Hop til indhold
  • 0

Kan ikke forbinde via IHC Visual når IHC-Bridge kører


PaianDK
 Share

Spørgsmål

Jeg har installeret IHC-bridge forfra .
I forbindelse med konfigurationen af IHC-bridge, ville jeg logge på Visual men fik den kendte fejl med controller ikke fundet  men den svarer på ping.
Jeg har så prøvet fra den bærbare, med samme resultat. Hverken via USB eller netværket.
Så snart jeg slukker for IHC-bridge forbinder jeg fint.?

Er den fejl set før?

hilsen Lars

 

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På ‎06‎-‎09‎-‎2018 at 13:04 , PaianDK skrev:

Kører på HW 6.1 med 2.8.6. Den er opdateret med hw 6.2 firmware og kører ellers fint.

Min oplevelse med HW 6.1 controlleren er også de samme. Der er kun halvt så meget ram i, så det er derfor den driller. Du skal bare lukke IHC-Bridge ned mår du arbejder med controlleren.

 

Samme problem oplever jeg på min HW 6,2 når IHC-Captain kører og jeg skal på med Visual, så er den meget lang tid om at forbinde, specielt hvis serviceview også kører. Det ender nogle gange galt med en utilsigtet genstart af controlleren hvor den så rydder alle mine målere, 8 stk :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Min oplevelse med HW 6.1 controlleren er også de samme. Der er kun halvt så meget ram i, så det er derfor den driller. Du skal bare lukke IHC-Bridge ned mår du arbejder med controlleren.

Var også den konklusion jeg nåede frem til, så tak for at bekræfte det.
:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det afhænger naturligvis af hvor mange ting man har "overvågning" af på sin controller, hvor mange vilde funktion blokke man har. Jeg har set en del controller med timer blokke der løber løs etc. Specielt når folk selv koder funktions blokke er det tit rod.

Så en hurtig omgang oprydning af ihc projektet kan tit give meget bedre performance.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg vil ikke udelukke der er noget snavs i projektet.

Men kan det være en kombi med også for mange inputs til controlleren.
Tilsluttede for nylig en lux/temperatur måler.
Den sender vel en del input til controlleren.

Jeg kan heller ikke hente mit projekt fra controlleren i IHC-Bridge, kan tænkes det er samme problem som med Visual.

Læser jeg projektet ind i IHC-bridge fra en fil, så fungerer IHC-bridge fint.
Syntes nu ikke mit hus/ihc er så avanceret.
 

hilsen Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Lux/temp. sensoren er ikke så slem. Den sender max data en gang pr. 30 sec. eller noget i den stil.

Problemet er controllerens resource prioritering. Højeste prioritet ser ud til at være I/O moduler, dernæst wireless, så trejde parts kommunikation, og tilsidst Visual/program upload/download.

Dit hus behøver ikke være særligt avanceret. Hvis dit program er noget rod så risiker du problemer ligegyldigt hvor stort dit program er. f.eks. kan controlleren ikke lide produkter der er defineret, men som ikke er tilsluttet og/eller ikke brugt i programmet. Det samme gælder f.eks. en temp. sensor som er monteret, men ikke defineret. Helt galt går det hvis en temp. sensor er monteret på en indgang, som er defineret som alm. tryk.

Sommetider hjælper det at genstarte controlleren lige før man skal hente eller sende programmet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok