Hop til indhold
  • 0

Dimmer defekt, eller?


Harjo
 Share

Spørgsmål

Kære forum

Her til aften oplevede jeg at mine 3 lamper placeret over spisebordet i 230v udtag, begyndte at blinke.

Jeg havde svært ved at slukke dem via kontakten og Dimming funktionen virkede slet ikke.

Hvad filen kan være galt og hvor skal jeg begynde at lede?

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
20 timer siden, Harjo skrev:

Kære forum

Her til aften oplevede jeg at mine 3 lamper placeret over spisebordet i 230v udtag, begyndte at blinke.

Jeg havde svært ved at slukke dem via kontakten og Dimming funktionen virkede slet ikke.

Hvad filen kan være galt og hvor skal jeg begynde at lede?

Hvilken dimmer?

Hvilke lyskilder?

Virker den hvis du styrer den via serviceview?

Der mangler lidt fakta for at vi kan yde den bedste hjælp.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Hvilken dimmer?

Hvilke lyskilder?

Virker den hvis du styrer den via serviceview?

Der mangler lidt fakta for at vi kan yde den bedste hjælp.

Hej Bjarne

Dimmer = ? Jeg ved blot at jeg kan dæmpe lyset ved at holde tænd/sluk knappen inde.
Det har virket hidtil med de pærer som har siddet i lamperne (IKEA 11W/600Lm/e14)

Om jeg tænder/slukker via serviceview gør ingen forskel. Lyset står blot og blinker i tændt tilstand eller meget svagt i slukket tilstand.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
46 minutter siden, Harjo skrev:

Hej Bjarne

Dimmer = ? Jeg ved blot at jeg kan dæmpe lyset ved at holde tænd/sluk knappen inde.
Det har virket hidtil med de pærer som har siddet i lamperne (IKEA 11W/600Lm/e14)

Om jeg tænder/slukker via serviceview gør ingen forskel. Lyset står blot og blinker i tændt tilstand eller meget svagt i slukket tilstand.

Dimmer er slang for lysdæmper. Sidder den i tavlen eller er det en wireless i lampeudtaget?

Du kan prøve at slukke og tænde den gruppeafbryder i tavlen hvor det berørte lys sidder på. Det hjælper nok ikke. 

Prøv et fjerne dine led pærer og sæt som forsøg nogle gammeldags glødepærer i og se om det så virker. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Dimmer er slang for lysdæmper. Sidder den i tavlen eller er det en wireless i lampeudtaget?

Du kan prøve at slukke og tænde den gruppeafbryder i tavlen hvor det berørte lys sidder på. Det hjælper nok ikke. 

Prøv et fjerne dine led pærer og sæt som forsøg nogle gammeldags glødepærer i og se om det så virker. 

Tjek, jeg ved hvad en dimmer er ;-) - jeg ved blot ikke helt hvilket modul/model dimmer der styrer præcis de udtag som disse 3 lamper sidder på.

Vipper jeg afbryderen til de lamper, gør det ingen forskel.

Alle typer pærer jeg propper i blinker.

Er det mon dimmeren jeg skal på jagt efter på loftet som kan være defekt?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, Bjarne Sørensen skrev:

Prøv at lægge et billede af tavlen. Lyset skal slukke når du slukker på gruppen. 

Hvor gammel er din installation?

Lyset slukker skam også når jeg vipper afbryderen i tavlen, det jeg mente var at det gjorde ingen forskel på problemet. 

Installationen er fra 2003 ca. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 8/9/2018 at 23:40 , Bjarne Sørensen skrev:

Så er det ikke wireless. 

Din dimmer er nok død. Er det en uni 350? De holder ikke evigt. 

Du kan skifte den til en uni 400. Benforbindelserne er bare ikke de samme. Der er byttet rundt på top og bund. 

 

OK, tak, jeg undersøger.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 8/9/2018 at 23:40 , Bjarne Sørensen skrev:

Så er det ikke wireless. 

Din dimmer er nok død. Er det en uni 350? De holder ikke evigt. 

Du kan skifte den til en uni 400. Benforbindelserne er bare ikke de samme. Der er byttet rundt på top og bund. 

 

Arhmen altså, nu slår det mig lige.

Der sad 3 stk. pærer i, 2 stk. sparepærer og 1 stk. halogen pære og fejlen opstod da den halogenpære stod af og der så udelukkende var sparepærer tilbage lamperne som ikke trækker nok belastning og derfor blinker som de gør...

Beklager at have spildt jeres tid og tak for hjælpen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Harjo skrev:

Arhmen altså, nu slår det mig lige.

Der sad 3 stk. pærer i, 2 stk. sparepærer og 1 stk. halogen pære og fejlen opstod da den halogenpære stod af og der så udelukkende var sparepærer tilbage lamperne som ikke trækker nok belastning og derfor blinker som de gør...

Beklager at have spildt jeres tid og tak for hjælpen.

Derfor altid tricket med at :)sætte en alm pære i hvis det driller. 

Men så lærte du lidt omkring fejlfinding 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok