Hop til indhold
  • 0

Lys dæmpning (LED)


Jakob Larsen
 Share

Spørgsmål

Hej allesammen.

Jeg står og skal til og bygge hus og der har jeg valgt og installere IHC styring. jeg ville gerne kunne dæmpe Led Spots i stort set hele huset. Jeg bygger et hus med fladt tag så jeg skal have styr på mit el :) da jeg ikke får noget loft rum. Jeg vil gerne høre hvad det bedste setup vil være sådan rent hardware mæssigt.  Jeg vil have wireles tryk og Lysdæmperene monteret i tavlen.

Funktionen skulle være at jeg kan styre op og ned med tryk (det er standard) men vil også kunne stille lysstyrken i % fra Ipad APP´en. Har ikke kunne finde en lysdæmper som kan dæmpe Led spots og samtidig kunne stille lystyrken via Ipad APP' en.'

Håber det giver mening.

PFT.

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
1 time siden, Jakob Larsen skrev:

Hej allesammen.

Jeg står og skal til og bygge hus og der har jeg valgt og installere IHC styring. jeg ville gerne kunne dæmpe Led Spots i stort set hele huset. Jeg bygger et hus med fladt tag så jeg skal have styr på mit el :) da jeg ikke får noget loft rum. Jeg vil gerne høre hvad det bedste setup vil være sådan rent hardware mæssigt.  Jeg vil have wireles tryk og Lysdæmperene monteret i tavlen.

Funktionen skulle være at jeg kan styre op og ned med tryk (det er standard) men vil også kunne stille lysstyrken i % fra Ipad APP´en. Har ikke kunne finde en lysdæmper som kan dæmpe Led spots og samtidig kunne stille lystyrken via Ipad APP' en.'

Håber det giver mening.

PFT.

Hej Jakob.

Velkommen til IHC-User.

Du er inde på det helt rigtige, wireless dimmere ved tavlen, så duer det.

Husk at det skal være Ø80 modellen da det er den eneste der er blevet opgraderet i en hw 2.xx hvor de bruger nullen til at styre dimmeren med så den ikke skal trække den gennem lyskilden hvor der derved kan opstå fejl med lys i LED's når de er slukket osv osv.

Du skal bruge denne, og så kan du se % i App'en og stille 5 i App'en og lave flere scenarier osv osv:

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/019D903522_01.pdf

LK har en dimmerguide så du kan se hvilke LED lyskilder der er kompatible med dommeren. Men du er nok mest nød til at prøve dig frem.

https://www.schneider-electric.dk/da/faqs/FA342278/

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Jacob

Velkommen til.

Det bedste hardware setup er kabler ud til alle tryk og brugssteder, alle lysdæmpere bør være wireless, som anbefales samlet ved tavlen, brug kun Ø80 modellen som Bjarne skriver. Lysdæmperen kan dæmpes med LK´s App til både smartphones og iPad.

Hvad den bedste software løsning er, er straks mere diffust og kommer 100% an på jeres ønsker og krav til komfort, energioptimering og sikkerhed. Hvis du ikke selv vil genopfinde alle de muligheder IHC tilbyder, er du velkommen til at besøge min hjemmeside www.i-bi.dk som indeholder en del info og mange forslag til funktioner.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎13‎-‎06‎-‎2018 at 21:53 , Bjarne Sørensen skrev:

Hej Jakob.

Velkommen til IHC-User.

Du er inde på det helt rigtige, wireless dimmere ved tavlen, så duer det.

Husk at det skal være Ø80 modellen da det er den eneste der er blevet opgraderet i en hw 2.xx hvor de bruger nullen til at styre dimmeren med så den ikke skal trække den gennem lyskilden hvor der derved kan opstå fejl med lys i LED's når de er slukket osv osv.

Du skal bruge denne, og så kan du se % i App'en og stille 5 i App'en og lave flere scenarier osv osv:

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/019D903522_01.pdf

LK har en dimmerguide så du kan se hvilke LED lyskilder der er kompatible med dommeren. Men du er nok mest nød til at prøve dig frem.

https://www.schneider-electric.dk/da/faqs/FA342278/

 

Hej Igen, jeg vil bare lige være på den sikre side.

hvis jeg gerne vil have to dæmpere på et lampeudtag ude i huset, kan det godt lade sig gøre? (se vedhæftet skitse)

Grunden til spørgsmålet er fordi du skriver den bruger nullen til og dæmpe med, og der blev jeg i tvivl om det virker hvis jeg har to dæmpere og en fælles nul leder i lampeudtaget

Eksempel_Dæmp.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Jakob Larsen skrev:

hvis jeg gerne vil have to dæmpere på et lampeudtag ude i huset, kan det godt lade sig gøre? (se vedhæftet skitse)

Grunden til spørgsmålet er fordi du skriver den bruger nullen til og dæmpe med, og der blev jeg i tvivl om det virker hvis jeg har to dæmpere og en fælles nul leder i lampeudtaget

Det ser helt rigtigt ud. 
Årsagen til at det med nul nævnes, det er fordi Uni250 dimmerne (1 modul dæmperne), de bruger IKKE nul, hvilket er en skidt ide. Men sådan som du har tegnet det, der er det helt korrekt.  

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok