Hop til indhold
  • 0

Varmestyring til pool


Anders Øgendahl Krarup
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har en havepool hvor jeg varmer vandet op ved at pumpe det op i nogle varme paneler jeg har lavet. Nu har jeg købt en Temperatur Sensor Type-D fra zigza.dk, hvor jeg gerne vil have hjælp til at lave en funktionsblok til styring af temperaturen.

beskrivelse af mit ønske

Pumpen skal køre når fremløbstemperaturen er 0,5 grader(skal gerne kunne indstilles) koldere end returtemperaturen,
Når pumpen er i drift og returvandet til poolen bliver koldere end den indstillede værdi skal der gå 10min og så skal pumpen slukke, men kun hvis temperaturen ikke er steget i returvandet inden de 10min. efter pumpen er blevet slukket  skal der gå en tid som kan indstilles og så skal den prøve at tænde igen hvis returtemperaturen ikke er højere inden 5 min skal pumpen slukke helt. styringen skal gerne have en indgang til styring via uge ur som kommer med et drift signal morgen og aften

 

håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig

MVH

Anders Krarup

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Inden jeg nu laver koder noget helt hen i vejret skal jeg lige høre om jeg har forstået dit behov.

Se vedhæftede eksempel - Bemærk virker ikke - Det er kun ind og udgange samt indstillinger.

 

21 timer siden, Anders Øgendahl Krarup skrev:

Pumpen skal køre når fremløbstemperaturen er 0,5 grader(skal gerne kunne indstilles) koldere end returtemperaturen,

OK


Når pumpen er i drift og returvandet til poolen bliver koldere end den indstillede værdi  (Hvad skal den være ?) skal der gå 10min og så skal pumpen slukke, men kun hvis temperaturen ikke er steget i returvandet inden de 10min. 

OK

efter pumpen er blevet slukket  skal der gå en tid som kan indstilles (Hvad skal den være ?) og så skal den prøve at tænde igen hvis returtemperaturen ikke er højere inden 5 min skal pumpen slukke helt. styringen skal gerne have en indgang til styring via uge ur som kommer med et drift signal morgen og aften

OK

 

 

Havepool Anders Krarup.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

 

3 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Pumpen skal køre når fremløbstemperaturen er 0,5 grader(skal gerne kunne indstilles) koldere end returtemperaturen,

OK


Når pumpen er i drift og returvandet til poolen bliver koldere end den indstillede værdi  (Hvad skal den være ?)(den skal være en forskel mellem frem og retur på måske 1 til 3 grader altså hvis fremløb er 29 grader og retur er 27 grader så skal pumpen stoppe) skal der gå 10min(denne tid må også gerne være indstillelig) og så skal pumpen slukke, men kun hvis temperaturen ikke er steget i returvandet inden de 10min. 

OK

efter pumpen er blevet slukket  skal der gå en tid som kan indstilles (Hvad skal den være ?)(det kunne være en halvtime) og så skal den prøve at tænde igen hvis returtemperaturen ikke er højere inden 5 min(denne tid må også gerne være indstillelig) skal pumpen slukke helt. styringen skal gerne have en indgang til styring via uge ur som kommer med et drift signal morgen og aften

OK

 

Der skal måske også være en max temperatur som stopper pumpen på måske 36 grader

Havepool Anders Krarup.zip

det ser meget lovende ud, jeg takker mange gange for din indsats, jeg må hellere få lært at lave funktionsblokke selv

 

mvh

 

Anders Krarup

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok