Hop til indhold
  • 0

svagstrøms tryk "hænger"


Kandersen
 Share

Spørgsmål

Vi har en del fortrådet 4-tast tryk hvor tasterne ligesom hænger fast. Det er primært de taster som aldrig rigtig har været i brug, så jeg tænker ikke det ligefrem er slidtage der er årsagen. 
Jeg har prøvet at rode med et par tryk/rense dem, men synes ikke rigtig jeg kunne løse problemet. Det virker som om at det er plasstikken som er "vokset" uden at man egentlig kan se det.
Er den eneste løsning så at skifte hele trykket?
Det var lidt belastende i går, efter jeg endelig fik taget mig sammen til at koble garageporten (motoren) på IHC installationen, og så forsøge teste det fra det ledige tryk jeg havde valgt, som mig bekendt aldrig har været i brug, og så lortet hænger fast 9 ud af 10 gange :wacko: 
(Til gengæld virker det perfekt via Openhab/Mobil. Nu skal jeg bare have Google Assistant til at fatte det også. Det tager åbenbart en rum tid for Google at lære dansk).

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
30 minutter siden, Kandersen skrev:

Det ene tryk tog jeg helt af. Lige så snart den sidder i en ramme, så går tasten ret stramt. 
Men den i går, den prøvede jeg ikke at løsne skruerne på. Det kan jeg selvfølgelig lige prøve.

Det er ganske ofte fejlen at de er spændt for hårdt. Men trykkene er et lidt sart punkt - er mange lavspændingskontakter. Men prøv at skifte trykket eller rammen. Rammen kan også nem være blevet skæv eller slidt blot af at side i varmen.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok