Hop til indhold
  • 0

Dæmpning af LED panel med push dæmp driver


cckring
 Share

Spørgsmål

Jeg vil lige starte med en disclaimer, for jeg er temmelig meget på udebane inden for IHC, selvom jeg har haft det i huset i lidt over tre år. Jeg er ikke elektriker, men arbejder med software, så med det udgangspunkt har jeg selv programmeret lidt i mit IHC-setup. Men altså, jeg har ikke den store tekniske forståelse om el-termer.

Nå, men jeg overvejer at købe et LED-panel herfra:
https://www.led-tek.dk/produkter/interioer/kontor-butik-detail/led-lyspaneler

Jeg vil gerne have mulighed for at dæmpe lyset derfra, og jeg har fået at vide, at de kan levere en (ikke-IHC) dæmper med, som fungerer med panelet - den kaldes vistnok for en "push dæmp driver".

Min udfordring er at få afklaret inden jeg køber, om jeg kan programmere mine IHC-kontakter til at styre denne dæmper? Jeg har fået at vide at dæmperen der følger med fungerer over de tre faser, men kan jeg programmere mine IHC-kontakter til gradvist at dæmpe hhv. øge når jeg holder venstre/højre side af IHC-kontakten inde?

Her er et billede af kontakten:
https://photos.app.goo.gl/q8iLPnwGAsnwk3pj6


Jeg håber mine spørgsmål giver mening :-)
 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

En push dæmper (hvis den virker) kan virke med IHC tryk, ved at programmere med en følg/inverter funktionsblok og et reedrelæ, eller på output 230. Det kommer an på om dæmperen pushér via 230volt eller potentialefri kontakt. 

Men jeg bliver lidt bekymret når du skriver,  "at dæmperen der følger med fungere over de tre faser". Hvad er det helt konkret for en dæmper der følger med? (Tegning og specifikation). 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok