC net tavler, hvor kablerne er fremført til.  

Desværre har jeg aldrig fået monteret tavlerne færdig med moduler, og opdager nu til min skræk at IHC net er udgået.

Jeg har derfor 2 spørgsmål.:

- Er der nogen der har kendskab til steder, hvor man stadig kan købe modulerne?

- Er der gode forslag til alternative moduler, som kan monteres i IHC net tavlerne?

 

Jeg skal umiddelbart bruge flg.:

- Strømforsyning

- 2 stk. Antenne modul A111-65

- 2 stk. Dataswitch S1000-T

 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg er bange for at du ikke kan få de moduler længere desværre. Jeg har fornylig set dem hos billigihc.dk og et par andre webshops, men alle gange med 1-4 ugers leverings tid, hvilket får mig til at tror at de bare ikke er blevet fjernet fra deres oversigt.

Som antenne forstærker kan du bruge IHC NET Basic fordeler enheden. Den kan levere antenne signalet i en 100 Ohm udgave som kræves for at sende signalet gennem PDS kablerne, men den kan desværre ikke monteres i din IHC tavle. Det er den eneste antenne forstærker jeg kender som kan lever antenne signalet med 100 Ohm.

Data switchene har jeg ikke set andre stedder. Hvis du finde nogen høre jeg gerne om dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Havde selv en IHC net psu der stod af for et stykke tid siden. Skiftede den bare til en anden "tilfældig" jeg hadde liggende der kunne være og monteres under afdækninign. Så den burde ikke være noget problem. 

mht Dataswitce findes der (industri) modeller beregnet til DIN montage så her kan man også lave en workarround.

https://www.google.dk/search?q=switch+din+rail+mount&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwiL1Jr8oLXdAhWCIlAKHc_QBmwQ7Al6BAgAEA8&biw=1664&bih=894

Det værste er nok antennemodulerne for der har jeg ikke set andre til DIN montage. Der findes dog systemer til 10" og 19" rack montage, og "løse" enheder ala IHC basic.

Ellers må du holde øje med DBA og se om ikke du kanu kan finde et brugt. Det behøver nødvendigvis ikke at være et A111-65 hvis bare det er til alm. TV distribution.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Havde selv en IHC net psu der stod af for et stykke tid siden. Skiftede den bare til en anden "tilfældig" jeg hadde liggende der kunne være og monteres under afdækninign. Så den burde ikke være noget problem. 

Selve PSU'en kan man nemt finde. Det er straks være med den specielle strømfordeler.

3 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Det er endnu ikke lykkes mig at finde nogle industri switche som passer i en LK IHC NET tavle. De er alle lavet til de dybere industri tavler, og langt de fleste passer ikke i M36 hullet ligegyldigt hvordan man vender og drejer dem. Selv hvis man skære ud i tavlen, vil kun enkelte af industri switchene kunne være der, men de vil alle rage så langt ud at man ikke kan få klap lågt på.

Hvis du kender til nogle switche som rent faktisk kan være i tavle høre jeg gerne om dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej det kan godt blive et problem, hvis den skal være under klapdækslet.

Jeg har så valgt at acceptere de synlige patchkabler ude i teknikrummet da jag har valgt at "fuske" og benytte en alm. ug tavle og ikke den specielle IHC net. Men min switch rager faktisk ikke så meget ud af kassen/rammen. og så er den faktisk blevet udvidet med endnu en, da jeg løb tør for porte. Den er montere lige ovenover, så her måtte jeg "tilpasse" udsparringen med en fil.

Kan se min tavle faktisk er det første billede der dukker op ved en google søgning på "ihc net tavle"

https://www.google.dk/search?q=ihc+net+tavle&client=safari&hl=da-dk&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjLsobVobjdAhVSJVAKHRuuDDsQ_AUIESgB&biw=1024&bih=648

Ikke at jeg er specielt stolt af den håndværksmæssige udførsel, men som inspiration til andre hvis man vil tillade afvigelse fra "LK normen". I dette tilfælde sætter jeg funktionalitet og pris over æstestikken ^_^ 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svar alle samme. Jeg har været ramt af mandeinfluenza, deraf mit langsommelige svar.

Umiddelbart er der endnu ingen forslag, hvor jeg kan bibeholde mine eksisterende IHC NET tavler og "Estetikken".

Mht. TV signalet, kan jeg se at flere har succes med denne https://www.av-connection.dk/?PNo=MC-TVB02

Desværre findes den ikke til dinskinne.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 timer siden, Pons skrev:

Desværre findes den ikke til dinskinne.

Det kan klares med et beslag, hvis eller du kan holde ud at se på det. 

https://www.google.dk/search?q=din+skinne+beslag&client=safari&hl=da-dk&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi56MLevcfdAhUsNOwKHehqAUAQ_AUIESgB&biw=1024&bih=648

Men umiddelbart burde den forstærker kunne være under klapdækslet, så det er nok ikke et problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok