Hop til indhold

Sender kun mail en gang.


Ulle
 Share

Recommended Posts

Hej.

Har en Raspberry 3 IHC Captain installeret på. Den kører op mod en IHC Visual hw 6.1.

Der er kontakt, jeg kan styre og sender til URL uden problemer.

Har sat mail op, og det virker hver gang på test knappen, men kun en og første gang af sig selv.

Dvs der sendes en mail når fx udgang går on første gang, men efterfølgende sendes der ikke mail, kun hvis jeg genstarter service, så sender den en når udgang går on og kun denne ene og første.

Har prøvet med alle trigger muligheder.

Nogen der kan hjælpe?

Ulrich.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu kender jeg ikke Mikkels regel fortolkning i detaljer, men null betyder normalt  "ukendt" og altså hverken 1 eller 0, (ON eller OFF).

Det er typisk når ting starter op de er i denne tilstand. Når du så aktiverer trykket ja så bliver det ON og altså forskellig fra null => og dermed får du trigget. 

Men status bliver ved med at være forskellig fra null når du slipper trykket, for så er det jo OFF. Og næste gang du igen aktivere tryk og det bliver ON, ja så er der stadig ikke sket en status ændring ifht den oprindelse "forskellig fra null"

Ovenstående forklaring er rent gæt, men det holder rent logisk/programmerings mæssigt.

Så måske det vil virke hvis du istedet for null skriver OFF. Så burde du få aktiveret/trigget hver gang den går ON.

Alternativ måske det mere simple valg "lig med" i stedet for "forskellig fra" og så vælge ON som parameter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har prøvet alle kombinationer, virker kun en og første gang.

Er der nogen der har det kørende? Hvis ja, så kunne jeg godt tænke mig et billede af reglen.

Samtidigt vil jeg høre om der er nogen der er frisk på en test ved at lave en mail regel på et væg fortrådet tryk, og se om der kan sendes fx 4 mail ved at trykke 4 langsomme tryk efter hinanden, eller to mail hvis regel er sat til når der trykkes 'sand'.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kunne godt være, men der er ikke noget i spam folder, og når jeg kører test men input i pop up box sender den og det kan jeg gøre 20 gange lige efter hinanden uden problemer.

At der er forskel på Mac og iPhone er ikke udbyder, for de når frem. Det er klientopsætningen på enheden. 

Facts er, at det ikke virker før service er genstartet, og tvivler på nogen har det til at køre, og Mikkel, har du testet om det virker som det skal?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er sat til 'sand' og den sender kun en og første gang. Har prøvet ALLE kombinationer....
Har du selv testet @Mikkel Skovgaard ?

Det er ikke udbyder! Ved genstart af service kan jeg sende igen selv efter 16 sekunder, men kun når service har været startet, ellers kan den kun første gang.

Har løst problemet på en dirty måde:

Har enabled SSH med tom fil i boot, sat en sudo reboot ind i crontab -e til at genstarte Raspberry pi et par gange om dagen omkring før der skal sendes mail, og så kan den sende - det samme som at starte service i Captain :) - tror der er en fejl i Captain... :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå havde ikke tålmodighed til at vente til weekenden. Det her er jo simpelt at afprøve :)

@Mikkel Skovgaard Ulle har desværre ret. Jeg kan heller ikke få IHC Captain til at sende en mail mere end første gang. Genstarter jeg IHC Captain, så virker det igen. 
Og det er IKKE mailserveren. Der kommer slet ikke noget som helst igennem til mailserveren, når man forsøger igen efter første gang. 
Jeg har min egen mailserver, så jeg kan følge med i alt indgående trafik. Der sker nada efter første mail. Jeg testede det med at fast fortrådet tryk. 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for hjælpen med test @Kandersen .

@Mikkel Skovgaard hvis du på et tidspunkt får tid, ville det være skønt denne lille fejl kunne findes og rettes.

Den sender kun en mail første gang, og så skal Captain genstartes så kan der igen sendes en mail.

Faktisk et fantastisk program, kan kun anbefale at der sendes et donat til Mikkel, jeg selv vil bidrage når jeg får det til at virke og sat op.

http://jemi.dk/ihc/#donation

Link til kommentar
Del på andre sites

På 16/6/2018 at 00:10 , Ulle skrev:

Tak for hjælpen med test @Kandersen .

@Mikkel Skovgaard hvis du på et tidspunkt får tid, ville det være skønt denne lille fejl kunne findes og rettes.

Den sender kun en mail første gang, og så skal Captain genstartes så kan der igen sendes en mail.

Faktisk et fantastisk program, kan kun anbefale at der sendes et donat til Mikkel, jeg selv vil bidrage når jeg får det til at virke og sat op.

http://jemi.dk/ihc/#donation

Helt fantastisk @Mikkel Skovgaard, sikken service. Du siger bare til når jeg skal teste.

Har ikke fundet andre fejl, det er meget stabilt det du har udviklet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok