Hop til indhold
  • 0

IHC basic - terminering i PDS panel


Claes Eiken
 Share

Spørgsmål

Hej

Kan jeg tage afgangs-kablerne der sidder i IHC Basic boksen (dem der går til net stikket i rummene) og istedet terminere dem op i et patchpanel (som hun-stik) og herefter lave nye kabler mellem IHC Boks og patchpanel til de stik jeg vil have internet/antennesignal til uden videre ?

Dette vil give mig en mere fleksibel installation med mulighed for at bruge stikkene til hurtigere internet i de rum jeg ikke har brug for tv signal og så patche IHC op i de stik hvor der er brug for antenne og internet i samme stik.

 

 

IHC Basic.png

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du vil ikke være den første som laver den ændring, så det kan du sagtens gøre.

Isteddet for at lave patch kabler til IHC NET BASIC boksen, så terminer kablerne fra den i patch panelet. På denne måde kan du nemt patche det du har brug for, og de slipper for stive installations kabler som patch kabler.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 minutes ago, Lars1 said:

Du vil ikke være den første som laver den ændring, så det kan du sagtens gøre.

Isteddet for at lave patch kabler til IHC NET BASIC boksen, så terminer kablerne fra den i patch panelet. På denne måde kan du nemt patche det du har brug for, og de slipper for stive installations kabler som patch kabler.

Perfekt, tak for det. Jeg syntes også det var det jeg havde på fornemmelsen man kunne, ville blot sikre mig der ikke gik ged i det, hvis der skulle byttes rundt på lederne i stikket i forhold til normalt RJ45 kabel/stik.
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Claes Eiken skrev:

Perfekt, tak for det. Jeg syntes også det var det jeg havde på fornemmelsen man kunne, ville blot sikre mig der ikke gik ged i det, hvis der skulle byttes rundt på lederne i stikket i forhold til normalt RJ45 kabel/stik.

Heldigvis er PDS standarden designet til at være lige igennem så ben 1 er altid ben 1, ligegyldigt hvordan du vender og drejer stikkene eller hvor patchninger du skal igennem for at forbinde 2 enheder. Alt krydsning sker i de aktive enheder.

Hvis du bruger den metode jeg beskrev med at terminer IHC NET BASIC kablerne i dit patch panel, flytter du jo bare væg stik termineringen ud i patch panelet, og kan så patche videre derfra som i en hver anden PDS installation. Det er IMHO den bedste løsning.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har lige set kablerne der er installeret til mit IHC Net Basic er Cat 7A, skal da love for der er overkill til den store guldmedalje, når de kunne have sluppet afsted med mindre eftersom det jo er installeret til udstyr der kun kan køre 100mbit.

Nu bliver jeg da endnu gladere for at have købt et PDS panel der hele skal op i. Godt jeg bestilte et til 6A der kan køre AWG 22-24 :p 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
33 minutter siden, Claes Eiken skrev:

Har lige set kablerne der er installeret til mit IHC Net Basic er Cat 7A, skal da love for der er overkill til den store guldmedalje, når de kunne have sluppet afsted med mindre eftersom det jo er installeret til udstyr der kun kan køre 100mbit.

Hvis du kun kigger på Ethernet delen har du ret, men antenne signalet kræver par skærmede kabler og 700MHz certificering (mener 700MHz er nok, men det kan også være højre). Cat5e er normalt ikke par skærmet og kun certificeret til 200MHz.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 minutes ago, Lars1 said:

Hvis du kun kigger på Ethernet delen har du ret, men antenne signalet kræver par skærmede kabler og 700MHz certificering (mener 700MHz er nok, men det kan også være højre). Cat5e er normalt ikke par skærmet og kun certificeret til 200MHz.

Så hvis jeg har et PDS panel der kun kører Cat 6A kan jeg resikerer TV signalet ikke kommer igennem ?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok