Hop til indhold

IHC Captain virker ikke efter controller update


Kandersen
 Share

Recommended Posts

Hej @Mikkel Skovgaard

I forgårs skulle jeg lave nogle ændringer til mit Visual program, som jeg derefter uploadede til controlleren (helt som normalt). 
Da jeg senere skulle slukke lyset i min stue via IHC tryk, så skete der nada (det er de Hue lamper som er styret via IHC Captain). Jeg troede egentlig det var fordi IHC captain var stoppet, ligesom der tidligere har været et problem med. Jeg var dog på vej i seng på det tidspunkt, så jeg fik først tid til at se på det i går.

I går:
IHC Captain var IKKE stoppet. Og jeg kunne stadigvæk ikke slukke lyset på IHC tryk.
Jeg måtte genstarte IHC Captain, førend jeg igen kunne slukke/tænde lyset i stuen. 

Bruger selvfølgelig version 1.10.  

Link til kommentar
Del på andre sites

Det burde den måske. Men den gjorde det ikke forleden aften, 100% sikkert.. Eller rettere, det er muligt den gjorde, men jeg kunne ikke slukke Hue lyset på IHC tryk bagefter :)
Jeg har nogle ændringer jeg skal lave i programmet i den nærmeste fremtid, så holder jeg øje med den.. 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej @Mikkel Skovgaard 
I går fik jeg tid til at rode med IHC Visual igen og lavede nogle ændringer i programmet... Og ganske som forventet, så virker IHC captain ikke jeg har uploadet et nyt program til controlleren. Hverken Hue lyset i stuen kunne slukke, og heller ikke Pushover besked. 
Her til morgen genstartede jeg så IHC captain. Så virkede Hue lyset, og jeg kunne sende en mail (den test jeg lavede forleden). Men jeg fik ingen pushover besked da jeg tilsluttede alarmen, som jeg ellers plejer at få.. Det er lidt underligt.
Jeg skal se om jeg får lidt tid til at rode med det i aften.  

Link til kommentar
Del på andre sites

På 21/6/2018 at 10:40 , Kandersen skrev:

Hej @Mikkel Skovgaard 
I går fik jeg tid til at rode med IHC Visual igen og lavede nogle ændringer i programmet... Og ganske som forventet, så virker IHC captain ikke jeg har uploadet et nyt program til controlleren. Hverken Hue lyset i stuen kunne slukke, og heller ikke Pushover besked. 
Her til morgen genstartede jeg så IHC captain. Så virkede Hue lyset, og jeg kunne sende en mail (den test jeg lavede forleden). Men jeg fik ingen pushover besked da jeg tilsluttede alarmen, som jeg ellers plejer at få.. Det er lidt underligt.
Jeg skal se om jeg får lidt tid til at rode med det i aften.  

Det er godt nok weird - enten skal vi lige remote din maskine eller så må jeg lige skille mit ad

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej @Mikkel Skovgaard

Lige en ny opfølgning på dette, da jeg endnu engang oplevede at IHC captain ikke helt fungere med Hue lyset.

I går aftes sad jeg og rodede med en ny Rpi3B+. Fordi jeg for en kort bemærkning var nødt til at skulle bruge strømforsyning til den Rpi som køre IHC Captain, så lukkede jeg IHC captain ned. Da jeg var færdig med at rode og startede IHC Captain op igen, (og sikrede mig at den startede op). Så gjorde jeg ikke mere ved det. Men da jeg gik i seng og skulle slukke lyset i stuen (på IHC tryk via IHC Captain), så kunne jeg ikke slukke lyset. 

Det virkede fint inden jeg lukkede Rpién/IHC Captain ned. Men ikke efter den var startet op igen. 
Jeg fik ikke set videre på det derfra, da jeg som sagt var på vej i seng.  
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej @Mikkel Skovgaard

Alt omkring Hue og IHC Captain er meget underligt for tiden.
Jeg er begyndt at et meget mystiske problem, som jeg ikke kan forklare. 
Af de 4 lamper i vores stue, så er den ene lampe begyndt at IKKE vil slukke, men kun via IHC Captain.

Den fysiske opstilling består af 3 stk Hue Bloom, og 1 stk E27 color pære (gen 1). Det er den color pære som jeg har problemer med. 

I Hue appén har jeg defineret stuen som rum med disse 4 lamper i. Og så tænder rummet automatisk hver aften en bestemt scene på et fast tidspunkt. Dette er almindelig opsætning i Hue appen. Og ingen specielle tricks i det. 

I IHC Captain har jeg opsat IHC tryk for tænd/sluk dette rum (altså stuen), samt dimmer. 
Alt dette har virket indtil fornyligt, altså udover de problemer som jeg tidligere har nævnt. Men aldrig har det været så stabilt, så den ene lampe ikke kan slukkes via IHC Captain. 
Når jeg slukker på IHC trykket, så slukker de 3 Hue Bloom lamper, men color pære forbliver tændt. 
Jeg kan sagtens skrue op/ned for lyset på alle fire, uden problemer. 

Hvis jeg tager Hue appen, så kan jeg tænde og slukke for rummet og dermed alle fire lamper uden problemer. 
 
Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan det kan lade sig gøre. Så vidt jeg kan se i IHC Captain, så sender den jo http request til Hue Apién. Hvis jeg bruger Hue Apién, så kan jeg også sagtens slukke eller tænde hele rummet uden problemer. 

Hvordan pokker kan det så lade sig gøre, at IHC Captain ikke kan? Det er mig noget af en gåde. 

Jeg vil nødig forvirre problemet alt for meget. Men der er lige en side note til dette.
Jeg har også Hue lamperne opsat i OpenHab. Her kan jeg se, at med meget jævne mellemrum, så melder bindingen (OpenHab), at Hue brigde ikke længere har forbindelse til color pæren. Og få sekunder efter, så melder den, at den igen har forbindelse til color pære. Dette er blevet et betydeligt forværret problem på det sidste. Og jeg mistænker at pæren enten er ved at være "slidt" ned, eller så er der opstået et "radio dødt" område hvor den befinder sig, muligvis fordi jeg har lavet ret mange ændringer i hjemmet på det seneste omkring z-wave og zigbee brug i forbindelse med Openhab. 
Jeg har endnu ikke prøvet at skifte pæren, (jeg har nogle ekstra liggende), fordi, at selvom det umiddelbart kan lyde sammenhængende med problemet med IHC Captain, så forklare det ikke, at jeg kan tage Hue appen og slukke lyset med uden problemer, og det kun er IHC Captain som jeg ikke kan gøre det med. Hvis forbindelsen til pæren er væk, så burde Hue appen heller ikke kunne slukke den. Det forklare heller ikke, hvorfor jeg kan skrue op/ned for lyset via IHC Captain, men ikke slukke denne ene pære. 

Det er som sagt vildt mystisk det der sker pt. Og jeg har ingen ide om, hvordan jeg evt fejlsøger på det. At skifte pæren er ikke den slags fejlsøgning der skal til i første omgang ;)

PS. Jeg kan ikke flytte lampen.. Da det er en pendel der hænger ned fra loftet. Ellers havde det være en oplagt muligt. 
Jeg har overvejet at måske flytte Hue Bridge ind i stuen. Men det burde heller ikke være det, da de kører Mesh, og derfor ikke kan løses ved at flytte bridgen. Så skal jeg i stedet flytte de andre 3 lamper. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Yep, var også min opfattelse. 
Og efter lidt mere roden med det i går, så viser det sig at det må være i Hue et sted det er galt, for Hue appen kan heller ikke slukke for den, hvis jeg vælger at kun slukke rummet. Kun hvis jeg vælger den "store" tænd/sluk knap i toppen. Det er nok fordi den tager alt.

Så du går fri denne gang, foreløbig :D 

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige en update til denne. 
Jeg har skiftet pæren som gav problemer. Og nu er problemet væk..
Pæren må altså være blevet defekt på een eller anden måde, så Hue bridge ind imellem ikke kunne få forbindelse til den, (selvom den sidder 2 meter fra en Bloom lampe og Mesh derfor burde virke).  

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok